Volkswagen Meteor ze sprzedażą pięciu tysięcy sztuk w niecałe dwa lata

Volkswagen Meteor

W 2020 roku Volkswagen Caminhões e Ônibus ogłosił wprowadzenie na brazylijski rynek nowego modelu ciężarówki o nazwie Meteor.

 

Model ten był równolegle produkowany wraz z bliźniaczym modelem TGX. Niedawno poinformowano o wycofaniu MAN-a TGX z rynku w Brazylii i wzmocnieniu sprzedaży modelu Volkswagen Meteor.

MAN TGX przybył do ​​Brazylii w 2010 roku w celach testowych, było to 35 egzemplarzy sprowadzonych z Niemiec. W 2012 roku rozpoczęto sprzedaż TGX, który został wypuszczony w dwóch wersjach: 28 440 6x2 i 29 440 6x4. Wydajność zaprojektowana przez VWCO dla tego modelu wynosiła do 5 tys. sztuk rocznie, ale nie osiągnięto poziomu. Od 2015 roku model oferowany był z silnikiem o mocy 480 KM i mógł służyć również jako 9-osiowy pociąg drogowy o masie do 74 ton.

We wrześniu 2020 roku Volkswagen wprowadził na rynek modele Meteora, w wersjach 28 460 6x2 i 29 520 6x4, wyposażone w 13-litrowe silniki MAN D26 o mocy 460 i 520 KM oraz momencie obrotowym 2300 Nm i 2500 Nm. Oba modele były wyposażone w skrzynię biegów ZF TraXon, 12 i 16 biegów. W Brazylii bardziej popularny jest jednak Volkswagen i pojazdy z tym logo sprzedają się lepiej. Meteory szybko stały się popularne wśród brazylijskich przewoźników. Do tego stopnia, że ​​w kilka miesięcy po premierze, producent samochodów świętował już znak tysiąca sprzedanych egzemplarzy. W niecałe niecałe dwa lata po premierze ciężarówka Volkswagen Meteor osiągnęła sprzedaż na poziomie 5000 sztuk. Niebawem rozpocznie się sprzedaż modelu Meteor także w Argentynie zwiększając udział VW w tym rynku. Będzie tam sprzedawana 28-tonowa ciężarówka z silnikiem o mocy 460 KM w konfiguracji 6x2.

Przeczytaj też:
Rosenbauer Polska i Bocar podpisały umowę o współpracy

Firma Rosenbauer Polska sp. z o.o. podpisała umowę o współpracy z jednym z największych producentów zabudów specjalistycznych dla branży pożarniczej w Polsce z Przedsiębiorstwem Specjalistycznym "bocar" Sp. z o.o. Uroczystość podpisania umowy odbyła się 22 czerwca 2022 podczas Międzynarodowych Targów Interschutz w Hanowerze.

Nowe funkcje w ciężarówkach Volvo dla branży budowlanej

Volvo Trucks wprowadza szereg nowych funkcji, które które ułatwiają jazdę w terenie.

Samochodów używanych szukamy głównie w sieci

Aby zbadać podejście polskich kierowców do zakupu aut używanych, Santander Consumer Multirent zlecił badanie Polak kupuje auto używane, w którym zapytał ankietowanych m.in. o to gdzie kupili ostatni pojazd z drugiej ręki, ile auto miało lat w momencie zakupu i w jaki sposób go szukali.

System monitorujący rowerzystów i pieszych w Volvo Trucks już od września

Volvo Trucks wprowadza nowy system bezpieczeństwa, który wykrywa innych użytkowników dróg, którzy wchodzą w martwe pole widzenia po obu stronach samochodu ciężarowego.

Ogródki działkowe dla pracowników zamiast produkcji samochodów

Aby zapewnić dodatkowe wsparcie socjalne pracownikom przedsiębiorstwa, w czasie przestojów, udziałowcy i zarząd Avtotor postanowili bezpłatnie przydzielić ogródki działkowe. Jeszcze nie tak dawno montowali m.in. BMW teraz będą uprawiać warzywa.

Spadki rejestracji użytkowych w Europie. Polska na trzecim miejscu w ciężarówkach

W kwietniu 2022 roku liczba rejestracji nowych pojazdów użytkowych w Unii Europejskiej zmniejszyła się o 27,1% do 125 034 sprzedanych sztuk, przy czym spadki odnotowano we wszystkich segmentach.

Autonomiczna ciężarówka sama odnajduje drogę w terminalu

Wykorzystując pierwszą publiczną jazdę autonomicznej ciężarówki na torze testowym MAN w Monachium, partnerzy projektu poinformowali o swoich dotychczasowych osiągnięciach i zapowiedzieli wzmożone testy praktyczne oraz jazdy próbne, które odbędą się na terenie terminala kontenerowego w Ulm.

Dziewięćdziesiąt procent samochodu ciężarowego Volvo może być poddane recyklingowi

Takie obietnice składa szwedzki koncern, który chce zastosować nowe technologie w produkcji samochodów ciężarowych.

Przewoźnicy, którzy kupili ciężarówki zasilane LNG czują się oszukani

Polskie firmy transportowe, które kupiły ciężarówki na LNG teraz topią swoje zyski w wyższych cenach za paliwo. Wyższe ceny gazu mają obecnie duży wpływ na TCO. 

Wyszukiwarka

Informacje