Mercedes Polska 25 lat

Mercedes-Benz Polska ma już dwadzieścia pięć lat

Mercedes-Benz w Polsce świętuje ćwierćwiecze swojej oficjalnej działalności.

 

Początkiem współczesnej działalności marki w Polsce było stworzenie spółki Mercedes-Benz Polska – jako joint venture Mercedes-Benz AG oraz Sobiesław Zasada Ltd. Nastąpiło to 25 października 1996 r. Pierwszą lokalizacją firmy był "Dom bez kantów" przy ulicy Królewskiej, nad ówczesnym salonem Mercedes-Benz Sobiesława Zasady, gdzie do dzisiaj można podziwiać odnowiony kilka lat temu neon Mercedesa.

Sprzedaż Mercedes-Benz Polska systematycznie rosła. W 1999 r. polskim klientom dostarczono 1674 samochody, rok później – 2132, w 2002 r. – 3220, a w 2003 r. – już 3527 aut. Dalsza ekspansja marki wiązała się między innymi z rosnącą popularnością użytkowych pojazdów z gwiazdą, które wspierały i wspierają rozwój
polskiej przedsiębiorczości. Impuls sprzedażowy zapewnił tu model Vito. Rok 2000 przyniósł miły, lokalny akcent – swoją premierę na targach Poznań Motor Show miała nowa wówczas generacja Klasy C (W 203). Cztery lata później Polska świętowała przystąpienie do struktur Unii Europejskiej, a pracownicy centrali Mercedes-Benz Polska w Warszawie przeprowadzili się z budynku Ilmet przy rondzie ONZ do nowej, imponującej siedziby przy ulicy Daimlera 1.

W 2008 r. firma Mercedes-Benz Polska została doceniona jako najlepsza spółka w gronie mniejszych organizacji handlowych w UE. W tym samym roku sprzedaż osiągnęła już poziom 4344 samochodów. Trzy lata później wprowadzono Lease & Drive – Mercedes-Benz jako pierwsza marka w Polsce zaproponowała klientom produkt leasingowy o charakterze wynajmu długoterminowego z niską miesięczną ratą i gwarantowaną wartością końcową.

W 2016 r. firma Mercedes-Benz Polska świętowała 20 urodziny. W tym samym roku sprzedaż nowych samochodów osiągnęła poziom 11 787 egzemplarzy, w kolejnym wzrosła do 16 789 sztuk, a w 2018 otarła się o granicę 20 000 aut (19 609). Przekroczono ją już rok później – w 2019 r. polscy nabywcy odebrali ponad
20 000 nowych Mercedesów.

- Jestem dumny ze wszystkich dealerów, partnerów serwisowych i własnego zespołu, dzięki którym w ciągu ostatnich 25 lat Mercedes-Benz mógł stale umacniać swoją pozycję w Polsce. Mercedes-Benz jest dziś ikoną nowoczesnego luksusu, marką pożądaną, i rozwijającą się w sposób zrównoważony dla środowiska. Sukces ten nie byłby możliwy bez zaangażowania naszych pracowników, bez naszej sieci dealerskiej, która dba o najwyższy poziom obsługi, a przede wszystkim bez klientów, którzy nam zaufali i wybrali nasze samochody. Chciałbym im wszystkim podziękowaćmówi Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, prezes Mercedes-Benz Polska i szef Mercedes-Benz Cars Central & Eastern Europe.