Nowe przyczepy i naczepy z dwucyfrowym spadkiem sprzedaży

Krone_Wielton_SchmitzCargobull

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w październiku 2022 r. rejestracje osiągnęły 2391 szt. przy spadku o 19,1% r/r.

 

Rynek hamuje ósmy miesiąc z rzędu po 17 wcześniejszych miesiącach wzrostu trwającego od października 2020 r do lutego 2022 r. Mimo spadku ostatni rezultat jest drugim najwyższym rezultatem października, po rekordowym październiku 2021 kiedy zarejestrowano 2 955 szt. W ostatnim miesiącu rezultat był niższy o 5% (-127 szt.), niż we wrześniu br.
Samych naczep w październiku przybyło 2159 szt. tj. mniej o 19,7% r/r. a przyczep 232 szt. tj. mniej o 13,4% niż rok wcześniej. Ubiegły rok ze wzrostem +94,9% oraz dwa pierwsze miesiące br. (+29,5% w styczniu i +3,8% w lutym) były bardzo udane dla tej części rynku. Marzec odwrócił ten trend i przyniósł spadek: -23,4%. Podobnie było w kwietniu (-19,4%), maju (-7,2%), czerwcu (-10,1%), lipcu (-24,3%), sierpniu (-23%) i wrześniu (-6,7%). W październiku utrzymał się dwucyfrowy spadek.
Popyt na te pojazdy rozwijał się w dużej części w wyniku wcześniejszych rejestracji ciągników samochodowych. Rejestracje ciągników samochodowych, które sygnalizują z wyprzedzeniem sytuację na rynku przyczep i naczep, zmniejszyły się w lutym br. o 22,1% r/r do 1708 szt. w marcu br. o 21,0% r/r do 1954 szt. w kwietniu o 21,8% do 1996 szt. Dopiero w maju odwróciły negatywny trend i wzrosły o 4,8%. W czerwcu także zanotowano niewielki wzrost +3,2% do poziomu 2 004 szt. Lipiec przyniósł chwilowe hamowanie (-7,8%: 1 882 szt.) by w sierpniu, wrześniu i październiku powrócić do wzrostu (+37,3%, +25%, +29,7%) osiągając poziom odpowiednio 1806 szt., 2547 szt. i 2 884 szt. To dobry prognostyk.

W październiku 2022 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t na pierwszej pozycji znalazł się SCHMITZ CARGOBULL po wydaniu 489 pojazdów, ze spadkiem -32%, drugi jest WIELTON z wynikiem 428 szt. -11%. Na trzecim miejscu zakończyła ostatni miesiąc marka KRONE, po wydaniu 309 pojazdów (-49%). Następny KOEGEL dostarczył użytkownikom 233 pojazdy ze wzrostem +12%. Piąte miejsce zajął SCHWARZMUELLER z liczbą 159 szt. (+19%).
Z rejestracją czasową w październiku br. pozostało w polskich rejestrach na koniec miesiąca 705 szt. przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t czyli więcej o 153 szt. (+28%). Pojazdy te mogły być przeznaczone dla zagranicznych odbiorców lub zasilić jeszcze grupę stałych rejestracji. Wśród nich na czele był WIELTON –461 szt., MEGA – 87 szt. następnie BODEX – 56 szt.

W rankingu marek po dziesięciu miesiącach 2022 r. w grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu, jest SCHMITZ CARGOBULL, który wydał 5352 szt., czyli 22% mniej pojazdów niż przed rokiem (-1499 szt.). Drugi jest WIELTON z liczbą rejestracji 3630 szt. i wzrostem o 13%. Te dwie marki mają odpowiednio 23% i 16% udziału w rynku. Pierwsza zmniejszyła swój udział sprzed roku o 2,8 pkt. proc., a druga wzmocniła swoją obecność o 3,5 punktu proc. Trzeci na liście KRONE, zarejestrował 3194 szt. (-42%) i zdobył 14% udziału w rynku, co oznacza spadek o 6,8 pkt. proc. w stosunku do roku ubiegłego. Czwarty jest KOEGEL, który dostarczył klientom 2227 pojazdów ze spadkiem o 2%. Jego udział (10%) jest wyższy o 1 pkt. proc. w skali roku. Na piątym miejscu SCHWARZMUELLER wydał 1 104 szt. ze wzrostem rezultatów (+12%). Zyskał 1 pkt. proc. udziału do poziomu 4,7%. KAESSBOHRER otworzył drugą piątkę z wynikiem 701 szt. i 17 szt. mniej niż w roku ubiegłym.

W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku 2022 r., największą grupę stanowiły niezmiennie platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe – zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 14 018 szt.; mniej o 5% (-790 szt.) niż rok wcześniej. Ich udział sięga 60% wobec 55% w 2021 r. Najwięcej rejestracji przypadło marce WIELTON (2904 szt.), następnie SCHMITZ CARGOBULL (2672 szt.) i KRONE (2592 szt.) oraz KOEGEL (2148 szt.) Lider WIELTON odnotował wzrost o 33% a reszta marek spadki; odpowiednio: SCHMITZ CARGOBULL (-16%), KRONE (-33%) i KOEGEL (-0,4%).

Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 3900 szt. (-31%). Zajmują 17% rynku wobec 21% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 1799 chłodni (-37%), 1328 izoterm (-27%) i 766 (-24%) furgonów uniwersalnych. Najwięcej chłodni od początku br. zarejestrowały marki: SCHMITZ CARGOBULL (1232; -27%), LAMBERET (196; +133%) i KRONE (164; -80%). Wśród izoterm bez zmiany dominuje SCHMITZ CARGOBULL (1121; -23%) za nim KRONE (204; -40%).

Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 2232 szt. (-19%). Zajmują 10% rynku tyle samo co rok wcześniej. Pierwsze miejsce ma BODEX 398 szt. (-11%), drugie KEMPF 360 szt., ze wzrostem +12%., trzeci jest INTER-CARS z marką FEBER (253 szt. -9%), a za nim WIELTON (235 szt.; -44%) i MEGA (183 szt., -21%). W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t poza innymi, zarejestrowano także od początku br. 565 szt. cystern (-8%) i 468 szt. kłonicowych (+20%).

W grupie naczep o DMC pow. 3,5 t (20 991 szt.; -14%; 90% udz. w rynku PiN pow. 3,5t) zarejestrowano do października: 12 573 platform/zabudów skrzyniowych (-6%); 3 870 furgonów (-31%), na które złożyło się: 1 796 chłodni (-37%), 1325 izoterm (-26%) i 743 furgonów uniwersalnych (-25%). Kolejne były wywrotki z liczbą 2 212 rejestracji (-20%).
W grupie przyczep (2376 szt.; +4,2%) oprócz zabudów skrzyniowych (1 445 szt.; +0,3%), które miały tu 61% udział o 2,4 pkt. proc. niższy niż rok wcześniej, popularne były też przyczepy kłonicowe 187 szt. (8% udz.) i nadwozia wymienne 171 szt. 7% udz.

W rankingu marek wśród naczep pow. 3,5 t od początku roku 2022 roku pierwsze miejsce zajmuje SCHMITZ CARGOBULL (5347 szt.), drugi jest WIELTON (3361 szt.), a trzecia jest marka KRONE (3182 szt.).
Wśród przyczep ciężarowych pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu podobnie jak przed rokiem jest WECON (633 szt.), drugi GNIOTPOL (431 szt.). Trzecie miejsce WIELTON (269 szt.) a po nim REDOS (221 szt.).

Od początku 2022r. grupa nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t osiągnęła 23 367 szt., co oznacza zmniejszenie popytu na te pojazdy o 12,5% w porównaniu z sytuacją w tym samym okresie w 2021 roku. Przyczep przybyło 2 376 szt. (+4,2%) a naczep 20 991 (-14%).

Przeczytaj też:
Schmitz Cargobull dostarcza zabudowę do ciężarówki napędzanej wodorem

Firma Schmitz Cargobull dostarczyła nadwozie typu furgon M.KO do podwozia napędzanego wodorem.

Najlepsi partnerzy serwisowi Schmitz Cargobull 2022

Schmitz Cargobull wybrał najlepsze warsztaty i centra serwisowe z 31 krajów w swojej sieci partnerów serwisowych.

Sprzedaż nowych przyczep i naczep

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t we wrześniu 2022r. rejestracje osiągnęły 2518 szt. przy spadku o 6,7% r/r. Rynek hamuje siódmy miesiąc z rzędu po 17 wcześniejszych miesiącach wzrostu trwającego od października 2020 r do lutego 2022 r.

Nowoczesne naczepy z instalacją solarną we flocie FM Logistic

Rozwijając swoją działalność transportową FM Logistic modernizuje i powiększa własny tabor w Europie Centralnej.

Wielton po raz kolejny na IAA Transportation

Polski producent naczep i przyczep po raz kolejny prezentuje swoje pojazdy na światowej wystawie pojazdów użytkowych w Hanowerze.

Naczepy Schmitz Cargobull z certyfikatem TAPA TSR1

Schmitz Cargobull rozszerzył swoją ofertę naczep chłodni S.KO COOL o fabrycznie montowany pakiet wyposażenia certyfikowany dla operacji transportowych TAPA TSR1.

Grupa Wielton ze wzrostem sprzedaży

W okresie od stycznia do czerwca 2022 r. skonsolidowane przychody Grupy Wielton wyniosły ok. 1,64 mld zł, zwiększając się o 25,1 proc. w porównaniu do pierwszej połowy 2021 r.

Naczepy Krone z nagrodami Trailer Innovation

Firma Krone otrzymała nagrodę Trailer Innovation w kategorii Podwozie za pojazd Box Liner eLTU 50 Traction Automatic.

Schmitz Cargobull zdobywa pierwszą nagrodę Trailer Innovation 2023 w kategorii Środowisko

Pierwsze miejsce za aerodynamiczną naczepę kurtynę S.CS EcoFLEX z POWER CURTAIN i Eco Pack w kategorii Environment.

Wyszukiwarka

Informacje