Sindbad odbiera uroczyście 15 autokarów Setra

Setra Sindbad

Podczas premiery, odbywającej się 24-25 września br. w Neu-Ulm, w Niemczech zaproszeni goście mieli możliwość nie tylko zobaczyć premierowe modele, ale również się nimi przejechać także, jako kierowcy.


Podczas uroczystości nie zabrakło polskiego akcentu. Opolska firma Sindbad odebrała uroczyście 15 autokarów, z tego 13 marki Setra oraz 2 Mercedes-Benz. Sindbad od lat inwestuje w nowe autobusy wyłącznie spod parasola Daimler Buses i tym samym oferuje swoim podróżnym najwyższy komfort i bezpieczeństwo podróży. Jest jedną z największych firm przewozowych w Europie, a w Polsce liderem wśród przewoźników autokarowych. Obecnie posiada w swojej flocie ponad 100 autokarów.

Kolejna generacja ComfortClass i TopClass pokazuje nowe, rodzinne oblicze marki. Logotyp marki jest wykonany w trójwymiarowej postaci z chromowanym wykończeniem i wydaje się unosić na błyszczącym czarnym tle. Dwie eliptyczne listwy w wersji chromowanej (TopClass) i srebrnej (ComfortClass) okalają powierzchnię. Nad nią znajduje się plakietka marki Kässbohrer, która w zdecydowany sposób podkreśla pochodzenie i bogatą tradycję marki Setra. Na swych bocznych krawędziach listwy przechodzą w element oświetleniowy wykonany w całości w technologii LED, który zawiera w sobie kierunkowskazy, światła do jazdy dziennej i światła pozycyjne. Charakterystycznym akcentem są jeszcze jaśniejsze reflektory LED (seria TopClass), które pod względem ich technicznego wykonania przypominają reflektory teatralne. To samo dotyczy ich oprawy wykończonej czarnym chromem. 

Zarówno w TopClass jak i ComfortClass wzrok przyciągają przegrody z dużymi przezroczystymi wstawkami z przyciemnianego szkła. Otoczony ramką logotyp marki wita wsiadających pasażerów. Projektanci zmienili też dodatkowo kolorystykę przestrzeni pasażerskich. Osłony podszybi czy osłona kabiny toaletowej są teraz w kolorze czarnym. Nad głowami pasażerowie znajdą przeprojektowane panele obsługowe z okrągłymi nawiewami umożliwiającymi intuicyjną regulację w zakresie 360°.

Doskonałą rozrywkę na pokładzie zapewniają 21,5-calowe monitory, które jednocześnie wyznaczają nowe standardy wśród monitorów LCD. Sekretem ich powodzenia jest wyświetlacz LED TFT o wysokiej rozdzielczości (1920 x 1080 pikseli) i doskonała jakość obrazu HD. Możliwy jest montaż zarówno na sztywno, jak i z elektroniczną regulacją kąta pochylenia.

Dzięki systemowi bezkluczykowego uruchomienia silnika (Keyless Start) kluczyk może zostać w kieszeni: Po wejściu do autobusu pojazd rozpoznaje klucz znajdujący się w pobliżu kokpitu. Teraz kierowca może zdjąć blokadę stacyjki, naciskając przycisk, lub włączyć nim zapłon. Silnik jest uruchamiany przez krótkie naciśnięcie przycisku startu przy jednoczesnym naciśnięciu pedału hamulca lub przez naciśnięcie przycisku startu i przytrzymanie go przez ponad pięć sekund. Jednocześnie, dzięki zintegrowanej funkcji immobilisera, funkcja bezkluczykowego zapewnia lepsze zabezpieczenie przed kradzieżą pojazdu.

Po lewej stronie deski rozdzielczej kierowca ma do dyspozycji panel sterowania nowego, standardowego elektronicznego hamulca postojowego. Łączy on w sobie łatwość obsługi i wysoki poziom bezpieczeństwa. Kierowca aktywuje hamulec postojowy ręcznie, pociągając za dźwignię lub naciskając przycisk „P”. Zwolnienie hamulca postojowego następuje przez naciśnięcie pedału przyspieszenia (standard z przekładnią PowerShift) albo przez ponowne naciśnięcie przycisku „P”. Zintegrowana funkcja przytrzymania aktywowana jest w trakcie postoju poprzez silniejsze naciśnięcie pedału hamulca: Hamulec zostaje zwolniony dopiero po ponownym naciśnięciu pedału przyśpieszenia przez kierowcę. Podczas ruszania pod górę system zapewnia wsparcie dzięki zintegrowanej funkcji wspomagania ruszania (standard w TopClass). I wreszcie hamulec postojowy aktywowany jest opcjonalnie wtedy, gdy pojazd stoi, a kierowca zwalnia pas bezpieczeństwa i opuszcza swoje miejsce. W ten sposób autobus jest zabezpieczony przed niezamierzonym stoczeniem się w dół.

