Kierowcy ciężarówek z Ukrainy bez powtórnych egzaminów

Komisja Europejska w Brukseli zdecydowała, że prawa jazdy zawodowych kierowców z Ukrainy będą również uznawane bez wymiany lub nowego egzaminu na prawo jazdy.
Komisja Europejska zatwierdziła projekt rozporządzenia w sprawie tymczasowego uznawania ukraińskich praw jazdy i kwalifikacji kierowców zawodowych. Oznacza to, że uchodźcy z Ukrainy nie muszą aktualizować swoich praw jazdy lub zdawać na uprawnienia od nowa. Stawia się jednak minimalne wymagania, ukraińscy kierowcy ciężarówek i autobusów mogą używać nabytych na Ukrainie kwalifikacji zawodowych po krótkim szkoleniu i egzaminie.
Przepisy mają na celu złagodzenie wymagań na kierowców zawodowych ze Wschodu, umożliwiając im pracę w UE w okresie tymczasowej ochrony, pomagając w eksporcie ukraińskich towarów, ale także zatrzymując stały odpływ kierowców z firm na Zachodzie.
Ukraińskie kwalifikacje zawodowych kierowców, uznane obecnie w UE, będą honorowane w całej Europie, bez konieczności zdawania nowego egzaminu.


W dniu 9 sierpnia br. na terenie SVG Autohof Merenberg (Niemcy) otwarta zostanie kolejna siłownia Truckers Gym. Będzie to 109 tego typu obiekt w Europie i 24 na terenie Niemiec.

Textar Brake Clinic pozwala m.in. poznać wpływ błędów montażowych na funkcjonowanie układu hamulcowego.

Do 30 września S2 w Warszawie bez ograniczeń czasowych dla ciężarówek.

W środę 13 lipca br. funkcjonariusze z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji we Wrocławiu prowadzili kolejne działania pod kryptonimem "Dystans".

Sieć stacji paliw MOYA wprowadza wyjątkową wakacyjną promocję na paliwo.

Firma DAF wprowadza zmodernizowaną blokadę DAF Night Lock dla serii ciężarówek DAF nowej generacji. Blokada Night Lock może być dostarczona w każdym nowym XF, XG i XG⁺ i jest również dostępna, jako rozwiązanie modernizacyjne u wszystkich oficjalnych dealerów DAF.

Niebieski znak TIR na ciężarówkach co oznacza? Często spotykamy się z tytułami TIR przejechał drogą... lub kierowca TIRa wymusił pierwszeństwo... To potoczne określenie nie oznacza wcale samochodu ciężarowego, a jest to, mówiąc w skrócie, karnet w międzynarodowym ruchu drogowym.

Niemal połowa polskich kierowców spotkała się z praktyką ukrywania wad pojazdu przy zakupie auta używanego.