Euro-3 i Euro-4 powraca?
Zapotrzebowanie na samochody ciężarowe na Ukrainie jest tak duży, że zdecydowano o dopuszczeniu do rejestracji starszych generacji ciężarówek.
Podczas wojny na Ukrainie zniszczeniu uległa ogromna liczba pojazdów. Oprócz samochodów osobowych, uszkodzeniu uległy samochody ciężarowe, autobusy i inny sprzęt.
Aby sprostać dużemu zapotrzebowaniu na transport, deputowani ludowi przegłosowali ustawę umożliwiającą import do kraju pojazdów użytkowych spełniających normy emisji spalin Euro-3 i Euro-4. Z importu tego rodzaju pojazdów mogą korzystać wyłącznie osoby prawne, czyli firmy.
Odstępstwo to będzie obowiązywać w czasie stanu wojennego, a także przez 12 miesięcy po jego zniesieniu (ale wstępnie, nie później, niż 31 grudnia 2023 r.). Aby zapobiec spekulacjom, takich samochodów nie będzie można odsprzedać przez trzy lata po imporcie. W konsekwencji może się okazać, że tylko takie pojazdy będą mogły sprostać wojennej rzeczywistości. Silniki Euro 3, bez AdBlue, są proste w budowie i w miarę łatwe do serwisowania.