Samochodów używanych szukamy głównie w sieci

Używany samochód

Aby zbadać podejście polskich kierowców do zakupu aut używanych, Santander Consumer Multirent zlecił badanie Polak kupuje auto używane, w którym zapytał ankietowanych m.in. o to gdzie kupili ostatni pojazd z drugiej ręki, ile auto miało lat w momencie zakupu i w jaki sposób go szukali.

 

Jak wynika z zebranych danych, przeważająca liczba ankietowanych skorzystała z oferty prywatnej, kupując samochód bezpośrednio od właściciela (55 proc.). Byli to głównie mężczyźni (59 proc. w porównaniu do 46 proc. kobiet) i osoby przed 30 rokiem życia (78 proc.). Co szósty z nas udał się do autokomisu (17 proc.). W tej grupie znalazło się więcej kobiet niż mężczyzn (21 proc. w zestawieniu z 16 proc.), ta opcja była też najpopularniejsza wśród respondentów między 50 a 59 i powyżej 60 roku życia (w obu przypadkach po 23 proc. wskazań).

- Dodatkowo co ósmy z nas skorzystał z oferty dealera samochodowego. Na tę formę kupna zdecydowało się 12 proc. ankietowanych. Była ona niemal równie popularna wśród kobiet i mężczyzn (kolejno 13 i 12 proc.). Najchętniej korzystali z niej respondenci w średnim wieku między 40 a 49 lat oraz seniorzy od 60 lat w górę. Jest to korzystna opcja ze względu na to, że dealer samochodowy zawsze dokładnie sprawdza auto zanim je zakupi i przeznaczy do sprzedaży, na co nie zawsze możemy liczyć u prywatnego sprzedawcy. Pracownik dealera ma również obowiązek poinformowania nas o całej historii pojazdu, dzięki czemu mamy szansę uniknięcia nieprzyjemnych niespodzianek w przyszłości – komentuje Piotr Półtorzycki z Santander Consumer Multirent.

Co ciekawe, według danych zebranych w badaniu, ostatni samochód używany zakupiony przez ankietowanych w wieku 18-29 lat miał od 13 do 15 lat (33 proc. wskazań) lub więcej (22 proc.). Z kolei pozostałe grupy wiekowe sięgały raczej po auta 10-12 letnie. Różnica ta może być związana z rozbieżnością dochodów. Osoby w wieku 18-29 lat z racji ograniczonych środków lub pozostawaniu na utrzymaniu rodziców często nie mogą pozwolić sobie na zakup młodszego auta.
Ile samochodów używanych oglądali polscy kierowcy zanim zdecydowali się na zakup? Tutaj wyniki są różne i można założyć, że zależą zarówno od oferty w miejscu poszukiwania pojazdu, jak i od tego na ile sprecyzowane są wymagania samego szukającego. 28 proc. Polaków przed zakupem ostatniego auta używanego obejrzało tylko ten konkretny model. Ten sam odsetek oglądał 7 i więcej pojazdów. Następnie 22 proc. obejrzało 2-3 samochody, a 16 proc. od 4 do 6 aut.

Santander Consumer Multirent w zleconym badaniu zapytał również polskich kierowców o to, gdzie szukają ofert aut używanych. Większość osób korzysta w tym celu z portali z ogłoszeniami aut (46 proc.). Są to głównie mężczyźni (52 proc. w porównaniu do 30 proc. kobiet). Na kolejnym miejscu znalazło się poszukiwanie wśród znajomych (28 proc.), gdzie również przeważali panowie (31 proc. w porównaniu do 20 proc. pań).
Ankietowani chętnie korzystają również z internetowych platform zakupowych np. Carvago (23 proc.) oraz z ofert dealerów samochodowych czy komisów (w obu przypadkach po 16 proc.). 9 proc. respondentów wskazało platformy internetowe firm finansujących samochody.

Przeczytaj też:
Rosenbauer Polska i Bocar podpisały umowę o współpracy

Firma Rosenbauer Polska sp. z o.o. podpisała umowę o współpracy z jednym z największych producentów zabudów specjalistycznych dla branży pożarniczej w Polsce z Przedsiębiorstwem Specjalistycznym "bocar" Sp. z o.o. Uroczystość podpisania umowy odbyła się 22 czerwca 2022 podczas Międzynarodowych Targów Interschutz w Hanowerze.

Nowe funkcje w ciężarówkach Volvo dla branży budowlanej

Volvo Trucks wprowadza szereg nowych funkcji, które które ułatwiają jazdę w terenie.

System monitorujący rowerzystów i pieszych w Volvo Trucks już od września

Volvo Trucks wprowadza nowy system bezpieczeństwa, który wykrywa innych użytkowników dróg, którzy wchodzą w martwe pole widzenia po obu stronach samochodu ciężarowego.

Volkswagen Meteor ze sprzedażą pięciu tysięcy sztuk w niecałe dwa lata

W 2020 roku Volkswagen Caminhões e Ônibus ogłosił wprowadzenie na brazylijski rynek nowego modelu ciężarówki o nazwie Meteor.

Ogródki działkowe dla pracowników zamiast produkcji samochodów

Aby zapewnić dodatkowe wsparcie socjalne pracownikom przedsiębiorstwa, w czasie przestojów, udziałowcy i zarząd Avtotor postanowili bezpłatnie przydzielić ogródki działkowe. Jeszcze nie tak dawno montowali m.in. BMW teraz będą uprawiać warzywa.

Spadki rejestracji użytkowych w Europie. Polska na trzecim miejscu w ciężarówkach

W kwietniu 2022 roku liczba rejestracji nowych pojazdów użytkowych w Unii Europejskiej zmniejszyła się o 27,1% do 125 034 sprzedanych sztuk, przy czym spadki odnotowano we wszystkich segmentach.

Autonomiczna ciężarówka sama odnajduje drogę w terminalu

Wykorzystując pierwszą publiczną jazdę autonomicznej ciężarówki na torze testowym MAN w Monachium, partnerzy projektu poinformowali o swoich dotychczasowych osiągnięciach i zapowiedzieli wzmożone testy praktyczne oraz jazdy próbne, które odbędą się na terenie terminala kontenerowego w Ulm.

Dziewięćdziesiąt procent samochodu ciężarowego Volvo może być poddane recyklingowi

Takie obietnice składa szwedzki koncern, który chce zastosować nowe technologie w produkcji samochodów ciężarowych.

Przewoźnicy, którzy kupili ciężarówki zasilane LNG czują się oszukani

Polskie firmy transportowe, które kupiły ciężarówki na LNG teraz topią swoje zyski w wyższych cenach za paliwo. Wyższe ceny gazu mają obecnie duży wpływ na TCO. 

Wyszukiwarka

Informacje