Mercedes-Benz - nowa klasa T

Mercedes-Benz T-klasa

Nową klasą T Mercedes-Benz wprowadza komfort segmentu premium do segmentu prywatnych małych vanów, jednocześnie otwierając drogę do świata marki z gwiazdą wszystkim, którzy potrzebują dużo miejsca.

 

Segment prywatnych małych vanów znacznie się rozwinął w ciągu ostatnich kilku lat. Klasa T została stworzona specjalnie dla rodzin i entuzjastów aktywnego wypoczynku, którzy potrzebują dużo przestrzeni na co dzień, podczas weekendowych wycieczek lub w związku z aktywnościami sportowymi, ale przywiązują dużą wagę do komfortu i stylu.

Całkowicie nowy model Mercedesa łączy w sobie wielofunkcyjność i ogromną przestrzeń z wysokiej klasy wyposażeniem. W standardzie dostępny jest system multimedialny MBUX i elektryczny hamulec postojowy, a opcjonalnie 17-calowe felgi ze stopów lekkich, funkcja rozruchu KEYLESS-GO, oświetlenie ambiente, a nawet tapicerka z ekologicznej skóry ARTICO/MICROCUT – nowa Klasa T może pochwalić się wszechstronną gamą najważniejszych elementów wyposażenia w swoim segmencie. Szeroka oferta systemów wspierających bezpieczeństwo w standardzie, w tym siedem poduszek powietrznych i liczne systemy wspomagania jazdy, sprawia, że ​​jest to najnowocześniejszy, niezawodny towarzysz dla rodzin i entuzjastów aktywnego wypoczynku.

Mały van Mercedesa łączy kompaktowe wymiary zewnętrzne z ogromną ilością miejsca w środku. Pięciomiejscowa Klasa T ma 4498 mm długości, 1859 mm szerokości i 1811 mm wysokości. Wkrótce pojawi się też wariant z długim rozstawem osi, z maksymalnie siedmioma siedzeniami.

Kolejna zaleta Klasy T, która czyni codzienne życie rodzin i entuzjastów aktywnego wypoczynku prostszym i bardziej komfortowym: niski, na poziomie zaledwie 561 mm, próg załadunkowy, który ułatwia załadunek ciężkich przedmiotów. Ponadto szeroko otwierane drzwi przesuwne po obu stronach pojazdu umożliwiają wygodny dostęp do części pasażerskiej. Pozwala to na szybkie i bezpieczne wsiadanie i wysiadanie z pojazdu w wąskich uliczkach i na ciasnych parkingach, a także możliwość załadunku z trzech stron, w tym przez otwarcie tylnej klapy. Drzwi przesuwne zapewniają otwór o szerokości 614 milimetrów i wysokości 1059 milimetrów. Tylna kanapa składa się standardowo, tworząc z podłogą bagażnika praktycznie płaską przestrzeń ładunkową. Pozwala to na dostosowanie wnętrza pojazdu do różnych potrzeb. Bagażnik jest standardowo wyposażony w klapę tylną z podgrzewaną szybą. Alternatywnie dostępne są dwusegmentowe drzwi tylne. Obie sekcje drzwi można zablokować w pozycji 90 stopni i odchylić na bok pod kątem do 180 stopni.

Jeśli chodzi o wnętrze, dzięki Klasie T Mercedes-Benz wnosi do segmentu małych vanów zupełnie nowy, wysokiej jakości wygląd. Dorównuje on odnoszącej sukcesy rodzinie samochodów kompaktowych. Już standardowa specyfikacja wyposażenia obejmuje: system informacyjno-rozrywkowy MBUX z 7-calowym ekranem dotykowym i integracją ze smartfonem, wielofunkcyjną kierownicę z przyciskami Touch Control, klimatyzację, KEYLESS Start, 5,5-calowy kolorowy wyświetlacz z zestawem wskaźników, fotel kierowcy z regulacją wysokości, zamykany schowek na rękawiczki, pokrywę bagażnika i kieszenie na oparciach przednich siedzeń. Do tego dochodzi oświetlenie wewnętrzne LED oraz, w zależności od specyfikacji wyposażenia, oświetlenie ambiente w maksymalnie ośmiu kolorach (Style i Progressive Line).

Dobór materiałów wykończeniowych również odzwierciedla charakter premium. Środkowy podłokietnik jest standardowo pokryty czarną ekologiczną skórą ARTICO. W przypadku podłokietników i środkowych paneli drzwi, w Klasie T zastosowano materiał NEOTEX o delikatnej fakturze, znany z rodziny całkowicie elektrycznych modeli Mercedesa EQ. Łączy on wygląd skóry nubukowej z nowoczesnym neoprenem. Wszystkie modele mają na desce rozdzielczej czarny błyszczący element ozdobny. Wnętrze i bagażnik są pokryte wykładziną. Dostępne są dwie linie wyposażenia, które jeszcze bardziej zwiększają wysokiej jakości standard.

