Autonomiczna ciężarówka sama odnajduje drogę w terminalu

Anita MAN TGX

Wykorzystując pierwszą publiczną jazdę autonomicznej ciężarówki na torze testowym MAN w Monachium, partnerzy projektu poinformowali o swoich dotychczasowych osiągnięciach i zapowiedzieli wzmożone testy praktyczne oraz jazdy próbne, które odbędą się na terenie terminala kontenerowego w Ulm.

 

Celem projektu ANITA (Autonomous Innovation in Terminal Operations) jest opracowanie i wykorzystanie autonomicznych ciężarówek do realizacji procesów związanych z przeładunkiem kontenerów ze środków transportu drogowego na środki transportu kolejowego, co poprawi ich wydajność i elastyczność oraz ułatwi planowanie ich użycia. Umożliwi to w przyszłości transport większej ilości towarów w przyjaznym dla środowiska transporcie kombinowanym. W tym celu w kolejnych miesiącach spółka MAN będzie pracować nad „wyostrzaniem elektronicznych zmysłów” autonomicznej ciężarówki w rzeczywistym środowisku jej pracy, aby umożliwić jej skuteczne rozpoznawanie otoczenia, reagowanie i planowanie toru jazdy, jak prawdziwy kierowca.
- Podstawowa technologia automatyzacji dla projektu ANITA jest już gotowa. Aby dopracować jej działanie, przejdziemy teraz do bezpośrednich testów praktycznych, które umożliwią nam dalszy rozwój systemu pod kątem niezawodności operacyjnej i wartości dodanej dla przyszłych użytkowników – mówił podczas premierowej jazdy dr Frederik Zohm, członek zarządu ds. badań i rozwoju w MAN Truck & Bus.

Podczas jazd w ciężarówce zawsze będzie znajdował się kierowca nadzorujący bezpieczeństwo testu, który w razie potrzeby będzie mógł podjąć interwencję. Intensywne jazdy testowe przyniosą korzyści nie tylko dalszemu rozwojowi autonomicznych ciężarówek, ale także pozwolą przygotować terminale do integracji z tą nową technologią.

Aby autonomiczna ciężarówka mogła wykonywać swoje zadania związane z transportem kontenerów, musi mieć możliwość komunikacji z infrastrukturą terminala DBIS i DUSS. Dlatego w pierwszej fazie projektu naukowcy z Fresenius University of Applied Sciences przeanalizowali istniejące procesy, procedury i zachowania ludzi oraz maszyn na terenie tych terminali i przenieśli je do cyfrowego modelu. Cyfrowy język specyfikacji kontraktów Digital's Contract Specification Language (CSL) opracowany przez Deon Digital pełni rolę uniwersalnego języka umożliwiającego jasną i pełną komunikację wszystkich współpracujących ze sobą systemów. W wyniku tego powstał kompletny system planowania misji, łączący pojazd z systemami informatycznymi terminala DBIS i DUSS.

W szczególności trzeba będzie wykonać dużo pracy programistycznej: MAN przeanalizuje zachowanie pojazdu podczas jazd próbnych. Wyciągnięte wnioski będą stopniowo wdrażane poprzez kolejne aktualizacje oprogramowania. System autonomiczny musi uwzględniać wszystkie decyzje, które dziś podejmuje człowiek w oparciu o to co widzi i słyszy. Chodzi więc o zastąpienie ludzkich zmysłów i działań.

Realizacja projektu Autonomous Innovation in Terminal Operations (ANITA) rozpoczęła się 1 lipca 2020 r. Jego celem jest zautomatyzowanie przeładunku kontenerów z różnych środków transportu i zwiększenie elastyczności i wydajności tych procesów. Czas trwania projektu, to 39 miesięcy.

Przeczytaj też:
Rosenbauer Polska i Bocar podpisały umowę o współpracy

Firma Rosenbauer Polska sp. z o.o. podpisała umowę o współpracy z jednym z największych producentów zabudów specjalistycznych dla branży pożarniczej w Polsce z Przedsiębiorstwem Specjalistycznym "bocar" Sp. z o.o. Uroczystość podpisania umowy odbyła się 22 czerwca 2022 podczas Międzynarodowych Targów Interschutz w Hanowerze.

Nowe funkcje w ciężarówkach Volvo dla branży budowlanej

Volvo Trucks wprowadza szereg nowych funkcji, które które ułatwiają jazdę w terenie.

Samochodów używanych szukamy głównie w sieci

Aby zbadać podejście polskich kierowców do zakupu aut używanych, Santander Consumer Multirent zlecił badanie Polak kupuje auto używane, w którym zapytał ankietowanych m.in. o to gdzie kupili ostatni pojazd z drugiej ręki, ile auto miało lat w momencie zakupu i w jaki sposób go szukali.

System monitorujący rowerzystów i pieszych w Volvo Trucks już od września

Volvo Trucks wprowadza nowy system bezpieczeństwa, który wykrywa innych użytkowników dróg, którzy wchodzą w martwe pole widzenia po obu stronach samochodu ciężarowego.

Volkswagen Meteor ze sprzedażą pięciu tysięcy sztuk w niecałe dwa lata

W 2020 roku Volkswagen Caminhões e Ônibus ogłosił wprowadzenie na brazylijski rynek nowego modelu ciężarówki o nazwie Meteor.

Ogródki działkowe dla pracowników zamiast produkcji samochodów

Aby zapewnić dodatkowe wsparcie socjalne pracownikom przedsiębiorstwa, w czasie przestojów, udziałowcy i zarząd Avtotor postanowili bezpłatnie przydzielić ogródki działkowe. Jeszcze nie tak dawno montowali m.in. BMW teraz będą uprawiać warzywa.

Spadki rejestracji użytkowych w Europie. Polska na trzecim miejscu w ciężarówkach

W kwietniu 2022 roku liczba rejestracji nowych pojazdów użytkowych w Unii Europejskiej zmniejszyła się o 27,1% do 125 034 sprzedanych sztuk, przy czym spadki odnotowano we wszystkich segmentach.

Dziewięćdziesiąt procent samochodu ciężarowego Volvo może być poddane recyklingowi

Takie obietnice składa szwedzki koncern, który chce zastosować nowe technologie w produkcji samochodów ciężarowych.

Przewoźnicy, którzy kupili ciężarówki zasilane LNG czują się oszukani

Polskie firmy transportowe, które kupiły ciężarówki na LNG teraz topią swoje zyski w wyższych cenach za paliwo. Wyższe ceny gazu mają obecnie duży wpływ na TCO. 

Wyszukiwarka

Informacje