MAN na targach IAA 2022 w Hanowerze
Dekarbonizacja transportu towarowego, cyfryzacja logistyki i pogłębiający się niedobór kierowców ciężarówek to podstawowe wyzwania dla firm transportowych. To również wyzwania dla producentów ciężarówek.
Zmiany w kierunku zrównoważonej, neutralnej dla klimatu mobilności postępują coraz szybciej, także iw szczególności w branży transportowej. Dlatego na tegorocznych targach pojazdów użytkowych IAA w hali 12, stoisko C20 firma MAN Truck & Bus koncentruje się na trzech megatrendach towarzyszących zmianie:
MAN eTruck, zmodernizowany silnik D26 oraz dalsze zmniejszenie oporów powietrza w kabinie modelu TGX.
Głównym punktem prezentacji na targach MAN jest prawie seryjny prototyp nowego MAN eTruck, który wejdzie do użytku u pierwszych klientów od 2024 roku.
Będzie to premiera targowa przed dużą publicznością. Elektryczny MAN nie tylko zelektryfikuje transport dalekobieżny, ale dzięki swojej wszechstronności zaspokoi wszystkie popularne segmenty transportu, w których obecnie występują ciężarówki z silnikiem Diesla.
Szczególną cechą techniczną pionierskiego samochodu elektrycznego jest jego przygotowanie do przyszłego ładowania megawatowego: mocne ładowanie w krótkim czasie sprawiają, że pojazd elektryczny nadaje się do ciężkiego transportu dalekobieżnego z dziennym zasięgiem od 600 do 800 km, a w przyszłości nawet do 1000 km.
W ramach MAN eMobility Consulting, podczas targowych dni odbędą się nie tylko porady dotyczące samego nowego pojazdu, ale także uwzględnienie specyficznych dla klienta warunków eksploatacji, w tym optymalizacja kosztów, analiza tras, optymalizację floty oraz niezbędne doradztwo w zakresie infrastruktury ładowania. Narzędzia cyfrowe, takie jak nowy MAN eReadyCheck, za pomocą którego klienci mogą sprawdzać gdzie ich trasy mogą odbywać się przy wykorzystaniu samochodów elektrycznych.
Na targach IAA firma MAN wykorzystuje różne bieżące praktyczne projekty, aby wyjaśnić ciągłe etapy rozwoju od autonomicznej jazdy na zamkniętym terenie do w pełni autonomicznej jazdy autostradą między węzłami logistycznymi: Projekt ANITA rozwija autonomiczną dostawę i odbiór kontenerów w terminalu przeładunkowym, dzięki któremu sam proces przeładunku powinien znacząco zwiększyć wydajność. Z kolei projekt ATLAS-L4 już pracuje nad konkretną implementacją autonomicznych transportów hub-hub. Pod koniec 2024 roku Atlas-L4 będzie pierwszą ciężarówką autonomiczną poruszającą się po niemieckiej autostradzie.
Firma MAN truck & Bus wprowadza nową edycję silnika D26. Duża liczba ulepszeń jednostki napędowej oznacza, że wszechstronny pojazd do transportu dalekobieżnego, ciężkich zastosowań lub dystrybucyjnych zużywać będzie do 3 procent mniej paliwa, niż obecna wersja, która jest już i tak bardzo ekonomiczna. Dodatkowo uzyskano wzrost momentu obrotowego o 50 Nm i 10 KM.
W transporcie dalekobieżnym MAN pokaże nowe rozwiązania aerodynamiczne w modelu MAN TGX. Zmniejszają one opór powietrza kabiny ciężarówki oraz naczepy. Razem przy modyfikacji silnika D26 zmiany dadzą oszczędność paliwa do 4% w ruchu dalekobieżnym.
Dla fanów marki MAN przygotował coś nowego w zakresie modeli specjalnych. Edycja "Individual Lion S" będzie również dostępna dla serii MAN TGS. Na targach IAA zobaczymy specjalną kolorystykę pojazdów obejmującą teraz również ramiona kamer MAN OptiView, a czerwonym elementom stylistycznym wewnątrz i na zewnątrz nadano nowe akcenty wizualne. Między innymi, obudowy aerodynamiczne po obu bokach kabiny kierowcy są wyróżnione czarnymi lub czerwonymi akcentami.
Zapraszamy na stoisko MAN Truck & Bus do hali 12, stoisko C20.