Euro-3 i Euro-4 powraca?

IVECO Euro 4

Zapotrzebowanie na samochody ciężarowe na Ukrainie jest tak duży, że zdecydowano o dopuszczeniu do rejestracji starszych generacji ciężarówek.

 

Podczas wojny na Ukrainie zniszczeniu uległa ogromna liczba pojazdów. Oprócz samochodów osobowych, uszkodzeniu uległy samochody ciężarowe, autobusy i inny sprzęt.

Aby sprostać dużemu zapotrzebowaniu na transport, deputowani ludowi przegłosowali ustawę umożliwiającą import do kraju pojazdów użytkowych spełniających normy emisji spalin Euro-3 i Euro-4. Z importu tego rodzaju pojazdów mogą korzystać wyłącznie osoby prawne, czyli firmy.

Odstępstwo to będzie obowiązywać w czasie stanu wojennego, a także przez 12 miesięcy po jego zniesieniu (ale wstępnie, nie później, niż 31 grudnia 2023 r.). Aby zapobiec spekulacjom, takich samochodów nie będzie można odsprzedać przez trzy lata po imporcie. W konsekwencji może się okazać, że tylko takie pojazdy będą mogły sprostać wojennej rzeczywistości. Silniki Euro 3, bez AdBlue, są proste w budowie i w miarę łatwe do serwisowania. 

Przeczytaj też:
Przewoźnicy, którzy kupili ciężarówki zasilane LNG czują się oszukani

Polskie firmy transportowe, które kupiły ciężarówki na LNG teraz topią swoje zyski w wyższych cenach za paliwo. Wyższe ceny gazu mają obecnie duży wpływ na TCO. 

Będą podwyżki w Mercedesie

Daimler Truck prognozuje sprzedaż ciężarówek na poziomie 500–520 tys. sztuk w 2022 r.

Monitoring ciśnienia powietrza w oponach w Niemczech obowiązkowy

Jak zapowiedziało niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, systemy monitorowania ciśnienia w oponach będą obowiązkowe w Niemczech od lipca 2022 r.

Jelcz wyprodukował ciężarówki do transportu czołgów Abrams

Spółka Jelcz SA przekazała na potrzeby Wojska Polskiego łącznie 7 pojazdów, w tym 4 zestawy i 3 ciągniki siodłowe.

Jest nowy lider na ukraińskim rynku samochodów ciężarowych

W kwietniu rynek samochodów ciężarowych na Ukrainie powyżej 3,5 tony zmniejszył się o 67%. Jedyną pociechą jest to, że spadek jest mniejszy, niż w katastrofalnym marcu. Istnieje zapotrzebowanie na nowe samochody ciężarowe, jednak nowe dostawy pojazdów są mocno ograniczone. Znacząco zmienił się też asortyment zamawianych samochodów.

Sprzedaż pojazdów użytkowych w kwietniu - podwozia górą

Od początku 2022 roku przybyło 10 293 szt. nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t. co oznacza spadek (-6,6%) w skali roku. W grupie samochodów ciężarowych rejestracji było mniej o 7,1% (9882 szt.) niż w tym samym okresie 2021 r. a grupa autobusów zwiększyła się w tym czasie o +7% (do 411 szt.).

Mercedes-Benz Trucks wprowadza drugą generację MirrorCam

Ramiona kamery krótsze o dziesięć centymetrów z każdej strony oraz nowe parametry obrazu zapewniają jeszcze lepsze wsparcie dla kierowców w wielu sytuacjach drogowych w ciężarówkach Mercedes-Benz Actros.

Baltic Truck Festival 2022

Miłośnicy i właściciele tunningowanych ciężarówek i nie tylko będą mogli spotkać się na północy kraju, już w czerwcu.

Niedozwolone praktyki sprzedawców samochodów pod lupą UOKiK

Zgodnie z polskimi i unijnymi przepisami sprzedawcy nowych samochodów nie powinni wymagać od nabywców dokonywania przeglądów technicznych wyłącznie w autoryzowanych stacjach obsługi pod groźbą utraty gwarancji.

Wyszukiwarka

Informacje