Mercedes-Benz Trucks wprowadza drugą generację MirrorCam
Ramiona kamery krótsze o dziesięć centymetrów z każdej strony oraz nowe parametry obrazu zapewniają jeszcze lepsze wsparcie dla kierowców w wielu sytuacjach drogowych w ciężarówkach Mercedes-Benz Actros.
Wygląd zewnętrzny drugiej generacji MirrorCam wyróżnia się tym, że ramiona kamer po obu stronach zostały skrócone o dziesięć centymetrów. Dotyczy to zarówno węższej, jak i szerszej kabiny i ma tę zaletę, że kierowcy mogą łatwiej cofać w linii prostej, niż w przypadku pierwszej generacji MirrorCam. Wynika to w szczególności z tego, że perspektywa MirrorCam jest teraz jeszcze bardziej zbliżona do konwencjonalnych luster szklanych. Krótsze wymiary mają kolejną zaletę, ponieważ w przypadku kabiny o szerokości 2,50 m ramię kamery nie wystaje teraz dalej niż lusterko krawężnikowe, które jest w zasięgu wzroku kierowcy. Zachodzi również mniejsze ryzyko kolizji z obiektami na skraju drogi.
W ramach modernizacji systemu opartego na kamerach cyfrowych, Mercedes-Benz Trucks poprawił również inne elementy. Na przykład w dolnej części kamery MirrorCam wbudowano krawędź okapową, aby zapobiec spływaniu wody deszczowej na obiektyw i powodowaniu niepożądanych efektów wizualnych. Ponadto inżynierowie Mercedes-Benz Trucks zoptymalizowali mapowanie tonów, dzięki któremu nośnik obrazu lepiej dostosowuje kolory przenosząc je na wyświetlacz.
Ewolucja systemu kamer w zakresie dostosowania barwy i jasności, która już sama w sobie jest bardzo jasna, oznacza, że wyświetlacze jeszcze dokładniej pokazują obszar istotny dla sytuacji na drodze, na przykład podczas cofania po ciemku.
Dzięki działaniu wspierającemu ulepszony system może pomóc w jeszcze bezpieczniejszym i bezstresowym radzeniu sobie z sytuacjami, takimi jak wyprzedzanie, manewrowanie, jazda w warunkach słabej widoczności i ciemności, pokonywanie zakrętów i pokonywanie wąskich przestrzeni. Nadal dostępne są, takie funkcje, jak tryb szerokokątny podczas manewrowania do tyłu, linie odległości na wyświetlaczu w celu lepszej oceny odległości od obiektów za jadącym pojazdem, a także panoramowanie obrazu z kamery podczas pokonywania zakrętów lub monitorowanie otoczenia pojazdu w czasie odpoczynku.
Dobrze działa interakcja między MirrorCam i asystentem zakrętów Mercedes-Benz Trucks. Jeżeli, wbrew oczekiwaniom, istnieje ryzyko, że kierowca ciężarówki nie zauważy rowerzysty lub pieszego podczas skręcania w prawo, system może interweniować - ostrzec kierowcę w ramach wieloetapowego procesu, a w przypadku opcjonalnie dostępnego Active Sideguard Assist, inicjuje automatyczne hamowanie do prędkości na zakrętach do 20 km/h. Asystent pokonywania zakrętów używa wyświetlacza MirrorCam do wizualnych ostrzeżeń.
MirrorCam drugiej generacji będzie dostępny wraz z modelami Actrosa w roczniku 2022.