Wyścigi ciężarówek po raz pierwszy zagoszczą w Polsce!

Tor Poznań wyścigi ciężarówek

Polski obiekt dołączy do prestiżowej listy torów wyścigowych obok węgierskiego Hungaroring, niemieckiego Nürburgring i francuskiego Le Mans.

 

W 2023 roku Poznaniu miłośnicy wyścigów ciężarówek będą mogli zobaczyć ekscytujące pojedynki najlepszych kierowców wyścigowych, prowadzących ponad 5-tonowe ciężarówki o mocy 1500 koni mechanicznych, zdolne rozwijać prędkość do 160 km/h, z podobnym przyspieszeniem jak sportowe samochody o wysokich osiągach. Podczas walki o najlepszą pozycję w każdym zakręcie, ciężarówki jadą zaledwie kilka centymetrów od siebie, dlatego wyścigi Goodyear FIA ETRC są uznawane za jedną z najbardziej widowiskowych serii mistrzostw odbywających się na Starym Kontynencie.

- Jesteśmy podekscytowani poszerzeniem kalendarza mistrzostw o nową rundę w Poznaniu, która jest planowana na czerwiec. Nie możemy doczekać się emocjonujących wyścigów na tym torze, który może być sporym wyzwaniem dla naszych kierowców. Kalendarz zmagań na 2023 rok stanowi naprawdę mocną kombinację ciągłości akcji i wyzwań dla naszych zespołów - powiedział Rolf Werner, dyrektor zarządzający ETRA.


Obok rywalizacji na Torze Poznań, w kalendarzu Goodyear FIA ETRC znajdą się wyścigi na znanych także z Formuły 1 obiektach, które od lat goszczą uczestników i miłośników największych wyścigowych „potworów”. Są to m.in. Hungaroring, Nürburgring i Le Mans.
Kalendarz Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2023:
20-21 maja – Misano (ITA)
3-4 czerwca – Hungaroring (HUN)
10-11 czerwca – Slovakia Ring (SVK)
24-25 czerwca – Poznań (POL)
15-16 lipca – Nürburgring (GER)
26-27 sierpnia – Most (CZE)
9-10 września – Zolder (BEL)
23-24 września – Le Mans (FRA)
30 września-1 października – Jarama (ESP)
„Polska jest ważnym ośrodkiem europejskiego transportu ciężarówek, a biorąc pod uwagę ścisły związek między tą branżą a sportem w ramach FIA ETRC, jest to rozsądny i odpowiedni krok w rozwoju mistrzostw,” powiedział Marek Nawarecki, Dyrektor Działu Samochodów Sportowych i Turystycznych FIA.
Dobra strategia i mocne opony to klucz do sukcesu
Wszyscy uczestnicy mistrzostw będą ścigać się wyłącznie na oponach Goodyear, które są zbudowane na podobnej osnowie co opony do codziennej jazdy, natomiast bieżnik i mieszanka gumowa zostały w nich zmodyfikowane, aby zapewnić przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach oraz pomóc w rozpraszaniu ciepła wytwarzanego przez ważące ponad 5 ton ciężarówki.
„Cieszymy się, że będziemy mogli przybliżyć tę dość wyjątkową dyscyplinę wyścigową polskim fanom motorsportu, a przy okazji także zademonstrować osiągi naszych opon. Ciężarówki przyspieszają jak samochody sportowe, mają silniki o dużej mocy i hamulce, które niekiedy dosłownie rozgrzewają się do czerwoności, dlatego właściwie dobrana strategia oraz niezawodne opony mają tutaj kluczowe znaczenie”, wyjaśniła Beata Chądzyńska, Group Communications Manager w Goodyear EEN.
Mistrzostwa Goodyear FIA ETRC są ukierunkowane na nowe technologie oraz rywalizację w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. W ubiegłym roku to właśnie wyścigi ciężarówek były pierwszą kategorią FIA, która przeszła na biopaliwo w 100% pozyskiwane z surowców odnawialnych. Od przyszłego roku regulamin będzie dopuszczać do rywalizacji także ciężarówki o napędzie alternatywnym (elektrycznym oraz hybrydowym).
Nominacja Toru Poznań do kalendarza Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2023 została oficjalnie zatwierdzona przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA podczas spotkania w Bolonii we Włoszech, w ramach dorocznego zgromadzenia ogólnego FIA.

Tor Poznań będzie gospodarzem 4. rundy niezwykle widowiskowych wyścigów ciężarówek Goodyear FIA European Truck Racing Championship, zaplanowanej na weekend 24-25 czerwca 2023 r.
Przeczytaj też:
Lód na dachu naczepy - Krone ma na to sposób

Zalegający lód na dachu naczepy to problem nie tylko kierowcy, ale też i jego szefa.

Ułatwienia dla kierowców na Zakopiance i w okolicy A4

Już tylko kilkadziesiąt godzin dzieli nas do otwarcia wyczekiwanego tunelu w ciągu drogi ekspresowej S7 wydrążonego pod górą Luboń Mały na Zakopiance.

Zmiana czasu na zimowy już w niedzielę

W nocy z 29 na 30 października 2022 roku znowu zmienimy czas, tym razem z letniego na zimowy. W niedzielę wskazówki zegarów przesuniemy z godz. 3.00 na 2.00.

Jaki podatek od ciężarówek na 2023 rok?

W nowym obwieszczeniu ministra finansów ogłoszono minimalne stawki podatku od środków transportowych na rok 2023.

Finałowe szkolenie Akcji Profesjonalni Kierowcy

Zakończenie tegorocznej edycji Akcji Profesjonalni Kierowcy przypadło na 21 października. Tego dnia, dzięki uprzejmości Partnera Phillips Poland, kursanci mieli okazję doskonalić swoje umiejętności praktyczne z zakresu codziennej obsługi pojazdów ciężarowych.

Textar Brake Clinic - duże emocje i ogromna wiedza motoryzacyjna

Fachowa wiedza na temat materiałów ciernych wzbogacona o emocje motoryzacyjne. Tak właśnie wyglądał tegoroczny Textar Brake Clinic – wyjątkowy event szkoleniowy dla mechaników samochodowych. Trzecia edycja wydarzenia odbyła się na początku października na torze Driveland w Słabomierzu.

Firma Boekestijn w nowym biurze

W miniony czwartek, 15 września, Żerniki pod Poznaniem zamieniły się w europejską stolicę branży trucking’owej, dzięki zorganizowanemu przez firmę Boekestijn Transport wydarzeniu The Future of Trucking Summit.

Pomorska Miss Scania - nagrody rozdane

Tytuł „Pomorskiej Miss Scania 2022” przyznano pojazdowi Scania 590S należącemu do firmy Bartosz Popławski Transport.

Ograniczenia Inspektorów Transportu Drogowego za granicą

Czy kierowcy mogą stracić prawo jazdy nawet na 9 miesięcy? Jakie są uprawnienia Inspekcji Transportu Drogowego?

Wyszukiwarka

Informacje