Krone naczepy

Nowe przyczepy i naczepy - sprzedaż w kwietniu

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w kwietniu 2022 r. rejestracje osiągnęły 2382 szt. przy spadku o 19,4% r/r.

 

Rynek hamuje drugi miesiąc z rzędu po 17 wcześniejszych miesiącach wzrostu trwającego od maja 2020 r do lutego 2022 r. W ostatnim miesiącu rezultat był też niższy o 1,1% (-27 szt.) niż w marcu br. Tylko naczep w kwietniu przybyło 2160 szt. tj. mniej -21,4% r/r. a przyczep 222 szt. tj. więcej o 6,2% niż rok wcześniej.

Od początku 2022 r. grupa nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła 9224 szt., co oznacza zmniejszenie popytu na te pojazdy o 7,7% w porównaniu z sytuacją w tym samym czasie w 2021 roku.

W kwietniu 2022 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t liderem jest Schmitz Cargobull po wydaniu 552 pojazdów ze spadkiem o -28%. Na drugim miejscu Krone, która wprowadziła na rynek 384 nowe pojazdy (-48%). Na trzecim miejscu znalazła się marka Wielton po wydaniu 302 pojazdów z 13% spadkiem. Za nim Koegel – dostarczył użytkownikom 241 pojazdów ze wzrostem +24%. Piąte miejsce zajął Schwarzmueller z liczbą 97 szt. (+3%).

Znacząco spadły rejestracje czasowe, co świadczy o obniżeniu eksportu. W kwietniu br. pozostało w polskich rejestrach na koniec miesiąca 581 szt. przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t czyli więcej o (+109 szt.; +23%). Pojazdy te mogły być przeznaczone dla zagranicznych odbiorców lub zasilić jeszcze grupę stałych rejestracji. Wśród nich na czele był Wielton - 321 szt., Mega – 51 szt. następnie Viberti 43 szt.
Od początku br. z rejestracją czasową pozostało w rejestrach na koniec miesięcy 1557 szt. przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t czyli więcej o 338 sztuk (+28%), niż rok wcześniej. Wśród nich na czele pozostał Wielton – 995 szt., następnie Bodex i Mega po 57 szt. każda marka. Niższy wolumen eksportu może sie wiązać z oświadczeniami niektórych firm o wycofaniu sprzedaży naczep w Rosji i Białorusi.

W rankingu marek po czterech pierwszych miesiącach 2022 r. w grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu, jest Schmitz Cargobull, który wydał 2089 szt. – nieco mniej pojazdów niż przed rokiem (-257 szt.; -11%). Drugi jest Wielton z liczbą rejestracji 1411 szt. i wzrostem o 21%. Te dwie marki mają odpowiednio 23% i 15% udział w rynku. Pierwsza straciła swój udział sprzed roku o 0,8 pkt. proc. a druga wzmocniła swoją obecność o 3,6 punktu proc. Trzecia na liście - Krone spółka straciła – 9,6 pkt. proc. w rynku do 13%, po rejestracji 1 209 szt. (-47%). Czwarty Koegel, który dostarczył klientom 993 pojazdy ze wzrostem o 16%. Jego udział (11%) jest wyższy o 2,2 pkt. proc. w skali roku. Na piątym miejscu Schwarzmueller wydał 394 szt. ze wzrostem rezultatów (+3%). Zyskał 0,4 pkt, proc. udziału do poziomu 4,3%. Kaessbohrer otworzył drugą piątkę z wynikiem 237 szt. i spadkiem o 9%.

W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku 2022 r., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 5299 szt.; mniej o -1% (-33 szt.), niż rok wcześniej. Ich udział przekracza 57% wobec 53% w 2021 r. Najwięcej rejestracji przypadło marce Wielton (1076 szt.), następnie Schmitz Cargobull (1034 szt.) i Koegel (958 szt.) oraz Krone (920 szt.) Liderzy w tej grupie odczuli wzrosty odpowiednio o 42%, 2%, 16% a Krone spadek -34%.

Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 1672 szt. (-23%). Zajmują 18% rynku wobec 22% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 963 chłodnie (-16%), 373 izotermy (-42%) i 334 (-16%) furgony uniwersalne. Najwięcej chłodni od początku br. zarejestrowały marki - Schmitz Cargobull (608; +30%) , Chereau (138 względem 19 szt.) i Krone (113; -81%). Wśród izoterm bez zmiany dominuje Schmitz Cargobull (285; -50%).

Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 930 szt. -16%. Zajmują 10% rynku o 1 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pierwsze miejsca należą do marek:. Bodex 169 szt. Kempf 134 szt., pierwsza miała ten sam wynik co o tej porze rok wcześniej a druga ze spadkiem -2%% . Trzeci Wielton (115 szt. -34%). Za nim Inter-Cars (110 szt.; -7%) i Schmitz Cargobull (83 szt., -46%).
W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t poza innymi, zarejestrowano także od początku br. 204 szt. cystern (-19%) i 187 szt. naczep i zabudów kłonicowych (+18%).

Przeczytaj też:
Wielton z ofertą systemów wymiennych Spółka Wielton, polski producent naczep i przyczep, poszerzył swoją ofertę o kolejne pojazdy.
Wielton z unikalną ofertą finansowania Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, spółka Wielton oferuje możliwość nabycia nowych pojazdów w leasingu, w oparciu o atrakcyjne warunki finansowania udzielone przez PKO Leasing.
Producent naczep ostrożnie o inwestycjach w 2024 roku Grupa Krone może uznać rok 2023 za udany, jednak szefowie firmy są pełni obaw.
Firma Schmitz Cargobull nagrodził Partnerów serwisowych roku 2023 W tym roku nagroda Service Partners of the Year 2023 zostanie wręczona w 33 krajach.
Grupa Wielton gra z WOŚP i zaprasza do licytacji Tradycyjnie Grupa wspiera zbiórkę Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której tegorocznym mottem jest „Tu wszystko gra OK!”.
Telematyka Schmitz Cargobull we wszystkich naczepach TIP Grupa TIP, jeden z wiodących dostawców wynajmu, leasingu i serwisu naczep w Europie, oraz Schmitz Cargobull, największy europejski producent naczep, podpisały umowę, aby wyposażyć 2500 naczep w systemy telematyczne. Modernizacje sprzętu TrailerConnect® obejmują pojazdy wszystkich typów przyczep i producentów.
Wielton inwestuje w kolejny zakład produkcji naczep W celu usprawnienia procesu produkcyjnego oraz poprawy wydajności Wielton zbudował kolejny zakład w Wieluniu.
Wielton na tegorocznych targach TransLogistica Firma Wielton po raz pierwszy zaprezentuje się na targach TransLogistica Poland w Warszawie.
Nowa Strategia Grupy Wielton na lata 2023 – 2027 Zgodnie ze Strategią rozwoju na lata 2023–2027 skonsolidowane wolumeny sprzedaży, z uwzględnieniem fuzji i przejęć, wyniosą w 2027 r. ok. 45 tys. sztuk pojazdów w porównaniu do poziomu 23,2 tys. sztuk w 2022 r. (wzrost o 93 proc.).