Euro-3 i Euro-4 powraca?

Zapotrzebowanie na samochody ciężarowe na Ukrainie jest tak duży, że zdecydowano o dopuszczeniu do rejestracji starszych generacji ciężarówek.
Podczas wojny na Ukrainie zniszczeniu uległa ogromna liczba pojazdów. Oprócz samochodów osobowych, uszkodzeniu uległy samochody ciężarowe, autobusy i inny sprzęt.
Aby sprostać dużemu zapotrzebowaniu na transport, deputowani ludowi przegłosowali ustawę umożliwiającą import do kraju pojazdów użytkowych spełniających normy emisji spalin Euro-3 i Euro-4. Z importu tego rodzaju pojazdów mogą korzystać wyłącznie osoby prawne, czyli firmy.
Odstępstwo to będzie obowiązywać w czasie stanu wojennego, a także przez 12 miesięcy po jego zniesieniu (ale wstępnie, nie później, niż 31 grudnia 2023 r.). Aby zapobiec spekulacjom, takich samochodów nie będzie można odsprzedać przez trzy lata po imporcie. W konsekwencji może się okazać, że tylko takie pojazdy będą mogły sprostać wojennej rzeczywistości. Silniki Euro 3, bez AdBlue, są proste w budowie i w miarę łatwe do serwisowania.

Polskie firmy transportowe, które kupiły ciężarówki na LNG teraz topią swoje zyski w wyższych cenach za paliwo. Wyższe ceny gazu mają obecnie duży wpływ na TCO.

Daimler Truck prognozuje sprzedaż ciężarówek na poziomie 500–520 tys. sztuk w 2022 r.

Jak zapowiedziało niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, systemy monitorowania ciśnienia w oponach będą obowiązkowe w Niemczech od lipca 2022 r.

Spółka Jelcz SA przekazała na potrzeby Wojska Polskiego łącznie 7 pojazdów, w tym 4 zestawy i 3 ciągniki siodłowe.

W kwietniu rynek samochodów ciężarowych na Ukrainie powyżej 3,5 tony zmniejszył się o 67%. Jedyną pociechą jest to, że spadek jest mniejszy, niż w katastrofalnym marcu. Istnieje zapotrzebowanie na nowe samochody ciężarowe, jednak nowe dostawy pojazdów są mocno ograniczone. Znacząco zmienił się też asortyment zamawianych samochodów.

Od początku 2022 roku przybyło 10 293 szt. nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t. co oznacza spadek (-6,6%) w skali roku. W grupie samochodów ciężarowych rejestracji było mniej o 7,1% (9882 szt.) niż w tym samym okresie 2021 r. a grupa autobusów zwiększyła się w tym czasie o +7% (do 411 szt.).

Ramiona kamery krótsze o dziesięć centymetrów z każdej strony oraz nowe parametry obrazu zapewniają jeszcze lepsze wsparcie dla kierowców w wielu sytuacjach drogowych w ciężarówkach Mercedes-Benz Actros.

Miłośnicy i właściciele tunningowanych ciężarówek i nie tylko będą mogli spotkać się na północy kraju, już w czerwcu.

Zgodnie z polskimi i unijnymi przepisami sprzedawcy nowych samochodów nie powinni wymagać od nabywców dokonywania przeglądów technicznych wyłącznie w autoryzowanych stacjach obsługi pod groźbą utraty gwarancji.