Mercedes-Benz Trucks wprowadza drugą generację MirrorCam

MirrorCam druga generacja

Ramiona kamery krótsze o dziesięć centymetrów z każdej strony oraz nowe parametry obrazu zapewniają jeszcze lepsze wsparcie dla kierowców w wielu sytuacjach drogowych w ciężarówkach Mercedes-Benz Actros.

 

Wygląd zewnętrzny drugiej generacji MirrorCam wyróżnia się tym, że ramiona kamer po obu stronach zostały skrócone o dziesięć centymetrów. Dotyczy to zarówno węższej, jak i szerszej kabiny i ma tę zaletę, że kierowcy mogą łatwiej cofać w linii prostej, niż w przypadku pierwszej generacji MirrorCam. Wynika to w szczególności z tego, że perspektywa MirrorCam jest teraz jeszcze bardziej zbliżona do konwencjonalnych luster szklanych. Krótsze wymiary mają kolejną zaletę, ponieważ w przypadku kabiny o szerokości 2,50 m ramię kamery nie wystaje teraz dalej niż lusterko krawężnikowe, które jest w zasięgu wzroku kierowcy. Zachodzi również mniejsze ryzyko kolizji z obiektami na skraju drogi.

W ramach modernizacji systemu opartego na kamerach cyfrowych, Mercedes-Benz Trucks poprawił również inne elementy. Na przykład w dolnej części kamery MirrorCam wbudowano krawędź okapową, aby zapobiec spływaniu wody deszczowej na obiektyw i powodowaniu niepożądanych efektów wizualnych. Ponadto inżynierowie Mercedes-Benz Trucks zoptymalizowali mapowanie tonów, dzięki któremu nośnik obrazu lepiej dostosowuje kolory przenosząc je na wyświetlacz.
Ewolucja systemu kamer w zakresie dostosowania barwy i jasności, która już sama w sobie jest bardzo jasna, oznacza, że ​​wyświetlacze jeszcze dokładniej pokazują obszar istotny dla sytuacji na drodze, na przykład podczas cofania po ciemku.

Dzięki działaniu wspierającemu ulepszony system może pomóc w jeszcze bezpieczniejszym i bezstresowym radzeniu sobie z sytuacjami, takimi jak wyprzedzanie, manewrowanie, jazda w warunkach słabej widoczności i ciemności, pokonywanie zakrętów i pokonywanie wąskich przestrzeni. Nadal dostępne są, takie funkcje, jak tryb szerokokątny podczas manewrowania do tyłu, linie odległości na wyświetlaczu w celu lepszej oceny odległości od obiektów za jadącym pojazdem, a także panoramowanie obrazu z kamery podczas pokonywania zakrętów lub monitorowanie otoczenia pojazdu w czasie odpoczynku.

Dobrze działa interakcja między MirrorCam i asystentem zakrętów Mercedes-Benz Trucks. Jeżeli, wbrew oczekiwaniom, istnieje ryzyko, że kierowca ciężarówki nie zauważy rowerzysty lub pieszego podczas skręcania w prawo, system może interweniować - ostrzec kierowcę w ramach wieloetapowego procesu, a w przypadku opcjonalnie dostępnego Active Sideguard Assist, inicjuje automatyczne hamowanie do prędkości na zakrętach do 20 km/h. Asystent pokonywania zakrętów używa wyświetlacza MirrorCam do wizualnych ostrzeżeń.

MirrorCam drugiej generacji będzie dostępny wraz z modelami Actrosa w roczniku 2022.

Przeczytaj też:
Przewoźnicy, którzy kupili ciężarówki zasilane LNG czują się oszukani

Polskie firmy transportowe, które kupiły ciężarówki na LNG teraz topią swoje zyski w wyższych cenach za paliwo. Wyższe ceny gazu mają obecnie duży wpływ na TCO. 

Będą podwyżki w Mercedesie

Daimler Truck prognozuje sprzedaż ciężarówek na poziomie 500–520 tys. sztuk w 2022 r.

Monitoring ciśnienia powietrza w oponach w Niemczech obowiązkowy

Jak zapowiedziało niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, systemy monitorowania ciśnienia w oponach będą obowiązkowe w Niemczech od lipca 2022 r.

Euro-3 i Euro-4 powraca?

Zapotrzebowanie na samochody ciężarowe na Ukrainie jest tak duży, że zdecydowano o dopuszczeniu do rejestracji starszych generacji ciężarówek.

Jelcz wyprodukował ciężarówki do transportu czołgów Abrams

Spółka Jelcz SA przekazała na potrzeby Wojska Polskiego łącznie 7 pojazdów, w tym 4 zestawy i 3 ciągniki siodłowe.

Jest nowy lider na ukraińskim rynku samochodów ciężarowych

W kwietniu rynek samochodów ciężarowych na Ukrainie powyżej 3,5 tony zmniejszył się o 67%. Jedyną pociechą jest to, że spadek jest mniejszy, niż w katastrofalnym marcu. Istnieje zapotrzebowanie na nowe samochody ciężarowe, jednak nowe dostawy pojazdów są mocno ograniczone. Znacząco zmienił się też asortyment zamawianych samochodów.

Sprzedaż pojazdów użytkowych w kwietniu - podwozia górą

Od początku 2022 roku przybyło 10 293 szt. nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t. co oznacza spadek (-6,6%) w skali roku. W grupie samochodów ciężarowych rejestracji było mniej o 7,1% (9882 szt.) niż w tym samym okresie 2021 r. a grupa autobusów zwiększyła się w tym czasie o +7% (do 411 szt.).

Baltic Truck Festival 2022

Miłośnicy i właściciele tunningowanych ciężarówek i nie tylko będą mogli spotkać się na północy kraju, już w czerwcu.

Niedozwolone praktyki sprzedawców samochodów pod lupą UOKiK

Zgodnie z polskimi i unijnymi przepisami sprzedawcy nowych samochodów nie powinni wymagać od nabywców dokonywania przeglądów technicznych wyłącznie w autoryzowanych stacjach obsługi pod groźbą utraty gwarancji.

Wyszukiwarka

Informacje