Producenci samochodów szukają chętnych na swoje udziały w rosyjskich fabrykach

Daimler AG zamierza szybko sprzedać swoją część rosyjskiego KamAZ-a, która stanowi 15% rosyjskiej firmy.
Potencjalnym nabywcom mógłby być rosyjski koncern państwowy Rostec, do którego należy KamAZ. Odpowiednie negocjacje już trwają. Problem jest złożony i niełatwy. Chodzi o to, że nabywcom może zostać jedynie firma rosyjska.
Powodem sprzedaży udziałów przez Daimlera są sankcje gospodarcze nałożone na Rosję, które uniemożliwiają prowadzenie działalności w tym kraju. Z tego samego powodu akcje nie mogą być sprzedane inwestorom zagranicznym.
W podobnej sytuacji znalazła się francuska grupa Renault, do której należy 68% w rosyjskim AvtoVAZ. Pozostałe 32% udziałów należy do Rostec'a. Renault powiedziało już wcześniej, że szuka kupca na swój udział w rosyjskim biznesie. Podobnie jak w przypadku Daimler AG, jedyną opcją jest znalezienie rosyjskiej firmy zainteresowanej zakupem.
Fot. Kamaz

W lutym 2023r. zarejestrowano 2784 nowe pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, tj. więcej niż przed rokiem (+16,2%) i więcej o 9,2% niż w styczniu br.

Północny region Polski zyskał nową, dedykowaną pojazdom ciężarowym Mercedes-Benz placówkę Grupy Wróbel.

Rok 2022 dla MAN Truck & Bus był rokiem pełnym wyzwań. W wyniku działań wojennych i po agresji Rosji w Ukrainie koncern stracił dwie z trzech fabryk produkujących komponenty do samochodów ciężarowych.

W całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t w styczniu 2023 r. zarejestrowano 2486 szt. To rezultat o 233 szt. wyższy niż w tym samym miesiącu przed rokiem (+10,3% r/r) i jednocześnie najwyższy wynik dla analogicznego miesiąca w całej historii notowań.

W pierwszych dniach stycznia br. firma LOG Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Legnicy odebrała 20 ciągników siodłowych IVECO S-WAY, pierwszą partię z zamówionych 100 sztuk.

Z okazji 31. finału WOŚP Grupa Wielton przygotowała aukcję, której zwycięzca będzie mógł zwiedzić infrastrukturę Działu Badawczo-Rozwojowego w Wieluniu, od kuchni zobaczyć jak wygląda proces całopojazdowego badania prototypów.

Mimo nowych wyzwań w postaci rosnących kosztów czy problemów z dostępnością towarów, firma TMD Friction zrealizowała swoje założenia na ten okres. Ma również ambitne plany na najbliższą i dalszą przyszłość.

Analizując dynamiczny wzrost zamówień kierowanych zwłaszcza w ostatnim czasie do spółki, należy wskazać, że tylko od września minionego roku JELCZ zawarł kilka znaczących kontraktów: dwie duże umowy na dostawę pojazdów w układzie 4x4 i 6x6 na kwotę blisko 880 mln złotych.

Tylko w pierwszych dwóch tygodniach tego roku funkcjonariusze z Nadbużańskiego Oddziału Straży Granicznej pełniący służbę w drogowych przejściach granicznych, odzyskali poszukiwane pojazdy o wartości ponad 700 tys. zł.