Nowoczesne naczepy na IAA 2022 Hanower

IAA 2022 Hanower

Jesienią tego roku, po dłuższej przerwie spowodowanej pandemią, odbędzie się wystawa Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze. Wiądącym tematem tegorocznych targów będzie z pewnością szeroko pojęta elektromobilność i propozycje producentów pojazdów użytkowych w zakresie wykorzystania energii elektrycznej na potrzeby branży transportowej.

 

Jednak nie tylko silniki elektryczne, służące do napędu, mogą obniżyć koszty i emisję CO2. Istnieje również duży potencjał wykorzystania ich w naczepach, a te z kolei, w rozwoju efektywności transportu, mają do odegrania nie mniejszą rolę, niż samochody ciężarowe. Innowacje produktowe skupią się na aerodynamice, wydajności chłodzenia (naczepy chłodnie) zmniejszeniu masy pojazdu oraz wykorzystaniu danych telematycznych w celu zwiększenia wydajności procesu logistycznego.

Zwiedzających Targi IAA 2022 przyciągnie z pewnością stoisko Schmitz Cargobull i propozycja nowych naczep. S.KOe COOL SMART jest wyposażony w oś elektryczną oraz elektryczny kompresor chłodniczy zintegrowany z systemem akumulatorowym. Agregat działa całkowicie bezemisyjnie ale też nie powoduje hałasu. Pojazd z certyfikatem Piek pracuje niezwykle cicho, dzięki czemu umożliwia dostawę we wczesnych godzinach porannych, jak i późnym wieczorem. Nie jest też uciążliwa dla innych kierowców ciężarówek na parkingach. Elektryczna jednostka chłodząca S.CUe ma funkcję chłodzenia i ogrzewania ładunku oferuje moc chłodzenia do 15 900 W oraz moc grzewczą 9100 W. Baterie wbudowane w ramę zastępują zbiornik oleju napędowego.
Zelektryfikowana oś naczepy Schmitz Cargobull odzyskuje energię na przykład podczas hamowania, wydłużając w ten sposób czas pracy agregatu chłodniczego i skracając czas potrzebny na naładowanie akumulatora z sieci. System jest w pełni zintegrowany z systemem telematycznym Schmitz Cargobull, umożliwiając monitorowanie odpowiedniego stanu systemu, takiego jak poziom naładowania akumulatora, pozostały zasięg, pozostały czas ładowania itp., za pośrednictwem portalu telematycznego.

Odkąd Schmitz Cargobull wprowadził na rynek swoją naczepę EcoGeneration zainteresowanie tymi pojazdami stale rośnie a zapotrzebowanie na aerodynamiczne naczepy kurtynowe stało się prawdziwym sukcesem. W końcu – biorąc pod uwagę wysokie koszty paliwa – firmy transportowe i logistyczne coraz częściej poszukują pojazdów i rozwiązań technicznych, które przyczyniają się do obniżenia kosztów paliwa. Dzięki innowacyjnym plandekom kurtynowym z aerodynamicznego EcoGeneration, Schmitz Cargobull oferuje innowacyjną i zrównoważoną koncepcję pojazdu, która jest zarówno przyjazna dla środowiska, jak i obniża koszty sektora transportowego. Naczepa kurtynowa S.CS EcoFLEX jest jednym z pojazdów nowej generacji EcoGeneration i jest oczywiście w 100% SMART. Oznacza to, że jest on standardowo wyposażony w system telematyki przyczepy TrailerConnect®. Przyczepa aerodynamiczna z podnoszonym tyłem zmniejsza opór, a tym samym zmniejsza zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. W praktyce użytkownicy byli w stanie osiągnąć oszczędności znacznie powyżej pięciu procent, a czasem nawet powyżej dziesięciu procent. Funkcja podnoszenia z tyłu umożliwia łatwe podniesienie przyczepy, jeśli wymagana jest cała powierzchnia ładunkowa. Ta koncepcja oferuje wysoki potencjał oszczędności, zwłaszcza w przypadku transportu ciężkiego. Osiąga to bez znaczącej zmiany funkcji przyczepy, wydajności transportowej i znanej obsługi. W zależności od konkretnego zadania transportowego, nadwozie Eco może być wyposażone w plandekę standardową lub POWER CURTAIN. Pojazdy EcoGeneration to idealne rozwiązanie w połączeniu z POWER CURTAIN, która nie wymaga żadnych listew. To dodatkowo zmniejsza całkowitą masę i przyczynia się do większych oszczędności paliwa. System imponuje prostą i bezpieczną obsługą oraz oszczędza czas podczas codziennych zadań transportowych. Wytrzymałość konstrukcyjna POWER CURTAIN jest certyfikowana zgodnie z normą DIN EN 12642 Code XL. Opcjonalnie nadwozie może być również wyposażone zgodnie z atestem napoju i wytyczną DL 9.5. Zintegrowane pętle do plandeki zapewniają prosty sposób zabezpieczenia ładunku z tyłu.
Nowość! System telematyczny wykrywa zmiany wysokości - dzięki wbudowanemu systemowi telematycznemu TrailerConnect® - czujniki mogą wykryć, czy dach jest podniesiony, czy ustawiony w trybie aerodynamicznym. Pokazuje to konkretne sposoby optymalizacji wykorzystania pojazdu.

