Na A4 znowu będzie drożej

Zgodnie z wnioskiem złożonym do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, koncesjonariusz autostrady A4 Katowice-Kraków planuje od 4 lipca br. zmienić stawki opłat za przejazdy dla wszystkich kategorii pojazdów.
We wniosku koncesjonariusz - spółka Stalexport SA - planuje podnieść stawki opłat za przejazdy dla wszystkich kategorii pojazdów:
- kategoria 1 (innych niż motocykle) – z kwoty 12 zł do kwoty 13 zł;
- kategoria 2, 3, 4 i 5 – z kwoty 35 zł do kwoty 40 zł.
Powyższe opłaty obowiązywać będą na każdym z dwóch Placów Poboru Opłat (PPO), tj. w Mysłowicach i Balicach.
Planowane jest utrzymanie stawki preferencyjnej dla transakcji automatycznych (elektroniczny pobór opłat A4Go i Telepass oraz videotolling z aplikacjami: Autopay, SkyCash, mPay, IKO oraz z kartami ORLEN Flota) realizowanych za przejazd samochodami osobowymi. Od 4 lipca 2022 r. opłaty dla tego typu transakcji będą o 3 zł niższe, czyli wyniosą 10 zł na każdym PPO. Taka stawka za przejazd obowiązywała w przypadku samochodów osobowych siedem lat temu.
Wysokość bonifikaty dla pojazdów kategorii 2 i 3, która będzie obowiązywała dla tych kategorii pojazdów od 4 lipca 2022 r., zostanie odrębnie skonsultowana z GDDKiA. Aktualnie dla pojazdów kategorii 2 i 3 od obowiązującej stawki opłaty za przejazd autostradą (tj. 35 zł) stosuje się bonifikatę, która wynosi 13 zł.
Do tej pory zarządca koncesyjnego odcinka A4 wydał blisko 50 tysięcy urządzeń do elektronicznego poboru opłat A4Go i odnotował ponad 1,1 mln zarejestrowanych użytkowników videotollingu. Udział płatności automatycznych w transakcjach na bramkach wynosi już 40 proc. i systematycznie rośnie. Przejazdy automatyczne są nie tylko sprawniejsze, m.in. dzięki osobnym, szybkim pomarańczowym pasom, ale też w przypadku samochodów osobowych tańsze, bo premiowane obecnie 25 proc. rabatem.

Niebieski znak TIR na ciężarówkach co oznacza? Często spotykamy się z tytułami TIR przejechał drogą... lub kierowca TIRa wymusił pierwszeństwo... To potoczne określenie nie oznacza wcale samochodu ciężarowego, a jest to, mówiąc w skrócie, karnet w międzynarodowym ruchu drogowym.

Wakacyjne ograniczenia ruchu dla samochodów ciężarowych są wprowadzane, ponieważ chodzi o ograniczenie ruchu pojazdów w okresach, gdy ruch ten gwałtownie rośnie. Różne kraje, w różny sposób stosują zbiegi poprawiające płynność ruchu i zwiększając bezpieczeństwo na drogach.

Inspekcja Transportu drogowego przypomina o wakacyjnych ograniczeniach ruchu samochodów ciężarowych.

Na to pytanie starali się odpowiedzieć uczestnicy trzeciej edycji konferencji sektora motoryzacyjnego, organizowanej przez Polsko - Niemiecką Izbę Przemysłowo Handlową.

Sezon urlopowy powoli się rozpoczyna, a wraz z nim firmy transportowe czekają kolejne wydatki.

W branży transportowej dużo się dzieje. Powstaje liczne nowoczesne oprogramowanie, którego celem jest skuteczna obsługa działalności firmy, gdy baza kontrahentów się rozrasta. Wówczas działanie bez odpowiednich narzędzi i planu skazana jest na niepowodzenie.

Choć ceny paliw wzrosły w całej Europie, z danych Komisji Europejskiej wynika, że w Polsce benzyna podrożała najbardziej – o ponad 35 proc. w okresie od lutego do maja br.

W związku z organizacją na terenie Miasta Katowice, XI sesji Światowego Forum Miejskiego Wojewoda Śląski wprowadził w dniach od 26 do 30 czerwca 2022 roku w godzinach od 7:00 do 23 :00 zakaz przewozu towarów niebezpiecznych oraz ruchu pojazdów i zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton, z wyłączeniem autobusów.

Badanie przeprowadzone przez ADAC dowodzi, że diesel, na niemieckich stacjach, jest o ponad 16 centów droższy rano, niż wieczorem.