W dzień, czy w nocy - kiedy wzrasta ryzyko wypadku?

Holenderski Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego i Środowiska zbadał, czy praca w nocy wpływa na bezpieczeństwo pracy w firmach.
Badanie to pokazuje, że w niektórych sektorach wypadki zdarzają się stosunkowo często w nocy, a inne rodzaje wypadków zdarzają się w nocy, niż w dzień. Na przykład stosunkowo więcej upadków z drabiny następuje w ciągu dnia, a stosunkowo więcej wypadków z udziałem maszyn ma miejsce w nocy. W Holandii około 1,3 miliona osób regularnie pracuje w porze nocnej.
W okresie od 2009 do 2019 około 5,5 procent poważnych wypadków przy pracy w Holandii miało miejsce między 23:00 a 7 rano. Jednak nie ma wystarczających danych, aby oszacować dodatkowe ryzyko wypadku dla samej Holandii. Widać jednak, że w niektórych sektorach, w których stosunkowo duża ilość pracy wykonywana jest w nocy, wypadki regularnie zdarzały się również w nocy. Około 30 proc. wypadków w nocy miało miejsce w sektorach: 1. Produkcja artykułów spożywczych (takich jak chleb, nabiał czy mięso), 2. Transport lądowy (głównie towarowy transport drogowy), 3. Magazyny i usługi dla transportu (takich jak czynności związane z załadunkiem, rozładunkiem i przeładunkiem). Wypadki, które często zdarzają się w ciągu dnia, zdarzają się również częściej w nocy. Według badania, różnica między wypadkami w dzień i w nocy wydaje się wynikać głównie z nocnego zmęczenia.

Jak zapowiedziało niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, systemy monitorowania ciśnienia w oponach będą obowiązkowe w Niemczech od lipca 2022 r.

UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające wobec czterech towarzystw ubezpieczeniowych, które utrudniały kierowcom korzystanie z aut zastępczych.

W ostatnich dniach kwietnia GDDKiA oddała do ruchu ostatni element szlaku Via Carpatia pomiędzy granicą województw lubelskiego i podkarpackiego a Rzeszowem odcinek Zdziary - Rudnik nad Sanem.

Według Federalnego Ministerstwa Transportu, Niemczech, planuje się ponad 350 inwestycji dotyczących rozbudowy i budowy nowych projektów budowlanych związanych z miejscami parkingowymi dla ciężarówek.

Ponad 170 km tras w Polsce znajduje się obecnie pod kontrolą Odcinkowych Pomiarów Prędkości. W planach jest uruchomienie kolejnych, co zwiększy łączną długość kontrolowanych odcinków do prawie 600 km.


U naszych południowych sąsiadów rozpoczyna się kolejna tura DAF Driver Challenge 2022 – konkursu, który wyszukuje najlepszych kierowców ciężarówek i daje im możliwość wykazania się swoimi umiejętnościami.

Komisja Europejska przyjęła rozporządzenie (C/2022/2055) w sprawie norm UE dotyczących bezpiecznych parkingów dla ciężarówek i ich certyfikacji. W przyszłości normy powinny pozwolić na wyciągnięcie wniosków na temat poziomu obsługi i bezpieczeństwa miejsc parkingowych.

Po silnych wahaniach cen paliw na stacjach benzynowych Federalny Urząd Antymonopolowy chce skontrolować operatorów paliwowych. Celem jest ustalenie przyczyn drastycznie wysokich cen paliw.