Wielton po raz kolejny na IAA Transportation
Polski producent naczep i przyczep po raz kolejny prezentuje swoje pojazdy na światowej wystawie pojazdów użytkowych w Hanowerze.
Podobnie jak w poprzednich edycjach wydarzenia, Wielton postanowił skorzystać z możliwości jakie dają Targi IAA i zaprezentować szerszej publiczności swoje najnowsze rozwiązania. Pod marką własną oraz wraz z firmami, których jest udziałowcem, Grupa zaprezentowała nowości, które branża na pewno przyjmie z satysfakcją.
To co łączy eksponowane w Hanowerze produkty marki i odróżnia od oferty konkurencji, to ich wysokie dopasowanie do zróżnicowanych potrzeb klientów. Wielton od lat stawia nie tylko na produkty z wieloma opcjami konfiguracji, ale również włącza klientów w proces projektowania i testowania prototypów. Niektóre firmy zgłaszają się bezpośrednio do producenta z prośbą o zaprojektowanie i wykonanie dla nich dedykowanego rozwiązania.
Na stoisku firmy Wielton, dostępnym na targach IAA, odwiedzający mogą zapoznać się także z innowacyjnym furgonem Air Cargo Master. To specjalistyczny pojazd dedykowany do transportu kontenerów lotniczych. Bezpieczeństwo ładunku naczepy gwarantuje system rolek pneumatycznych i blokad umożliwiających bezproblemowe załadowanie oraz zabezpieczenie kontenerów. Dodatkowo tylne drzwi zostały zabezpieczone zamkiem elektronicznym Maple. Air Cargo Master cechuje sztywną, solidną i wytrzymałą zabudową zapewniającą bezawaryjny transport oraz ochronę przed warunkami atmosferycznymi i dostępem osób trzecich.
Wysoce spersonalizowanym produktem Wieltonu, prezentowanym na targach IAA TRANSPORTATION, jest lekka i uniwersalna naczepa Coil Master Strong Light. To wielozadaniowy pojazd umożliwiający zarówno bezpieczny transport stali w kręgach, jak i opłacalny przewóz ładunków na paletach, dzięki zredukowanej masie i możliwości zamknięcia rynny podestem. Produkt jest lżejszy od standardowej naczepy kurtynowej typu rynna o ponad 600 kg, dzięki czemu przewoźnicy mogą zmniejszyć ilość przejazdów, a co za tym idzie ograniczyć zużycie paliwa i zminimalizować ilość zanieczyszczeń emitowanych do atmosfery. Rozwiązanie to zwiększa także uniwersalność pojazdu i sprawia, że może znaleźć zastosowanie w transporcie wielu rodzajów towarów. Pojazd jest dedykowany dla sektora budowlanego i przemysłowego.
W skład pozostałych produktów, które zobaczyliśmy na IAA 2022 wchodzą także wywrotki Strong Master i Bulk Master. Pierwsza z nich, stalowa Strong Master, jest produktem dedykowanym do pracy w ciężkich warunkach i odpowiada na potrzeby sektora budowlanego. Posiada mocną i wytrzymałą konstrukcją o zoptymalizowanej masie, dzięki odpornej na ścieranie i odkształcenia skrzyni wykonanej z wysokogatunkowej stali Hardox HB450. Strong Master wyróżnia się stożkowym kształtem nadwozia, szerszym w tylnej części, zwiększającym bezpieczeństwo użytkowania, poprawiającym stabilność naczepy podczas rozładunku i ułatwiającym zsypywanie m.in. materiałów kleistych. Produkt charakteryzuje się wyjątkową stabilnością, a także odpornością na przechylanie i skręcanie podwozia podczas wywrotu. Z kolei wywrotka Bulk Master jest stworzona do transportu objętościowego, przewozu produktów rolnych oraz transportu komunalnego. Posiada skrzynię ładunkową wykonaną z wysokiej jakości aluminium Endur-AL. HB110 o pojemności do 67 m3. Zastosowanie w ramie konstrukcji typu gęsia szyja gwarantuje obniżenie środka ciężkości naczepy, a w efekcie większą stabilność podczas jazdy, manewrowania i rozładunku. Rozwiązanie to znacząco poprawia bezpieczeństwo pracy kierowców. Cechą charakterystyczną Bulk Master jest zredukowana wysokość całkowita pojazdu, przyczyniająca się do obniżenia progu załadunkowego podłogi i obrzeża górnego skrzyni ładunkowej. Na stoisku Wieltonu będzie również wystawiony zestaw przestrzenny Volume Master przeznaczony jest do uniwersalnego transportu towarów o dużej objętości głównie dla branży motoryzacyjnej, spożywczej czy meblowej. Produkt prezentowany podczas targów IAA oparty jest na nowym podwoziu DAF XG 6x2 z systemem przejazdowym. Pojazd wyposażony jest w nowy system podwójnej podłogi pozwalający na zabranie większej ilości towaru, którego nie można piętrować. Zestaw pozwala na załadunek 38 palet, a dzięki drugiemu poziomowi podłogi ilość ta może zostać podwojona, co daje możliwość przewiezienia łącznie aż 76 palet. W ten sposób redukowana jest ilość przejazdów, a tym samym zmniejszeniu ulega ilość spalanego paliwa i gazów emitowanych do atmosfery.
Ciekawostką jest wystawa produktów, które wykonano z recyklingu plandek naczepowych. Okazuje się, że nawet ten produkt znajduje powtórne zastosowanie, jako np. torba na dokumenty przewozowe.
Z kolei firma Langendorf zaprezentowała nową wersję naczepy dwupokładowej, która jest dostosowana do wąskich ulic i mocno uczęszczanego transportu miejskiego. Dzięki dwuosiowej konstrukcji i osiom kierowanym nowy City-Flexliner jest bardziej zwrotny, a dzięki specjalnemu systemowi podnoszenia nie wymaga dodatkowych ramp załadunkowych ze strony punktu dostaw. Dzięki większej powierzchni użytkowej można przewieźć więcej ładunku piętrowym inloaderem, co pozwala nie tylko zaoszczędzić na kosztach paliwa, opłatach drogowych i personelu, ale także zmniejszyć zużycie CO² o 60%. W ten sposób dwa Felxlinery mogą zastąpić trzy konwencjonalne naczepy i dodatkowo odciążyć ruch drogowy. Nie są wymagane żadne specjalne zezwolenia, ani dla krótkiej wersji o długości 11 000 mm, ani dla długiej wersji Flexlinera o długości całkowitej 16 500 mm.