Nowe naczepy z wzrostem sprzedaży

Naczepy sprzedaż czerwiec

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t w czerwcu 2022r. rejestracje osiągnęły 2423 szt. przy spadku o 10,1% r/r. Rynek hamuje czwarty miesiąc z rzędu po 17 wcześniejszych miesiącach wzrostu trwającego od maja 2020r do lutego 2022r. Mimo to ostatni rezultat jest drugim najwyższym rezultatem czerwca, po rekordowym czerwcu 2021 kiedy zarejestrowano 2694 szt.

 

Tylko naczep w czerwcu przybyło 2166 szt. tj. mniej -13,8% r/r. a przyczep 257 szt. tj. więcej o 42,8% niż rok wcześniej.
Ubiegły rok ze wzrostem +94,9% i dwa pierwsze miesiące br. (+29,5% w styczniu i +3,8% w lutym) były bardzo udane dla tej części rynku. Marzec odwrócił ten trend i przyniósł spadek: -23,4%. Podobnie było w kwietniu (-19,4%) i w maju (-7,2%), a czerwiec kontynuuje ten negatywny trend (-10,1%). Popyt na te pojazdy rozwijał się pozytywnie w dużej części w wyniku wcześniejszych wzrostów na rynku ciągników samochodowych. Jednak ich rejestracje hamowały trzy miesiące z rzędu w dwucyfrowym tempie. Rejestracje ciągników samochodowych, które sygnalizują z wyprzedzeniem sytuację na rynku przyczep i naczep, zmniejszyły się w lutym br. o 22,1% r/r do 1708 szt. w marcu br. o 21,0% r/r do 1 954 szt. w kwietniu o 21,8% do 1 996 szt. Dopiero w maju odwróciły negatywny trend i wzrosły o +4,8% a w czerwcu także zanotowano niewielki wzrost +3,2% do poziomu 2004 szt. (+62 szt.).

Od początku 2022r. grupa nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła 14 109 szt., co oznacza zmniejszenie popytu na te pojazdy o 8% w porównaniu z sytuacją w tym samym czasie w 2021 roku. Tylko przyczep przybyło 1393 szt. (+9,6%) a naczep 12 719 (-9,6%).

W czerwcu 2022 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t na pierwszej pozycji znalazło się Krone po wydaniu 464 pojazdów, ze spadkiem -13,6% , drugi był Schmitz Cargobull z wynikiem 424 szt. -45%. Na trzecim zakończyła ostatni miesiąc marka Wielton, po wydaniu 388 pojazdów po 36% wzroście. Za nim Koegel - dostarczył użytkownikom 183 pojazdów ze spadkiem -23%. Piąte miejsce zajął Schwarzmueller z liczbą 120 szt. (+20%).

W rankingu marek po pierwszym półroczu 2022 r. w grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu, nadal jest Schmitz Cargobull, który wydał 2939 szt., czyli 23% mniej pojazdów, niż przed rokiem (-855 szt). Drugi jest Wielton z liczbą rejestracji 2184 szt. i wzrostem o 21%. Te dwie marki mają odpowiednio 21% i 15% udziału w rynku. Pierwsza zmniejszyła swój udział sprzed roku o 3,9 pkt. proc. a druga wzmocniła swoją obecność o 3,7 punktu proc. Trzeci na liście - Krone stracił – 6,6 pkt. proc. w rynku do 15%, po rejestracji 2101 szt. (-36%). Czwarty Koegel, który dostarczył klientom 1447 pojazdów ze wzrostem o 11%. Jego udział (10%) jest wyższy o 1,7 pkt. proc. w skali roku. Na piątym miejscu Schwarzmueller wydał 632 szt. ze wzrostem rezultatów (+10%). Zyskał 0,7 pkt, proc. udziału do poziomu 4,4%. Kaessbohrer otworzył drugą piątkę z wynikiem 445 szt. i wzrostem o +8%.

