Naczepy EWT

Nowoczesne naczepy z instalacją solarną we flocie FM Logistic

Rozwijając swoją działalność transportową FM Logistic modernizuje i powiększa własny tabor w Europie Centralnej.

 

W sierpniu i wrześniu firma odebrała 100 nowych naczep. Pojazdy są na bieżąco wydzierżawiane podwykonawcom i kierowane do obsługi przewozów zarówno krajowych, jak i międzynarodowych. Producentami zakupionych naczep są m.in. firmy Schmitz Cargobull i Koegel. Unowocześniona flota zapewni optymalizację kosztów eksploatacyjnych i lepszy serwis dla klientów.

Wszystkie nowe naczepy są w sztywnej zabudowie. Połowa z nich to izotermy, w tym część z windami, druga połowa to chłodnie jedno lub dwukomorowe. Posłużą one przede wszystkim do obsługi klientów z branży spożywczej i farmaceutycznej.

- Partię naczep, którą obecnie odbieramy i wprowadzamy do ruchu, zamówiliśmy już rok temu. Ze względu na sytuację geopolityczną realizacja zamówienia trochę się przedłużyła, ale cieszymy się, że możemy już oddać naczepy do dyspozycji naszym podwykonawcom - mówi Jacek Oraczewski, Central Europe Transport Director, FM Logistic.

Zdecydowana większość nowego taboru, około 70% została dodatkowo wyposażona w mechanizm podwójnej podłogi, tzw. "DOPPELSTOCK". Rozwiązanie może nawet dwukrotnie, tj. do 66 palet, zwiększyć pojemność naczepy, co z kolei pozwala na redukcję kosztów transportu. Tego typu naczepy operator dedykował głównie do obsługi klientów w dystrybucji i drobnicy krajowej, zwłaszcza w połączeniach liniowych.

Innym innowacyjnym rozwiązaniem jest system instalacji solarnej, zamontowany we wszystkich nowo zakupionych chłodniach. Rozwiązanie służy do ładowania akumulatora rozruchowego podtrzymującego pracę wszelkich systemów elektronicznych, telematycznych, w tym GPS, w tego typu naczepach. Zapobiega to całkowitemu rozładowaniu i szybszemu uszkodzeniu akumulatora, co mogłoby spowodować konieczność wymiany, a tym samym przestój naczepy.

Obecnie flota FM Logistic w Europie Centralnej liczy ok 2500 tysiąca pojazdów, w tym około 400 naczep własnych, które są wydzierżawiane przewoźnikom.

Przeczytaj też:
Wielton z ofertą systemów wymiennych Spółka Wielton, polski producent naczep i przyczep, poszerzył swoją ofertę o kolejne pojazdy.
Wielton z unikalną ofertą finansowania Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, spółka Wielton oferuje możliwość nabycia nowych pojazdów w leasingu, w oparciu o atrakcyjne warunki finansowania udzielone przez PKO Leasing.
Producent naczep ostrożnie o inwestycjach w 2024 roku Grupa Krone może uznać rok 2023 za udany, jednak szefowie firmy są pełni obaw.
Firma Schmitz Cargobull nagrodził Partnerów serwisowych roku 2023 W tym roku nagroda Service Partners of the Year 2023 zostanie wręczona w 33 krajach.
Grupa Wielton gra z WOŚP i zaprasza do licytacji Tradycyjnie Grupa wspiera zbiórkę Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której tegorocznym mottem jest „Tu wszystko gra OK!”.
Telematyka Schmitz Cargobull we wszystkich naczepach TIP Grupa TIP, jeden z wiodących dostawców wynajmu, leasingu i serwisu naczep w Europie, oraz Schmitz Cargobull, największy europejski producent naczep, podpisały umowę, aby wyposażyć 2500 naczep w systemy telematyczne. Modernizacje sprzętu TrailerConnect® obejmują pojazdy wszystkich typów przyczep i producentów.
Wielton inwestuje w kolejny zakład produkcji naczep W celu usprawnienia procesu produkcyjnego oraz poprawy wydajności Wielton zbudował kolejny zakład w Wieluniu.
Wielton na tegorocznych targach TransLogistica Firma Wielton po raz pierwszy zaprezentuje się na targach TransLogistica Poland w Warszawie.
Nowa Strategia Grupy Wielton na lata 2023 – 2027 Zgodnie ze Strategią rozwoju na lata 2023–2027 skonsolidowane wolumeny sprzedaży, z uwzględnieniem fuzji i przejęć, wyniosą w 2027 r. ok. 45 tys. sztuk pojazdów w porównaniu do poziomu 23,2 tys. sztuk w 2022 r. (wzrost o 93 proc.).