Samochody w Rosji

Ogródki działkowe dla pracowników zamiast produkcji samochodów

Aby zapewnić dodatkowe wsparcie socjalne pracownikom przedsiębiorstwa, w czasie przestojów, udziałowcy i zarząd Avtotor postanowili bezpłatnie przydzielić ogródki działkowe. Jeszcze nie tak dawno montowali m.in. BMW teraz będą uprawiać warzywa.

 

Ogródki warzywne mają być wsparciem ekonomicznym na czas przestojów fabryki. Działki mają 1000 mkw. Odbyło się już pierwsze posiedzenie komisji ds. podziału działek na terenie gminy. Chołmogorówka. 168 stron zostało rozprowadzonych metodą loterii.

Avtotor wznowił produkcję po miesiącu przestoju, ale samochody zjeżdżają z linii montażowej w stanie niekompletnym. Z taśmy schodzi w pełni wyposażony samochód, następnie po kontroli jakości zdejmuje się elementy elektroniczne. Usunięte podzespoły trafiają z powrotem na linię produkcyjną i służą do montażu kolejnych sztuk i tak dalej w kółko. Samochody niekompletne nie nadają się oczywiście do sprzedaży. Stoją na placu w oczekiwaniu na uzupełnienie komponentów.

Kaliningradzkiej firmie nie udało się powrócić do poprzednich wielkości produkcji. Zamiast dawnych 900 sztuk dziennie zbiera się 200. Dziś Avtotor ma 10 000 samochodów, których nie można sprzedać z powodu braku komponentów elektronicznych. Firma chce zastąpić komponenty objęte embargiem dostawami z Korei Południowej.

Trudna sytuacja ekonomiczna Rosji nie przeszkadza propagandzie. Avtotor ogłosił rezygnację z modeli benzynowych i przejście na samochody elektryczne. Rozpoczęcie produkcji seryjnej planowane jest na 2024 rok.

Firma Avtotor powstała w 1994 roku w Kaliningradzie. Przedsiębiorstwo, jako pierwsze w Rosji, uruchomiło produkcję samochodów zagranicznych marek. Produkcja trwa od maja 1997 roku. Całkowita wielkość produkcji przekroczyła 2,5 miliona pojazdów.

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.