Volkswagen Meteor ze sprzedażą pięciu tysięcy sztuk w niecałe dwa lata
W 2020 roku Volkswagen Caminhões e Ônibus ogłosił wprowadzenie na brazylijski rynek nowego modelu ciężarówki o nazwie Meteor.
Model ten był równolegle produkowany wraz z bliźniaczym modelem TGX. Niedawno poinformowano o wycofaniu MAN-a TGX z rynku w Brazylii i wzmocnieniu sprzedaży modelu Volkswagen Meteor.
MAN TGX przybył do Brazylii w 2010 roku w celach testowych, było to 35 egzemplarzy sprowadzonych z Niemiec. W 2012 roku rozpoczęto sprzedaż TGX, który został wypuszczony w dwóch wersjach: 28 440 6x2 i 29 440 6x4. Wydajność zaprojektowana przez VWCO dla tego modelu wynosiła do 5 tys. sztuk rocznie, ale nie osiągnięto poziomu. Od 2015 roku model oferowany był z silnikiem o mocy 480 KM i mógł służyć również jako 9-osiowy pociąg drogowy o masie do 74 ton.
We wrześniu 2020 roku Volkswagen wprowadził na rynek modele Meteora, w wersjach 28 460 6x2 i 29 520 6x4, wyposażone w 13-litrowe silniki MAN D26 o mocy 460 i 520 KM oraz momencie obrotowym 2300 Nm i 2500 Nm. Oba modele były wyposażone w skrzynię biegów ZF TraXon, 12 i 16 biegów. W Brazylii bardziej popularny jest jednak Volkswagen i pojazdy z tym logo sprzedają się lepiej. Meteory szybko stały się popularne wśród brazylijskich przewoźników. Do tego stopnia, że w kilka miesięcy po premierze, producent samochodów świętował już znak tysiąca sprzedanych egzemplarzy. W niecałe niecałe dwa lata po premierze ciężarówka Volkswagen Meteor osiągnęła sprzedaż na poziomie 5000 sztuk. Niebawem rozpocznie się sprzedaż modelu Meteor także w Argentynie zwiększając udział VW w tym rynku. Będzie tam sprzedawana 28-tonowa ciężarówka z silnikiem o mocy 460 KM w konfiguracji 6x2.