Nowy lider europejskiego rynku transportów ciężkich. Gruber Logistics i Universal Transport łączą siły

Gruber

Dzięki połączeniu Universal Transport z Gruber Logistics Group powstaje nowy europejski lider rynku transportu wielkogabarytowego i transportu ciężkiego, którego celem jest osiągnięcie w najbliższych latach pozycji wiodącego gracza na całym rynku logistycznym w Europie.

 

Duży europejski sojusz w sektorze logistyki stał się faktem. Gruber Logistics z Południowego Tyrolu we Włoszech oraz niemiecki Universal Transport zdecydowały się na połączenie. Po ostatecznym zatwierdzeniu tej decyzji przez urząd ochrony konkurencji w Niemczech, wczoraj (19 września) nastąpiło uroczyste zawarcie partnerstwa. Połączenie obu odnoszących sukcesy przedsiębiorstw - poprzez włączenie Universal Transport do Gruber Logistics - jest kolejnym krokiem na drodze międzynarodowego rozwoju. Dotychczasowe zespoły zarządzające obu firm zostaną połączone i będą pracować jako czteroosobowy zarząd, aby umożliwić Gruber Logistics zajęcie pozycji jednego z wiodących graczy logistycznych w Europie.

- Naszym celem jest zbudowanie nowego, europejskiego lidera rynku. Połączenie z Universal Transport to kluczowy krok i to nie tylko w sferze wyników finansowych. Dzięki tej fuzji usługi oferowane przez obie firmy będą jeszcze lepsze i bardziej kompleksowe. Obie firmy i ich pracownicy stawiają na najwyższą jakość i niezawodność, i to się nie zmieni. Dodatkowe możliwości i większy zasięg regionalny to ważne kroki w naszej europejskiej strategii wzrostu. Niemcy to centralny rynek logistyczny w Europie. Stąd jesteśmy gotowi do dalszego rozwoju i prowadzenia przejęć w całej Europie – mówi Martin Gruber, dyrektor generalny Gruber Logistics.

Holger Dechant, prezes zarządu Universal Transport, dodaje: - Przeanalizowaliśmy naszą długoterminową strategię i we współpracy z Gruber Logistics dostrzegliśmy wielką szansę dla naszej firmy i naszych pracowników. Jest to partner, który podziela nasze wartości oraz standardy jakości i niezawodności. Co więcej, dzięki Gruber Logistics możemy rozszerzyć nasze portfolio usług o ładunki drobnicowe, przesyłki paczkowe i usługi logistyczne. Zespół Universal Transport z niecierpliwością czeka na dołączenie do tej międzynarodowej historii sukcesu.

Gruber Logistics, zatrudniający około 2200 pracowników i osiągający łączne obroty z działalności transportowej i logistycznej w wysokości około 650 milionów euro, zajmie w wyniku fuzji pozycję lidera rynku europejskiego w zakresie przewozów wielkogabarytowych i ciężkich. W najbliższych latach chce też osiągnąć pozycję lidera w Europie na rynku logistyki ogólnej. W ostatnich latach Gruber Logistics odnotował roczny wzrost sprzedaży o około 30 procent i tym samym rozwijał się znacznie szybciej niż reszta rynku europejskiego. W najbliższych latach wzrost ten ma jeszcze bardziej przyspieszyć.

Dla klientów połączenie obu firm oznacza bardziej atrakcyjną i kompleksową ofertę, a także korzyści wynikające z połączenia know-how obu dostawców. Wysoko wyspecjalizowani pracownicy gwarantują maksymalną precyzję oraz dalszy wzrost poziomu usług dzięki zbliżeniu do klientów i szybszym czasom reakcji. Nowa grupa może liczyć na obecność w Europie i na świecie. To także konkretna odpowiedź na kryzys zdolności przewozowych w Europie spowodowany brakiem kierowców - Gruber Logistics posiada obecnie prawie 700 ciężarówek, co czyni go operatorem jednej z największych flot w Europie.

Fuzja jest też postrzegana jako najlepszy sposób na sprostanie europejskim wyzwaniom branży logistycznej w takich obszarach jak cyfryzacja i zrównoważony rozwój. Gruber Logistics już teraz jest zaangażowany w niektóre z najważniejszych projektów mających na celu opracowanie prototypów nowej generacji pojazdów elektrycznych i wodorowych.

W niespokojnych czasach niezawodność, która charakteryzuje obie firmy, jest kluczowym czynnikiem nie tylko dla klientów, ale też dla pracowników - połączenie zapewni stabilne podstawy do dalszego rozwoju.

Przeczytaj też:
Starsi kierowcy - zagrożenie czy bezpieczeństwo?

Szacuje się, że w 2050 roku w krajach Unii Europejskiej odsetek osób w wieku 50 i więcej lat będzie wynosił prawie 50 proc. ogółu populacji.

Chaosu w Wielkiej Brytanii ciąg dalszy...

Brytyjski Departament Transportu wdraża przepisy, które pozbawiły unijnych przewoźników części uprawnień.

Wielka Brytania wprowadza nowe przepisy. Zmiany dotkną polskie firmy transportowe

Brytyjski Departament Transportu poinformował o zmianach, które zostaną wprowadzone z początkiem 2023 r.

Girteką w Polsce pokieruje pani prezes

Girteka to litewska firma, która powstała w 1996 r., z siedzibą w Wilnie. Specjalizuje się w przewozach całopojazdowych (FTL) oraz chłodniczych, głównie dla firm z branży food&beverage, FMCG, przemysłowej, automotive i farmaceutycznej.

Co powinni wiedzieć spedytorzy, którzy obsługują importerów węgla?

Aby zabezpieczyć w obecnym sezonie grzewczym potrzeby odbiorców indywidualnych i firm, Polska importuje węgiel z różnych regionów świata. Sprawna i płynna odprawa celna węgla ma ogromne znaczenie - im szybciej towar zostanie dopuszczony do obrotu na terenie UE, tym szybciej trafi on do dystrybucji. Co powinny wiedzieć firmy spedycyjne, które obsługują importerów węgla?

Utrata towaru podczas napadu na kierowcę ciężarówki, kto odpowiada?

Czy utrata towaru w wyniku napadu stanowi okoliczność zwalniającą przewoźnika z odpowiedzialności za szkodę?

Takiego transportu jeszcze nie było...

Transport będzie się poruszał z maksymalną prędkością 10 km/h. Z uwagi na gabaryty i planowaną prędkość jeden przejazd będzie trwał ok. 20-25 dni. Ostatni z transportów dotrze na plac budowy najpóźniej z końcem stycznia przyszłego roku.

Pakiet Mobilności w Norwegii - od dziś ostrzejsze przepisy

Jak podaje Polska Izba Spedycji i Logistyki od 01 listopada br. wchodzą w życie przepisy norweskiego Ministerstwa Transportu, które dotkną również polskich kierowców jeżdżących na Skandynawię.

Wiek i inne wymagania dla kierowców zawodowych w przewozach drogowych

Kierowca zawodowy zobligowany jest do posiadania szeregu uprawnień i spełnienia licznych warunków umożliwiających wykonywanie pracy za kierownicą ciężarówki lub autobusu.

Wyszukiwarka

Informacje