Dwuosiowa naczepa skrzyniowa S.KO CITY wyposażona w panele FERROPLAST® i zwrotny, nie wymagający konserwacji, układ wymuszonego skrętu oraz unoszenie pierwszej osi jest szczególnie polecana do centrów miast i aglomeracji miejskich. Dzięki systemowi telematycznemu TrailerConnect®, który jest montowany w standardzie, pojazd ten należy również do generacji SMART firmy Schmitz Cargobull. Pojazd został opracowany specjalnie do dystrybucji żywności na obszarach miejskich, gdzie praca transportowa charakteryzuje się szeroką gamą produktów, częstym załadunkiem i rozładunkiem oraz jazdą w ruchliwym środowisku miejskim. Dzięki wymuszonemu układowi kierowniczemu pojazd jest niezwykle łatwy w manewrowaniu, dzięki czemu bez marnowania czasu poradzi sobie nawet z wąskimi uliczkami, wejściami, dziedzińcami czy mini rondami. S.KO CITY służy przede wszystkim do dystrybucji towarów dla sieci dyskontowych i dostawców full-sort, ale jest również wykorzystywane przez szeroką gamę firm logistycznych. Kolejnym ważnym kryterium decyzyjnym jest przestrzeganie surowych przepisów dotyczących emisji dźwięku, które obowiązują na terenach mieszkalnych. S.KO CITY jest znacznie poniżej limitu załadunku i rozładunku 60 dB obowiązującego we wczesnych godzinach porannych i nocnych. S.KO CITY jest wyposażony w elektryczną jednostkę chłodzącą S.CUe, co oznacza, że ​​chłodzenie nie powoduje emisji dwutlenku węgla. Moc dla elektrycznej jednostki chłodzącej jest generowana przez generator hydrauliczny w ciągniku siodłowym.

