Nowe funkcje w ciężarówkach Volvo dla branży budowlanej
Volvo Trucks wprowadza szereg nowych funkcji, które które ułatwiają jazdę w terenie.
Dzięki dodaniu kilku przydatnych opcji ciężarówka jeszcze lepiej powinna radzić sobie w trudnych warunkach na placu budowy. Kierowcy z pewnością docenią funkcję rozkołysania oferowaną wraz ze zautomatyzowaną skrzynią biegów I-Shift. Inna funkcja to przytrzymanie "przytrzymanie”, w której cały samochód ciężarowy ma niejako zaciągnięty na hamulec ręczny. Zmodyfikowano również tempomat, który teraz zadziała przy niskich prędkościach oraz bardziej czuły system kontroli przyczepności kół.
Interesującą nowością jest system Terrain Brake jest to rozwiązanie do jazdy z małą prędkością po trudnym i nierównym terenie. Ta funkcja sprawia, że manewrowanie ciężarówką jest łatwiejsze i bezpieczniejsze. Gdy kierowca hamuje, a jedno z kół znajduje się na jakiejś przeszkodzie, np. kamieniu lub krawężniku, samochód naturalnie stacza się zanim kierowca zdąży zahamować. Utrudnia to utrzymanie kontroli nad pojazdem. Nowe rozwiązanie Terrain Brake hamuje, gdy tylko kierowca zwolni pedał gazu. Ciężarówka utrzyma wówczas pozycję na przeszkodzie bez stoczenia się. Terrain Brake jest idealny do jazdy w terenie, na przykład na placach budowy, w kopalniach lub podczas częstej jazdy po nierównych drogach. Może być również przydatny podczas manewrowania w miastach oraz pokonywania progów zwalniających i krawężników. Hamulec terenowy to opcja w Volvo FH16 i innych samochodach ciężarowych Volvo z napędzaną przednią osią.
Change Direction to kolejne rozwiązanie, które ułatwia manewrowanie ciężarówką przy niskich prędkościach. Sytuacje, takie jak skręcanie w ograniczonej przestrzeni lub cofanie pod rozładunek zazwyczaj wymagają krótkich, ostrych ruchów, które wymuszają na kierowcy przełączenia między pedałami hamulca i przyspieszenia. Zamiast hamować, kierowca może jadąc jeszcze do przodu wymusić jazdę do tyłu. Nowa funkcja zapewnia automatyczne zatrzymanie pojazdu, a następnie rozpoczęcie cofania, podczas gdy kierowca po prostu naciska pedał przyspieszenia. Aby ponownie ruszyć do przodu, wystarczy wrzucić bieg do przodu i przytrzymać wciśnięty pedał gazu.
Active Grip Control to funkcja, która znacząco poprawia stabilność i przyspieszenie na śliskiej nawierzchni. Jeśli samochód ciężarowy zacznie wpadać w poślizg, wiele czujników zapewnia, że układ kierowniczy pojazdu inteligentnie reaguje na nawierzchnię, aby pomóc kierowcy pozostać na drodze. Nowa funkcja ma również na celu zmniejszenie ryzyka powstawania zjawiska nadsterowności podczas jazdy bez ładunku.
Dla modeli wyposażonych opcjonalne biegi pełzające Volvo Trucks zaktualizowało tempomat. Potrafi on utrzymać stała prędkość już od 2 km/h. Zaktualizowany tempomat jest standardem we wszystkich cięższych samochodach ciężarowych Volvo