Kradzieże ładunków LKW

Zatrzymano sprawców kradzieży ładunków z samochodów ciężarowych

We wczesnych godzinach porannych, w dniu 25 lutego 2022 r. siedmiu polskich sprawców kradzieży zostało aresztowanych pod Gorzowem Wlkp.

 

Akcja została przeprowadzona przez CBŚP w Gorzowie Wlkp. i Brandenburski Krajowy Urząd Kryminalny (LKA). Złodzieje, tuż przed zatrzymaniem, ukradli łącznie ponad 100 rowerów o wartości około 450 000 euro z dwóch ciężarówek z parkingu Bachfurt-West i Rosselquelle-Ost na BAB 9. Sprawcy są w wieku od 35 do 48 lat i obecnie przebywają w areszcie w Polsce.

Operacja zatrzymania była poprzedzona miesiącami intensywnych śledztw obu jednostek policji pod kierownictwem prokuratury we Frankfurcie nad Odrą. Zgodnie z aktualnym stanem śledztwa, zatrzymane osoby są podejrzewane o dokonywanie kradzieży ładunków wzdłuż BAB 9, 10 i 14 od września 2021 roku. Według aktualnej wiedzy gangowi przypisuje się łącznie 349 przestępstw w Brandenburgii, Saksonii i Saksonii-Anhalt. W tym czasie napastnicy przeprowadzili 29 udanych i 313 prób kradzieży ładunku oraz siedem kradzieży oleju napędowego. Szkody wyrządzone przez sam skradziony towar wynoszą około 1,5 miliona euro.

W Polsce, w okolicach Gorzowa Wlkp., przeszukano mieszkania podejrzanych, używane przez nich pojazdy oraz dwa magazyny. Oprócz odzyskanych rowerów odnaleziono siedem pojazdów, odzież różnych marek, akcesoria samochodowe i siedem motocykli.

Tylko w 2021 r. w Brandenburgii zarejestrowano 220 przypadków (2020: 250 przypadków) kradzieży ładunku z ciężarówek. Sprawcy działali w obszarze wzdłuż BAB 9 i 10.

Sprawcy kradzieży ładunków z ciężarówek są dobrze zorganizowani, działają głównie w nocy, a do transportu skradzionych towarów używają samochodów osobowych ale także ciężarowych.

 

Przeczytaj też:
Nowe doskonalsze fotoradary na polskich drogach - sprawdź ich lokalizacje Nowatorska jakość sprzętu, wyłapująca serię pojazdów jednocześnie, ma być skutecznym straszkiem na kierowców.
Wymiana tachografów niezbędna przy międzynarodowych przewozach drogowych GITD przypomina, że do końca roku 2024 pojazdy wykorzystywane w międzynarodowych przewozach drogowych muszą zostać wyposażone w inteligentne tachografy drugiej wersji (tzw. retrofit).
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.
Skuteczne zmniejszenie kary nałożonej przez Border Force W lutym ubiegłego roku, zostały wprowadzone zmiany w przepisach w zakresie przeciwdziałania wjazdowi nielegalnych imigrantów na teren Wielkiej Brytanii. Kary są znacznie bardziej dotkliwe, a przewoźnicy są częściej na nie narażeni.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Dwa DAF-y LF w służbie Ośrodka Szkolenia Ochotniczej Straży Pożarnej Członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych z województwa mazowieckiego mogą wziąć udział w szkoleniach, które przygotują ich do podniesienia kwalifikacji i uzyskania prawa jazdy kategorii C.
Surowa kara za jazdę ciężarówką z zawieszoną działalnością W dniu 01 lutego 2024 r. inspektorzy z WITD w Gdańsku zatrzymali do rutynowej kontroli zestaw ciężarowy.
Jakimi autami będą jeździć Polacy? Tegoroczna edycja badania Portfele Polaków pod lupą na zlecenie Volkswagen Financial Services przyniosła sporo niespodzianek.
Ponad tysiąc kilometrów ciężarówką w jedną dobę 1300 km przejechał kierowca ciężarówki w jedną dobę, bez uprawnień, bez karty w tachografie.