Przestoje w fabrykach MAN

Krytyczna sytuacja na produkcji ciężarówek

Wojna w Ukrainie wpływa na ogromne przerwy dostawach komponentów do fabryk samochodów ciężarowych.

 

Z ogromnymi trudnościami boryka się obecnie MAN Truck & Bus. Spółka ogłosiła przestój w produkcji i czeka na wznowienie dostaw kabli do pojazdów ciężarowych. Od 14 marca doszło do przestoju w zakładach produkcji ciężarówek: w Monachium i Krakowie oraz częściowych w Norymberdze, Salzgitter i Wittlich.

Dostawcy kabli do pojazdów ciężarowych nie mogą realizować produkcji w swoich zakładach w Ukrainie, w niektórych zakładach produkcja ta jest bardzo ograniczona. W związku z tym istnieje zagrożenie wielomiesięcznej przerwy w produkcji pojazdów ciężarowych i wyraźne ograniczenie wolumenu produkcji w drugim kwartale. Takie ograniczenia nie dotknęły autobusów MAN.

Alexander Vlaskamp, prezes zarządu spółki MAN Truck & Bus:
- W obliczu dramatycznej sytuacji, w zarządzie spółki MAN Truck & Bus SE podjęliśmy niezwłocznie działania w celu jej opanowania. Bezpośrednio po wybuchu wojny rozpoczęliśmy między innymi starania mające na celu odtworzenia ukraińskich struktur zaopatrzenia w kable do pojazdów ciężarowych w innych krajach. Wdrożenie takiego rozwiązania wymaga jednak kilku miesięcy. Ponadto podjęliśmy decyzję o zablokowaniu wszelkich wydatków na działania, które nie mają krytycznego znaczenia dla naszej działalności oraz o tymczasowym wstrzymaniu zatrudnienia. W zakładach w Monachium, Norymberdze, Salzgitter i Wittlich przedłużono okres pracy w skróconym wymiarze czasu i objęto nim także pracowników administracji. W ten sposób w szczytowym okresie nawet 11 000 pracowników MAN będzie pracować w skróconym wymiarze. Pracowników w podmiotach zagranicznych obowiązują przepisy krajowe. Ze względu na drastyczną sytuację w najbliższych trzech miesiącach także członkowie zarządu zrezygnują w znacznym stopniu ze swojego wynagrodzenia jako wyraz solidarności z załogą.

 

Ponieważ w aktualnej sytuacji przedsiębiorstwo nie jest w stanie dotrzymać uzgodnionych w umowach terminów dostaw pojazdów ciężarowych, MAN umożliwił swoim klientom rezygnację ze złożonych zamówień. Równocześnie mogą oni dokonać zamówienia na nowych warunkach.

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
Dobre wyniki MAN Truck & Bus w roku finansowym 2023 Dzięki świetnym wynikom finansowym, MAN Truck & Bus jest dobrze przygotowany do kontynuowania transformacji firmy w kierunku zrównoważonych i inteligentnych rozwiązań transportowych.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Alexander Vlaskamp pokieruje koncernem następne pięć lat Rady nadzorcze przedłużyły umowę dyrektora generalnego MAN Truck & Bus i członka zarządu TRATON GROUP do listopada 2029 r.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.