Klasa T jest standardowo wyposażona w system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Do jego mocnych stron należą samouczące się oprogramowanie, wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, integracja smartfona z Apple Car Play i Android Auto, system głośnomówiący Bluetooth i radio cyfrowe (DAB i DAB+). Równie pionierskim rozwiązaniem jest intuicyjna obsługa za pomocą 7-calowego ekranu dotykowego, przycisków Touch Control na kierownicy lub – w połączeniu z opcjonalnym pakietem nawigacyjnym – za pomocą asystenta głosowego „Hej Mercedes”. Ten ostatni rozumie nawet mowę potoczną, dzięki czemu użytkownicy nie muszą już uczyć się określonych wyrażeń.

W momencie wprowadzenia na rynek dostępny będzie jeden silnik wysokoprężny i jeden benzynowy, każdy w dwóch klasach mocy. Czterocylindrowe silniki wyróżniają się dużą siłą uciągu, nawet w niskim zakresie obrotów, a także zoptymalizowanymi wartościami zużycia. Aby zapewnić jeszcze lepsze przyspieszenie, na przykład podczas wyprzedzania, model z silnikiem wysokoprężnym o mocy 85 kW jest wyposażony w funkcję overpower i overtorque. Dzięki temu na krótko można uzyskać do 89 kW mocy i 295 Nm momentu obrotowego. Wszystkie silniki są połączone z funkcją ECO Start/Stop. Oprócz sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów, dwa modele wysokoprężne i mocniejszy z dwóch modeli benzynowych są również dostępne z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (DCT).

Klienci będą więc mieli do wyboru w pełni elektryczną alternatywę dla każdego modelu. Zrównoważony rozwój jest kluczowym aspektem rozwoju pojazdów. Dlatego platforma Klasy T została zaprojektowana z myślą o elastyczności układu napędowego, umożliwiając korzystanie zarówno z silników spalinowych, jak i napędu akumulatorowego. Podążając za eVito, eSprinterem, EQV i nadchodzącym eCitanem, przyszły EQT (obecnie wciąż w fazie rozwoju i na razie niedostępny) uzupełni gamę elektrycznych vanów i umożliwi Mercedes-Benz oferowanie zarówno klientom biznesowym, jak i prywatnym alternatywnej wersji elektrycznej w wszystkich kategoriach vanów – od najmniejszego po największy. EQT połączy wielofunkcyjność i wysoką atrakcyjność Klasy T z lokalnie bezemisyjną mobilnością – i dzięki temu zyska swój niepowtarzalny charakter. Widać to było już w zaprezentowanym w zeszłym roku pojeździe Concept EQT. Charakterystyczny wygląd zewnętrzny, z wyszukanym estetycznie czarnym grillem z przodu, daje wyobrażenie o przyszłym samochodzie seryjnym.

Przeczytaj też:
Z Ukrainy do Polski z Polski do Ukrainy...

Od momentu wybuchu wojny w Ukrainie do Polski wjechało ponad 140 tys. samochodów osobowych – podała Straż Graniczna.

Z Ukrainy ewakuowano kolekcję zabytkowych samochodów

Pod koniec 2021 r. w miejscowości Dnipro otwarto nowe muzeum samochodów retro, Old Cars Gallery. Teraz zaszła konieczność ewakuacji muzeum.

Kolejne samochody MAN TGE w służbie Policji

Mundurowi z Oddziału Prewencji Policji we Wrocławiu otrzymali do swoje dyspozycji 7 nowych furgonów MAN TGE.

Niedozwolone praktyki sprzedawców samochodów pod lupą UOKiK

Zgodnie z polskimi i unijnymi przepisami sprzedawcy nowych samochodów nie powinni wymagać od nabywców dokonywania przeglądów technicznych wyłącznie w autoryzowanych stacjach obsługi pod groźbą utraty gwarancji.

Volkswagen Caddy z milionem kilometrów

Wyprodukowany w 2007 roku w zakładach Volkswagen Poznań Volkswagen Caddy, po przejechaniu miliona kilometrów i pracy od początku w tej samej firmie, przeszedł na zasłużoną emeryturę. Zastąpił go produkowany również w Poznaniu Caddy 5.

Samochody dostawcze w transporcie międzynarodowym - zostało tylko 30 dni

Wśród najważniejszych zasad, które muszą spełniać przewoźnicy międzynarodowi, jeżdżący tzw. busami, jest posiadanie zdolności finansowej.

Skradzione na Ukrainie samochody są teraz na Białorusi

Ukraińcy rozpoznają swoje samochody, które rosyjscy żołnierze wywieźli na Białoruś.

Poznań Motor Show 2022 - będzie bardziej elektromobilnie

To już w ten weekend 7-10 kwietnia br. odbędzie się prawdziwe święto dla fanów motoryzacji. Poznań Motor Show to najbardziej prestiżowe targi motoryzacyjne w Europie ŚrodkowoWschodniej. Po przerwie spowodowanej pandemią COVID-19 wydarzenie powraca do kalendarza.

Na co muszą być gotowi kierowcy samochodów dostawczych w transporcie międzynarodowym

Od nowego roku przewóz towarów na terenie UE samochodami dostawczymi o DMC od 2,5 do 3,5 tony został uwarunkowany posiadaniem zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego. Jednak to nie wszystko.

Wyszukiwarka

Informacje