Beczka też może być przeładowana

Ascenizacyjny pojazd

W dniu 3 sierpnia br. inspektorzy z wrocławskiego oddziału ITD zatrzymali do kontroli w gminie Długołęka kierowcę ciężarówki, który przewoził nieczystości ciekłe.

 

W wyniku podejrzenia, że pojazd może przekraczać dopuszczalną masę całkowitą inspektorzy skierowali go na legalizowany punkt ważenia do Wrocławia.

Pomiary wykazały przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu o ponad 7 ton. Masa całkowita po odjęciu tolerancji wyniosła 39,3 tony przy dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 32 tony. Dodatkowo inspektorzy ustalili, że kierujący nie posiada badań lekarskich, psychologicznych oraz szkolenia okresowego.

Również stan techniczny pojazdu pozostawiał wiele do życzenia. Okazało się, że ciężarówka ma niesprawne światła mijania oraz kierunkowskazu oraz zużyty bieżnik opon na piątej osi. Ostatnia z usterek została zakwalifikowana przez kontrolujących jako niebezpieczna zgodnie z rozporządzeniem w sprawie kontroli ruchu drogowego co skutkowało niedopuszczeniem pojazdu do ruchu.

 

Wobec przewoźnika inspektorzy wszczęli 3 postępowania administracyjne zagrożone nałożeniem wysokich kar pieniężnych, na kierowcę ciężarówki nałożyli mandaty karne oraz zatrzymali dowód rejestracyjny kontrolowanego pojazdu.

Info: WITD Wrocław

Przeczytaj też:
Transporty zwierząt pod kontrolą

W ostatnim czasie nasiliły się kontrole transportów zwierząt. Pomimo jasnych przepisów oraz odpowiednich szkoleń kierowców ciężarówek, nadal stwierdza się dużo nieprawidłowości.

Siedemdziesiąt ton zamiast czterdziestu i 28 tys. kary

70,6 t zamiast dopuszczalnych 40 t ważył zestaw przewożący w dwóch kontenerach części do samochodów ciężarowych.

O ile przeładowany Sprinter?

Niewiele trzeba, aby przeładować dużego busa. W tym przypadku, o kłopotach z policją, zaważyło kilka worków cementu.

Usprawnienia ciężarówki nie wzbudziły aprobaty inspektorów

Pechowo rozpoczął weekend kierowca ciężarówki w późne piątkowe popołudnie. W dniu 8 lipca inspektorzy transportu drogowego rozpoczęli przygotowania do działań ukierunkowanych na kontrole kierowców nierespektujących obowiązującego do godz. 18:00 zakazu ruchu dla pojazdów ciężkich.

Zatrzymani na wakacyjnym zakazie

Kierowcy ciężarówek jechali podczas wakacyjnych zakazów i ograniczeń ruchu. Przewozili ładunki, które nie były zwolnione z zakazu jazdy ciężarówką.

Są pierwsze mandaty za łamanie wakacyjnych zakazów jazdy ciężarówkami

Wykonanie przewozu drogowego w czasie obowiązywania wakacyjnych ograniczeń ruchu ustanowiony dla pojazdów ciężarowych powyższej 12 ton dopuszczanej masy całkowitej okazało się kosztowne dla przewoźnika z Polski i Irlandii.

Czterdzieści pięć tysięcy na jednej zmianie

Na jednym punkcie kontroli dwie załogi inspektorów w ciągu jednej zmiany, stwierdziły kilka poważnych naruszeń u zagranicznych przewoźników. Nałożone kaucje dały w sumie kwotę ponad 45 tys. zł.

Kiedy kabotaż jest przeładowany

Transporty kabotażowe, w większości kojarzą nam się z zagranicą. Jednak są przypadki kiedy to zagraniczne firmy realizują kabotaż w Polsce.

Niebezpieczny brak zabezpieczeń

Widok jadącej naczepy z wypchanym bokiem plandeki to dla inspektorów jednoznaczny sygnał, że kierowca ciężarówki zaoszczędził na pasach mocujących ładunek.

Wyszukiwarka

Informacje