Za przekroczenie odpowie załadowca

Katowiccy inspektorzy trakcie kilkugodzinnej pracy, na jednym punkcie kontroli, odnotowali, aż trzy przypadki przekroczenia nacisków osi ponad dopuszczalne 11,5 t.
Tylko w jednym przypadku ładunku było za dużo. Pozostałe przekroczenia nacisku na oś ciężarówki wynikało ze złego rozmieszczenia ładunku w naczepie.
Inspektorzy z Katowic pracowali na punkcie wagowym w Gliwicach na ul. J. Nowaka-Jeziorańskiego. Tam, w ciągu drogi krajowej DK-88, w obrębie skrzyżowania z ul. Portową, znajdują się stanowiska kontrolne z zatwierdzonymi do przeprowadzania ważenia pojazdów miejscami. Inspektorzy regularnie korzystają z tej infrastruktury, prowadząc kontrole nacisków osi i masy rzeczywistej pojazdów. W trakcie działań kontrolnych zatrzymano do weryfikacji trzy pojazdy członowe. Każdy przewoził ładunek podzielny, co oznacza, że w łatwy sposób można było takiego ładunku załadować mniejszą ilość. Innym elementem wspólnym tych kontroli okazały się stwierdzone naruszenia, bowiem wszystkie trzy pojazdy były nienormatywne, gdyż miały przekroczony dopuszczalny nacisk osi napędowej: od 0,4 tony do nawet aż 1,8 tony. Dodatkowo jeden z nich ważył powyżej 40 ton (41,4 t.), czyli miał przekroczoną dopuszczalną masę całkowitą. Pomiary jasno uwidoczniły, że nie trzeba przeładować pojazdu, lecz wystarczy źle rozłożyć ładunek, aby przyczynić się do niszczenia nawierzchni dróg.
W każdym z przypadków stwierdzono naruszenie zakazu przewozu ładunku podzielnego pojazdem nienormatywnym. Dodatkowo jednemu z kontrolowanych podmiotów zarzucono dopuszczenie do wykonywania przewozu pojazdem z przekroczeniem dopuszczalnej masy całkowitej. Łączna kwota kar grożących kontrolowanym przedsiębiorcom sięgnęła 22 tys. zł. Dodatkowo podmiotem jednego z postępowań będzie także załadowca, który doprowadził do przekroczenia – grozi mu kara 6 tys. zł.
Info: WITD Katowice

Na jednym punkcie kontroli dwie załogi inspektorów w ciągu jednej zmiany, stwierdziły kilka poważnych naruszeń u zagranicznych przewoźników. Nałożone kaucje dały w sumie kwotę ponad 45 tys. zł.

Transporty kabotażowe, w większości kojarzą nam się z zagranicą. Jednak są przypadki kiedy to zagraniczne firmy realizują kabotaż w Polsce.

Widok jadącej naczepy z wypchanym bokiem plandeki to dla inspektorów jednoznaczny sygnał, że kierowca ciężarówki zaoszczędził na pasach mocujących ładunek.

Inspekcja Transportu drogowego przypomina o wakacyjnych ograniczeniach ruchu samochodów ciężarowych.

Stan trzeźwości ponad 440 kierowców ciężarówek, busów, autobusów i taksówek skontrolowali w trakcie porannych działań inspektorzy z mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego.

W ramach jednej z operacji Roadpol 2022 skupiającej się na Ciężarówkach i Autobusach w dniu 15 czerwca 2022 r. w godzinach od 9:00 do 14:00 przeprowadzono kontrolę ruchu na A4 w kierunku Frankfurtu nad Menem.

Funkcjonariusze wrocławskiej drogówki otrzymali zgłoszenie dotyczące zespołu pojazdów, który został utracony na terenie Niemiec i znajdował się w Polsce.

W Legnicy, inspektorzy z WITD we Wrocławia zatrzymali do kontroli samochód ciężarowy przewożący ziemię zmieszaną z kamieniami oraz ceramiką budowlaną.

W czwartek, 9 czerwca duński sąd skazał 44-letniego polskiego kierowcę ciężarówki, za jazdę z cudzym prawem jazdy.