Naczepy Wielton

Sprzedaż naczep i przyczep w marcu 2022

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w marcu 2022 r. rynek wyhamował. Po 17 miesiącach wzrostu rejestracje wykazały spadek o 23,4% r/r.

 

Od początku 2022r. grupa nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła 6842 szt., co oznacza zmniejszenie popytu na te pojazdy o 2,8% w porównaniu z sytuacją w tym samym czasie w 2021 roku.
W marcu 2022 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t liderem była marka Schmitz Cargobull po wydaniu 474 pojazdów, jednak ze spadkiem o 35%.
W pierwszym kwartale 2022 r. w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 6842 szt.; o 2,8% mniej niż w 2021. Tylko przyczep przybyło 676 szt. (+6%) a naczep 6163 (-4%).

W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku 2022 r., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 3990 szt.; więcej o 2% (+74 szt.), niż rok wcześniej. Ich udział przekracza 58% wobec 56% w 2021 r.

Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 1165 szt. (-10%). Zajmują 17% rynku wobec 18% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 711 chłodni (19%), 237 (-24%) furgonów uniwersalnych i 216 izoterm (-49%), których przed rokiem było 427 szt. Najwięcej chłodni od początku br. zarejestrowały marki - Schmitz Cargobull (424; +68%) , Chereau (119 względem 2 sz.) i Krone (82; -71%). Wśród izoterm bez zmiany dominuje Schmitz Cargobull (169; -56%) za nim Krone (45; +10%).

Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 696 szt. -17%. Zajmują 10% rynku o 1,8 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pierwsze miejsca należą do marek: Bodex117 szt. Kempf 94 szt., obie ze spadkiem:-6% i -10%%, Wielton (90 szt. -24%), Inter-Cars (80 szt.; -10%) i Mega (57 szt., -20%).
W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t poza innymi, zarejestrowano także od początku br. 143 szt. cystern (-18%) i 124 szt. kłonicowe (-1%).

W grupie tylko naczep o DMC pow. 3,5 t (6166 szt.; -4%; 90% udz. w rynku PiN pow. 3,5 t) zarejestrowano po marcu 2022 r.: 3 615 platform/zabudowy skrzyniowe (+4%); 1152 furgony (-11%), na które złożyło się: 709 chłodni (+24%), 229 furgonów uniwersalnych (-22%) i 214 izoterm (-50%) i. Kolejne były wywrotki z liczbą 689 rejestracji (-18%).
W grupie przyczep (676 szt.; +6%) oprócz zabudów skrzyniowych (375 szt.; -12%), które miały tu 55% udział o 11,2 pkt. proc. niższy niż rok wcześniej, popularne były też i nadwozia wymienne 54 szt. 8% udz. przyczepy kłonicowe 55 szt. (8% udz.)

Przeczytaj też:
Wielton z ofertą systemów wymiennych Spółka Wielton, polski producent naczep i przyczep, poszerzył swoją ofertę o kolejne pojazdy.
Wielton z unikalną ofertą finansowania Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, spółka Wielton oferuje możliwość nabycia nowych pojazdów w leasingu, w oparciu o atrakcyjne warunki finansowania udzielone przez PKO Leasing.
Producent naczep ostrożnie o inwestycjach w 2024 roku Grupa Krone może uznać rok 2023 za udany, jednak szefowie firmy są pełni obaw.
Firma Schmitz Cargobull nagrodził Partnerów serwisowych roku 2023 W tym roku nagroda Service Partners of the Year 2023 zostanie wręczona w 33 krajach.
Grupa Wielton gra z WOŚP i zaprasza do licytacji Tradycyjnie Grupa wspiera zbiórkę Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której tegorocznym mottem jest „Tu wszystko gra OK!”.
Telematyka Schmitz Cargobull we wszystkich naczepach TIP Grupa TIP, jeden z wiodących dostawców wynajmu, leasingu i serwisu naczep w Europie, oraz Schmitz Cargobull, największy europejski producent naczep, podpisały umowę, aby wyposażyć 2500 naczep w systemy telematyczne. Modernizacje sprzętu TrailerConnect® obejmują pojazdy wszystkich typów przyczep i producentów.
Wielton inwestuje w kolejny zakład produkcji naczep W celu usprawnienia procesu produkcyjnego oraz poprawy wydajności Wielton zbudował kolejny zakład w Wieluniu.
Wielton na tegorocznych targach TransLogistica Firma Wielton po raz pierwszy zaprezentuje się na targach TransLogistica Poland w Warszawie.
Nowa Strategia Grupy Wielton na lata 2023 – 2027 Zgodnie ze Strategią rozwoju na lata 2023–2027 skonsolidowane wolumeny sprzedaży, z uwzględnieniem fuzji i przejęć, wyniosą w 2027 r. ok. 45 tys. sztuk pojazdów w porównaniu do poziomu 23,2 tys. sztuk w 2022 r. (wzrost o 93 proc.).