MAN OptiView autobusy

System MAN OptiView teraz dostępny również w autobusach miejskich

MAN OptiView to system kamer zastępujących boczne lusterka w pojeździe. Do tej pory OptiView dostępny był w autokarach długodystansowych (NEOPLAN i MAN Lion's Coach) oraz , od tego roku w opcjonalnie w samochodach ciężarowych MAN.

 

Teraz ta innowacyjna technologia jest dostępna również w autobusach miejskich MAN Truck & Bus. Coraz więcej kierowców może polegać na tej innowacyjnej technologii.

System kamer sprawdza się szczególnie dobrze w gęstym ruchu miejskim. - Jeżeli inne pojazdy i piesi lub rowerzyści spotykają się w pobliżu skrzyżowania, mogą powstać niebezpieczne sytuacje, ponieważ kierowca ma trudności z dostrzeżeniem ich w martwym polu. Właśnie tutaj najlepiej zdaje egzamin nasz system OptiView. Kamery eliminuja martwe punkty autobusu, co zapewnia większe bezpieczeństwo na drodze, zwłaszcza podczas skręcania, ale także podczas zmiany pasów i manewrowania – wyjaśnia Heinz Kiess, kierownik ds. marketingu produktów w autobusach.

Jak działa MAN OptiView? System wykorzystuje dwie kamery z każdej strony pojazdu do projekcji bocznych i tylnych obszarów autobusu w czasie rzeczywistym. Obraz przekazywany jest na dwa monitory wewnątrz pojazdu. W ten sposób, kierowca ma większą powierzchnię obrazu, niż w przypadku konwencjonalnych lusterek zewnętrznych. OptiView w ten sposób znacznie zmniejsza ryzyko przeoczenia innych użytkowników drogi.

- Jesteśmy jedynym producentem na rynku, który oferuje też cyfrowe lusterko przednie, jako standardowe w autokarach. Eliminuje ono martwy punkt przed pojazdem i jest szczególnie pomocne podczas manewrowania. W NEOPLAN Cityliner i Skyliner lusterko jest zamontowane wewnątrz obok prawego monitora, natomiast w NEOPLAN Tourliner i MAN Lion's Coach kamera jest zamontowana na słupku A - dodaje Kiess.

MAN OptiView ma również inne zalety: kierowca korzysta z lepszej widoczności w deszczu, śniegu, a także w nocy, ponieważ kamera automatycznie dostosowuje obraz do sytuacji. Nawet efekty oślepiania, na przykład od reflektorów w ciemności lub przy słabym słońcu, nie pogarszają widoczności. Kamery są odporne na warunki atmosferyczne, mają funkcję ogrzewania na zimę, a także są wyjątkowo trwałe.

Autobusy wyposażone w OptiView mają o około dziesięć procent mniejszy opór aerodynamiczny, niż pojazdy z konwencjonalnymi systemami lusterek. Dzięki ulepszonej aerodynamice operatorzy mogą zaoszczędzić również na zużyciu paliwa.