W Hanowerze zobaczymy również nową wywrotkę Schmitz Cargobull S.KI, którą charakteryzuje się nie tylko większą ładownością do 230 kg, ale też zdobywa punkty za nowej generacji ramę oraz muldę. Stalowe ramy podwozia wywrotki S.KI zawsze charakteryzowały się idealną równowagą pomiędzy optymalizacją masy, solidną trwałością i stabilnością przechylania podczas codziennego użytkowania. Zasadnicze przeprojektowanie ramy modułowej pozwoliło na zmniejszenie masy od 45 do 110 kg w naczepie wywrotki S.KI w zależności od długości i konstrukcji ramy. Nowy modułowy system ram dla wszystkich długości przyczep jest dostępny w wersji Standard, Light lub Heavy-Duty, w zależności od poziomu użytkowania. Konstrukcja belek poprzecznych zapewnia jeszcze większą stabilność i zapewnia dłuższą żywotność podwozia dzięki optymalnej ochronie przed korozją. Konstrukcja ramy została również ulepszona pod kątem malowania i galwanizacji. Schmitz Cargobull udziela klientom 10-letniej gwarancji na przerdzewienie na ocynkowaną generację ram S.KI.
Nowa rama LIGHT w wariantach S.KI została specjalnie opracowana do użytku na drogach, placach budowy i lekkich trasach terenowych ze zoptymalizowaną ładownością. Ta innowacja jest jedną z najlżejszych stalowych ram podwozia na rynku. Zapewnia zarówno większą stabilność i sztywność skrętną podczas przechylania, jak i lepszą ekonomiczność podczas codziennego użytkowania.
Dostępne są cztery różne długości ramy (długości systemowe 7,2, 8,2, 9,6, 10,5), w zależności od zastosowania, poziomu obciążenia i pożądanej objętości nadwozia. Oprócz wersji STANDARD dostępna jest również wersja LIGHT do szczególnie dużej ładowności lub wersja HEAVY-DUTY do szczególnie ciężkich zastosowań.
Ciężar nowego zaokrąglonego stalowego nadwozia o pojemności 24 m³ został zoptymalizowany do użytku na placach budowy. Osiągnięto tutaj oszczędność masy do 180 kg. Szeroka płaska podłoga zapewnia niższy środek ciężkości, pomagając zapewnić optymalną obsługę i równomierne zużycie. Górne wargi zostały przeprojektowane z ulepszonym przekrojem, aby zwiększyć sztywność pionową i poziomą, co sprawia, że ​​zaokrąglony stalowy korpus jest jeszcze bardziej stabilny. Boczne odkształcenia górnych warg w wyniku nacisku obciążenia zostały znacznie zmniejszone, co oznacza, że ​​działają znacznie lepiej, a osłony nadwozia w stylu przesuwanych plandek są teraz jeszcze bezpieczniejsze.

 

Przeczytaj też:
Naczepy silosy i cysterny GRW jeszcze bardziej dostępne w Europie

Producent silosów i cystern GRW przejmuje zakład produkcyjny Schmitz Cargobull w Toddin.

Nowe naczepy z wzrostem sprzedaży

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t w czerwcu 2022r. rejestracje osiągnęły 2423 szt. przy spadku o 10,1% r/r. Rynek hamuje czwarty miesiąc z rzędu po 17 wcześniejszych miesiącach wzrostu trwającego od maja 2020r do lutego 2022r. Mimo to ostatni rezultat jest drugim najwyższym rezultatem czerwca, po rekordowym czerwcu 2021 kiedy zarejestrowano 2694 szt.

Rynek naczep hamuje trzeci miesiąc z rzędu

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w maju 2022 r. rejestracje osiągnęły 2462 szt. przy spadku o 7,2% r/r . Rynek hamuje trzeci miesiąc z rzędu po 17 wcześniejszych miesiącach wzrostu trwającego od maja 2020 r do lutego 2022 r.

Naczepy kurtynowe Wielton w promocji EFL

Wystartowała promocyjna oferta EFL na naczepy marki Wielton z niską ratą już od 442 Euro miesięcznie.

Nowe przyczepy i naczepy - sprzedaż w kwietniu

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w kwietniu 2022 r. rejestracje osiągnęły 2382 szt. przy spadku o 19,4% r/r.

Kolejna odzyskana naczepa

Funkcjonariusze z Placówki Straży Granicznej w Korczowej udaremnili wywóz naczepy skradzionej na terytorium Czech.

Niemiecka naczepa zatrzymana niedaleko granicy litewskiej

Funkcjonariusze Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej i Krajowej Administracji Skarbowej odzyskali pochodzącą z kradzieży naczepę samochodu ciężarowego.

Wielton wstrzymuje dostawy naczep do Rosji

W związku z wojną w Ukrainie Zarząd Wielton S.A. zdecydował o zawieszeniu, do odwołania, dostaw produktów Grupy do Rosji.

Naczepa Schmitz Cargobull S.CS MEGA Power Curtain Plus

Elastyczna zabudowa kurtynowa naczepy Schmitz Cargobull, z solidną plandeką, radzi sobie bez listew nośnych i jest również certyfikowana do transportu opon.

Wyszukiwarka

Informacje