Kłopoty kierowcy na kurierce

Małą ciężarówką przewożone były różne przesyłki kurierskie z centrum logistycznego koło Włocławka do Mławy.
Podejrzewając, że ciężarówka może być przeładowana inspektorzy skierowali ją na wagę. Rzeczywista masa pojazdu (19,85 t) większa o prawie dwie tony dopuszczalnej była dopiero początkiem nieprawidłowości. Chociaż pojazd nie posiadał żadnego oznakowania i elementów wyposażenia przeciwpożarowego i awaryjnego wymaganych przy przewozie towarów niebezpiecznych (ADR), to podczas oględzin ładowni okazało się, że znaczną część przewożonych ładunków stanowią właśnie tego typu towary klasy 3 (materiały ciekłe zapalne), kasy 8 (materiały żrące) i klasy 6.1 (materiały trujące).
Ale prawdziwe zagrożenie na drodze nie stanowiły przewożone towary niebezpieczne, lecz sam pojazd. Podczas organoleptycznej kontroli stanu technicznego okazało się, że ogumienie pojazdu posiada liczne uszkodzenia mechaniczne i ubytki, a na stabilizatorze przednim brakuje tulei gumowych. Podczas kontroli układu kierowniczego okazało się, że pomimo faktu, iż kierowca skręca kierownicą do tzw. oporu, koła osi kierowanej prawie nie reagują, a przednie lewe koło przemieszcza się do przodu i do tyłu o kilkadziesiąt centymetrów. Przyczyną takiego stanu rzeczy był zdekompletowany układ mocowania resora. Taka usterka podczas nagłej sytuacji w ruchu drogowym mogła doprowadzić do tragicznego w skutkach zdarzenia. Stan techniczny pojazdu nie pozwalał nawet na skierowanie go na szczegółową kontrole techniczną z użyciem przyrządów pomiarowo-kontrolnych. Dlatego oprócz nałożenia mandatów karnych na kierującego i wszczęcia postępowań administracyjnych na przewoźnika drogowego za naruszenie przepisów ustaw: o transporcie drogowym, o przewozie towarów niebezpiecznych oraz Prawo o ruchu drogowym, inspektorzy wydali bezwzględny zakaz dalszej jazdy.
Info: WITD Bydgoszcz

Na jednym punkcie kontroli dwie załogi inspektorów w ciągu jednej zmiany, stwierdziły kilka poważnych naruszeń u zagranicznych przewoźników. Nałożone kaucje dały w sumie kwotę ponad 45 tys. zł.

Transporty kabotażowe, w większości kojarzą nam się z zagranicą. Jednak są przypadki kiedy to zagraniczne firmy realizują kabotaż w Polsce.

Widok jadącej naczepy z wypchanym bokiem plandeki to dla inspektorów jednoznaczny sygnał, że kierowca ciężarówki zaoszczędził na pasach mocujących ładunek.

Inspekcja Transportu drogowego przypomina o wakacyjnych ograniczeniach ruchu samochodów ciężarowych.

Stan trzeźwości ponad 440 kierowców ciężarówek, busów, autobusów i taksówek skontrolowali w trakcie porannych działań inspektorzy z mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego.

W ramach jednej z operacji Roadpol 2022 skupiającej się na Ciężarówkach i Autobusach w dniu 15 czerwca 2022 r. w godzinach od 9:00 do 14:00 przeprowadzono kontrolę ruchu na A4 w kierunku Frankfurtu nad Menem.

Funkcjonariusze wrocławskiej drogówki otrzymali zgłoszenie dotyczące zespołu pojazdów, który został utracony na terenie Niemiec i znajdował się w Polsce.

W Legnicy, inspektorzy z WITD we Wrocławia zatrzymali do kontroli samochód ciężarowy przewożący ziemię zmieszaną z kamieniami oraz ceramiką budowlaną.

W czwartek, 9 czerwca duński sąd skazał 44-letniego polskiego kierowcę ciężarówki, za jazdę z cudzym prawem jazdy.