Przyspieszanie, hamowanie, utrzymywanie odległości, kierowanie pojazdem, utrzymywanie się na pasie ruchu, a nawet zatrzymanie awaryjne - Active Drive Assist 2 oznacza decydujący krok na drodze ku zautomatyzowanej jeździe autobusami turystycznymi. Active Drive Assist 2 łączy w sobie w unikalny sposób funkcje poszczególnych systemów wspomagających, przez co już teraz umożliwia półautomatyczną jazdę we wszystkich zakresach prędkości. Dodatkowo zaimplementowano też funkcję zatrzymania awaryjnego. Jej zadaniem jest zatrzymanie pojazdu poprzez łagodne, automatyczne hamowanie, gdyby ze strony kierowcy zabrakło właściwej reakcji.

Dzięki aktywnemu asystentowi układu kierowniczego Active Drive Assist 2 utrzymuje autobus w wymaganej pozycji w obrębie właściwego pasa ruchu poprzez bieżące interwencje w ustawienie kierownicy. System zwalnia kierowcę z większości drobnych bieżących korekt kierownicy koniecznych do utrzymania pojazdu na pasie jezdni. Active Drive Assist 2 został zaprojektowany z myślą o jeździe po autostradach i drogach zbliżonych do autostrad.

Unikalny system hamowania awaryjnego Active Brake Assist 5 – w skrócie ABA 5 – stanowi kolejny kamień milowy w procesie podnoszenia poziomu bezpieczeństwa. ABA 5 jest pierwszym systemem wspomagającym, w którym zdecydowano się na połączenie radaru i kamery. Jest on elementem wyposażenia standardowego zarówno w TopClass, jak i ComfortClass i w odróżnieniu od poprzedniego systemu ABA 4 potrafi (w granicach działania systemu) nie tylko wykonać automatyczne hamowanie awaryjne do pełnego zatrzymania przed nieruchomymi i poruszającymi się przeszkodami. Będący pierwszym na świecie autobusowym asystentem hamowania awaryjnego ABA 5 może teraz przeprowadzić nawet automatyczne pełne zatrzymanie awaryjne w przypadku rozpoznania poruszających się i nieruchomych osób przy prędkości pojazdu do 50 km/h.

Nawet pozornie małe rzeczy potrafią zmienić wiele. Od teraz napięcie zasilania pokładowego w Setra TopClass i ComfortClass będzie dobierane według kryteriów efektywności: W fazach hamowania silnikiem napięcie ładowania jest zwiększane, aby uzyskaną dodatkowo energię przekazać do akumulatora. I odwrotnie, napięcie ładowania jest obniżane w fazach napędzania silnikiem, czyli podczas przyspieszania lub podjeżdżania pod wzniesienia. Pozwala to obniżyć zużycie paliwa o około 0,3%.

 

Przeczytaj też:
Nowy oddział Mercedes-Benz Trucks w Koninie już działa

W październiku pod szyldem Auto Partner J. i A. Garcarek został otwarty nowy obiekt w sieci serwisowej Mercedes-Benz Trucks. To drugi – po macierzystej lokalizacji w Ociążu k. Kalisza – oddział należący do tej samej firmy.

Nowy serwis w sieci Mercedes-Benz Trucks Polska w Słubicach

W przygranicznych Słubicach ruch ciężarowy jest bardzo duży – to zatem doskonałe miejsce dla kolejnej autoryzowanej placówki serwisowej w sieci Mercedes-Benz Trucks Polska.

Nowy serwis Mercedes-Benz Trucks Polska w Pile

W świeżo wybudowanym obiekcie w Pile spółka Gibas Truck Point, należąca do Grupy Gibas, rozpoczęła działalność w zakresie obsługi serwisowej pojazdów ciężarowych Mercedes-Benz oraz marki FUSO.

Mercedes-Benz Polska ma już dwadzieścia pięć lat

Mercedes-Benz w Polsce świętuje ćwierćwiecze swojej oficjalnej działalności.

Mercedes-Benz Trucks Polska - 2021 rok wyzwań, sukcesów i zmian

Od 1 grudnia 2021 koncern Daimler zdecydował o podziale na dwa niezależne przedsiębiorstwa: Mercedes-Benz AG oraz Daimler Truck.

Nowy Citan i Renault Kangoo z tytułem International Van of the Year 2022

Nowy Mercedes-benz Citan zadebiutował na rynku w sierpniu 2021 – a już jesienią najmniejszy w rodzinie pojazdów dostawczych Mercedes-Benz odniósł pierwszy wielki sukces, zdobywając prestiżowe wyróżnienie International Van of the Year 2022.

Mercedes-Benz Uptime – z pomocą firmom transportowym

Coraz większa konkurencja na rynku transportowym sprawia, ze firmy muszą stosować rozwiązania, które obniżą im koszty funkcjonowania i sprawią, że usługa będzie wykonana zawsze na czas.

Elektryczne samochody dla DPD Polska

DPD Polska powiększyła flotę elektrycznych busów kurierskich o kolejnych 50 vanów. Modele eVito Furgon.

Mercedes-Benz klasa T - pierwsze informacje

Dla kogo? Ekskluzywny van został zaprojektowany dla rodzin i wszystkich tych, którzy lubią aktywnie spędzać wolny czas i potrzebują dużo miejsca oraz maksymalnej funkcjonalności bez rezygnacji z komfortu.

Wyszukiwarka

Informacje