Siedemdziesiąt ton zamiast czterdziestu i 28 tys. kary

WITD Poznań Leszno

70,6 t zamiast dopuszczalnych 40 t ważył zestaw przewożący w dwóch kontenerach części do samochodów ciężarowych.

 

W dniu 19 lipca patrol wielkopolskiej inspekcji, na krajowej 32 w Granowie, zatrzymał do kontroli zestaw należący do polskiego przedsiębiorcy, który przewoził dwa kontenery z Gdyni do Nowej Soli. Kontenery zawierały siodła do pojazdów ciężarowych. Tak ciężki ładunek spowodował przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej oraz dozwolonych nacisków osi pojazdów na drogę. Tak duża masa spowodowała przekroczenie dozwolonego nacisku podwójnej osi napędowej samochodu ciężarowego na drogę - nacisk wynosił 20 t zamiast 19. Z kolei nacisk potrójnej osi naczepy na drogę był przekroczony o 9,4 t i zamiast 24 ważył 33,4 t.

Kierowca ciężarówki nie okazał do kontroli wymaganego, w tym przypadku, zezwolenia kategorii V na przejazd pojazdu nienormatywnego po drogach publicznych. Zestaw nie był również zabezpieczany na trasie przez pojazd pilotujący. Nieprawidłowy transport wstrzymano do czasu rozładowania nadwyżki towaru. Z poważnymi konsekwencjami finansowymi musi liczyć się przewoźnik. Wobec niego toczą się postępowania administracyjne. Za przyczynianie się do degradacji nawierzchni dróg przedsiębiorcy grozi mu do 28 000 zł kary.

Info: WITD Poznań

 

Przeczytaj też:
Beczka też może być przeładowana

W dniu 3 sierpnia br. inspektorzy z wrocławskiego oddziału ITD zatrzymali do kontroli w gminie Długołęka kierowcę ciężarówki, który przewoził nieczystości ciekłe.

Transporty zwierząt pod kontrolą

W ostatnim czasie nasiliły się kontrole transportów zwierząt. Pomimo jasnych przepisów oraz odpowiednich szkoleń kierowców ciężarówek, nadal stwierdza się dużo nieprawidłowości.

O ile przeładowany Sprinter?

Niewiele trzeba, aby przeładować dużego busa. W tym przypadku, o kłopotach z policją, zaważyło kilka worków cementu.

Usprawnienia ciężarówki nie wzbudziły aprobaty inspektorów

Pechowo rozpoczął weekend kierowca ciężarówki w późne piątkowe popołudnie. W dniu 8 lipca inspektorzy transportu drogowego rozpoczęli przygotowania do działań ukierunkowanych na kontrole kierowców nierespektujących obowiązującego do godz. 18:00 zakazu ruchu dla pojazdów ciężkich.

Zatrzymani na wakacyjnym zakazie

Kierowcy ciężarówek jechali podczas wakacyjnych zakazów i ograniczeń ruchu. Przewozili ładunki, które nie były zwolnione z zakazu jazdy ciężarówką.

Są pierwsze mandaty za łamanie wakacyjnych zakazów jazdy ciężarówkami

Wykonanie przewozu drogowego w czasie obowiązywania wakacyjnych ograniczeń ruchu ustanowiony dla pojazdów ciężarowych powyższej 12 ton dopuszczanej masy całkowitej okazało się kosztowne dla przewoźnika z Polski i Irlandii.

Czterdzieści pięć tysięcy na jednej zmianie

Na jednym punkcie kontroli dwie załogi inspektorów w ciągu jednej zmiany, stwierdziły kilka poważnych naruszeń u zagranicznych przewoźników. Nałożone kaucje dały w sumie kwotę ponad 45 tys. zł.

Kiedy kabotaż jest przeładowany

Transporty kabotażowe, w większości kojarzą nam się z zagranicą. Jednak są przypadki kiedy to zagraniczne firmy realizują kabotaż w Polsce.

Niebezpieczny brak zabezpieczeń

Widok jadącej naczepy z wypchanym bokiem plandeki to dla inspektorów jednoznaczny sygnał, że kierowca ciężarówki zaoszczędził na pasach mocujących ładunek.

Wyszukiwarka

Informacje