Ogródki działkowe dla pracowników zamiast produkcji samochodów
Aby zapewnić dodatkowe wsparcie socjalne pracownikom przedsiębiorstwa, w czasie przestojów, udziałowcy i zarząd Avtotor postanowili bezpłatnie przydzielić ogródki działkowe. Jeszcze nie tak dawno montowali m.in. BMW teraz będą uprawiać warzywa.
Ogródki warzywne mają być wsparciem ekonomicznym na czas przestojów fabryki. Działki mają 1000 mkw. Odbyło się już pierwsze posiedzenie komisji ds. podziału działek na terenie gminy. Chołmogorówka. 168 stron zostało rozprowadzonych metodą loterii.
Avtotor wznowił produkcję po miesiącu przestoju, ale samochody zjeżdżają z linii montażowej w stanie niekompletnym. Z taśmy schodzi w pełni wyposażony samochód, następnie po kontroli jakości zdejmuje się elementy elektroniczne. Usunięte podzespoły trafiają z powrotem na linię produkcyjną i służą do montażu kolejnych sztuk i tak dalej w kółko. Samochody niekompletne nie nadają się oczywiście do sprzedaży. Stoją na placu w oczekiwaniu na uzupełnienie komponentów.
Kaliningradzkiej firmie nie udało się powrócić do poprzednich wielkości produkcji. Zamiast dawnych 900 sztuk dziennie zbiera się 200. Dziś Avtotor ma 10 000 samochodów, których nie można sprzedać z powodu braku komponentów elektronicznych. Firma chce zastąpić komponenty objęte embargiem dostawami z Korei Południowej.
Trudna sytuacja ekonomiczna Rosji nie przeszkadza propagandzie. Avtotor ogłosił rezygnację z modeli benzynowych i przejście na samochody elektryczne. Rozpoczęcie produkcji seryjnej planowane jest na 2024 rok.
Firma Avtotor powstała w 1994 roku w Kaliningradzie. Przedsiębiorstwo, jako pierwsze w Rosji, uruchomiło produkcję samochodów zagranicznych marek. Produkcja trwa od maja 1997 roku. Całkowita wielkość produkcji przekroczyła 2,5 miliona pojazdów.