Kamaz K3

KamAZ wraca do kabin poprzedniej generacji

W obecnej sytuacji wojny z Ukrainą i braku zachodnich komponentów rosyjski producent samochodów ciężarowych powraca do modeli z 2009 r.

 

- W obecnych warunkach KamAZ będzie musiał przeorientować się na ciężarówki "klasyki" - powiedział Jurij Gierasimow, pierwszy zastępca dyrektora generalnego firmy. Należy zauważyć, że firma przestawi się na produkcję klasycznych tanich ciężarówek wyłącznie z rosyjskich komponentów. - Samochody z całej gamy modeli KamAZ będą produkowane głównie w konfiguracjach z rosyjskimi odpowiednikami: skrzynia biegów 154, silniki KamAZ - dodaje Dmitrij Leonow, dyrektor generalny filii handlowej firmy, w liście do dealerów koncernu.

Ze względu na sankcje gospodarcze KamAZ nie będzie mógł produkować ciężarówek i podwozi z silnikami Cummins (USA), skrzynią biegów ZF (Niemcy) i osprzętem paliwowym Bosch (Niemcy). Firma posiada wraz z partnerem Cummins Inc joint venture w Federacji Rosyjskiej Cummins Kama, jednak zagraniczny dostawca wycofał się ze współpracy w ub. tygodniu.

Wydajność linii do produkcji własnych silników P6 wynosi obecnie 12 000 sztuk rocznie, w przyszłości wzrośnie do 30 000. Oprócz silnika P6 KamAZ produkuje silnik V8. – Oczywiście sam koncern nie produkuje wszystkich komponentów. Ale z reguły zapasy są tworzone dla kluczowych składników z wyprzedzeniem 1-3 miesięcy. Jednocześnie dla linii K3, gdzie komponent importowy nie jest tak wysoki jak w K5, myślę, że można mniej lub bardziej szybko znaleźć alternatywnych dostawców – powiedział Dmitrij Babansky, szef projektów SBS Consulting.

Sergey Burgazliev, niezależny konsultant branży motoryzacyjnej i transportowej, uważa, że ​​głównym problemem jest gotowość klienta do poniesienia podwyżki cen za przejście fabryki na własne komponenty.

Firma spodziewa się wzrostu produkcji i sprzedaży w 2022 r. o 2,3% - do 45 000 sztuk rocznie, w tym 6000 pojazdów planowanych na eksport. - Ciągniki K3 są mniej wygodne, ale rozumiemy, że nasi klienci nie będą wymagać ciągników premium w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Jednocześnie w marcu będziemy nadal produkować modele K5, mamy zapasy komponentów – zapowiedział Oleg Afanasiev.
KamAZ spodziewa się wzrostu udziałów w rosyjskim rynku samochodów ciężarowych, po wycofaniu się dealerów zachodnich marek.

 

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.