W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku 2022 r., największą grupę stanowiły niezmiennie platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 8347 szt.; więcej o 46 szt. niż rok wcześniej. Ich udział przekracza 59% wobec 54% w 2021 r. Najwięcej rejestracji przypadło marce Wielton (1684 szt.), następnie Krone (1656 szt.) i Schmitz Cargobull (1463 szt.) oraz Koegel (1340 szt.).

Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 2345 szt. (-29%). Zajmują 17% rynku wobec 22% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 1 166 chłodni (-30%), 660 izoterm (-38%) i 516 (-16%) furgonów uniwersalnych. Najwięcej chłodni od początku br. zarejestrowały marki: Schmitz Cargobull (734; -17%) , Chereau (145; +209%) i Krone (145; -78%). Wśród izoterm bez zmiany dominuje Schmitz cargobull (522; -37%) za nim Krone (135; -25%).

Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 1387 szt. -17%. Zajmują 10% rynku o 1 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pierwsze miejsca należą do marek:. Bodex 252 szt. i Kempf 213 szt., obu ze spadkiem -1%. Trzeci jest Inter-Cars (160 szt. -8%). Za nim Wielton (152 szt.; -37%) i Schmitz Cargobull(107 szt., -50%).
W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t poza innymi, zarejestrowano także od początku br. 340 szt. cystern (-11%) i 301 szt. kłonicowych (+33%).

W rankingu marek tylko wśród naczep pow. 3,5 t od początku roku 2022 roku pierwsze miejsce zajmuje Schmitz Cargobull (2934 szt.), drugi jest Krone (2092 szt.), a trzeci Wielton (2053 szt.).
Wśród przyczep ciężarowych pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu podobnie jak przed rokiem jest Wecon (338 szt.), drugi Gniotpol (260 szt.). Trzecie miejsce po rejestracji 140 szt. zajmuje w tej grupie Redos i za nim Wielton (131 szt.).

Przeczytaj też:
Naczepy silosy i cysterny GRW jeszcze bardziej dostępne w Europie

Producent silosów i cystern GRW przejmuje zakład produkcyjny Schmitz Cargobull w Toddin.

Nowoczesne naczepy na IAA 2022 Hanower

Jesienią tego roku, po dłuższej przerwie spowodowanej pandemią, odbędzie się wystawa Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze. Wiądącym tematem tegorocznych targów będzie z pewnością szeroko pojęta elektromobilność i propozycje producentów pojazdów użytkowych w zakresie wykorzystania energii elektrycznej na potrzeby branży transportowej.

Rynek naczep hamuje trzeci miesiąc z rzędu

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w maju 2022 r. rejestracje osiągnęły 2462 szt. przy spadku o 7,2% r/r . Rynek hamuje trzeci miesiąc z rzędu po 17 wcześniejszych miesiącach wzrostu trwającego od maja 2020 r do lutego 2022 r.

Naczepy kurtynowe Wielton w promocji EFL

Wystartowała promocyjna oferta EFL na naczepy marki Wielton z niską ratą już od 442 Euro miesięcznie.

Nowe przyczepy i naczepy - sprzedaż w kwietniu

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w kwietniu 2022 r. rejestracje osiągnęły 2382 szt. przy spadku o 19,4% r/r.

Kolejna odzyskana naczepa

Funkcjonariusze z Placówki Straży Granicznej w Korczowej udaremnili wywóz naczepy skradzionej na terytorium Czech.

Niemiecka naczepa zatrzymana niedaleko granicy litewskiej

Funkcjonariusze Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej i Krajowej Administracji Skarbowej odzyskali pochodzącą z kradzieży naczepę samochodu ciężarowego.

Wielton wstrzymuje dostawy naczep do Rosji

W związku z wojną w Ukrainie Zarząd Wielton S.A. zdecydował o zawieszeniu, do odwołania, dostaw produktów Grupy do Rosji.

Naczepa Schmitz Cargobull S.CS MEGA Power Curtain Plus

Elastyczna zabudowa kurtynowa naczepy Schmitz Cargobull, z solidną plandeką, radzi sobie bez listew nośnych i jest również certyfikowana do transportu opon.

Wyszukiwarka

Informacje