nienormatywny 25,25

Kierowca zestawu 25,25 m ukarany mandatem za jazdę po Polsce

Trzy ciężarówki należące do jednego przedsiębiorcy, jadące nocą ekspresową trójką, zostały zatrzymane przez inspektorów lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego.


W nocy z piątku na sobotę, na odcinku ekspresowej trójki niedaleko Skwierzyny, inspektorzy lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał do kontroli drogowej trzy zespoły pojazdów należące do polskiego przedsiębiorcy, którymi wykonywano przewóz rzeczy z Polski do Norwegii. Jeden z nich składał się z ciągnika siodłowego i dwóch naczep.

Zestaw, składający się z trzech pojazdów, z ładunkiem ważył 72,15 t, zamiast dopuszczalnych 40 t. Jego długość wynosiła 25,45 m, czyli o blisko 9 m za dużo. Zespół pojazdów był także za wysoki o 30 cm (wysokość wynosiła 4,30 m zamiast przepisowych 4 m). Na przejazd pojazdu nienormatywnego o takiej masie i wymiarach wymagane jest zezwolenie kategorii V. Kierowca nie okazał takiego zezwolenia. Na trasie przejazdu gabarytu zabrakło również pojazdów pilotujących.

Inspektorzy mieli również zastrzeżenia do dwóch pozostałych ciężarówek, które były za wysokie. Miały one 4,29 m i 4,36 m wysokości, tj. o 29 cm i 36 cm za dużo. Jedna z nich była również przeładowana. Wraz z ładunkiem ważyła 45 700 kg, czyli o 5,7 t za dużo.

Kierowcy dwóch przeładowanych ciężarówek okazali do kontroli kserokopię tego samego zezwolenia kategorii IV. Wszystkimi tymi ciężarówkami przewożono jednak ładunki podzielne, czyli takie które mogły zostać podzielone na mniejsze ładunki. Dlatego ewentualne zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego nie uprawniałyby do ich przejazdu po drogach publicznych.

Nieprawidłowe przewozy wstrzymano. Inspektorzy skierowali zespoły pojazdów na wyznaczony parking strzeżony. Za stwierdzone nieprawidłowości zostaną wszczęte postępowania administracyjne w sprawie nałożenia kary pieniężnej wobec przewoźnika. Grożą mu wysokie kary pieniężne.

Info: WITD Gorzów WLKP.

 

Przeczytaj też:
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
Wymiana tachografów niezbędna przy międzynarodowych przewozach drogowych GITD przypomina, że do końca roku 2024 pojazdy wykorzystywane w międzynarodowych przewozach drogowych muszą zostać wyposażone w inteligentne tachografy drugiej wersji (tzw. retrofit).
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Surowa kara za jazdę ciężarówką z zawieszoną działalnością W dniu 01 lutego 2024 r. inspektorzy z WITD w Gdańsku zatrzymali do rutynowej kontroli zestaw ciężarowy.
Ponad tysiąc kilometrów ciężarówką w jedną dobę 1300 km przejechał kierowca ciężarówki w jedną dobę, bez uprawnień, bez karty w tachografie.
Kilkanaście tysięcy złotych kary za tachograf W dniu 22 grudnia pilscy inspektorzy zatrzymali do kontroli zestaw pojazdów niemieckiego przewoźnika.
Inspektorzy ITD protestują, co to oznacza dla kierowców ciężarówek W Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego, od dnia 13 grudnia 2023 r., organizacje związkowe rozpoczęły akcje protestacyjne.
ITD stanie się formacją mundurową Rada Ministrów przyjęła 8 grudnia 2023 r. projekt ustawy o Inspekcji Transportu Drogowego, który ma na celu zwiększenie efektywności zarządzania tą służbą, a przez to podniesienie poziomu efektywności realizowanych przez nią działań.
Kierowca ciężarówki zatrzymany za transport narkotyków Policjanci CBŚP przejęli 120 kg marihuany ukrytej w 246 litrowych beczkach przewożonych przez ciężarówkę.