Co czwarty kierowca zawodowy to obcokrajowiec

Co czwarty kierowca zawodowy w Niemczech pochodzi z zagranicy, tak wynika z badania przeprowadzonego w 2020 r. łącznie 23,6% kierowców ciężarówek miało pochodzenie migracyjne.
Co czwarty kierowca zawodowy w Niemczech pochodzi z zagranicy - jest to wynik badania Instytutu Gospodarki Niemieckiej w Kolonii na temat "wkładu, jaki wnoszą migranci i uchodźcy w zabezpieczenie zapotrzebowania na siłę roboczą w Niemczech". Prawie 133 000 zatrudnionych pracowników, łącznie 23,6% wszystkich zawodowych kierowców w transporcie ciężarowym, miało w 2020 roku obce obywatelstwo.
W podziale na kraje związkowe odsetek migrantów jest najwyższy w Badenii-Wirtembergii (15,1 proc.), a następnie w Hesji (14,6 proc.). Również w Bawarii ich udział jest bardzo wysoki i wynosi 13,5 proc. Najniższy odsetek zatrudnionych migrantów znajduje się w Saksonii-Anhalt (3,5%). Według danych z badania, we Wschodnich Niemczech, udział pracowników zza granicy jest bardzo niski.
Wśród dziesięciu zawodów o najwyższych kwalifikacjach branża transportu towarowego zajmuje pierwsze miejsce pod względem wykorzystania pracowników o pochodzeniu zagranicznym. Jeśli chodzi o udział obcokrajowców we wszystkich zawodach, branża transportu towarowego znajduje się na dole pierwszej dziesiątki z udziałem 3,1%.

Holowanie jednej ciężarówki przez drugą wzbudziło niepokój innych kierowców, którzy niezwłocznie poinformowali policję.

Wczoraj odbyło się pierwsze szkolenie praktyczne w ramach akcji Profesjonalni Kierowcy. Kursantów gościł wieloletni Partner programu – firma Wielton S.A.

Jak zapowiedziało niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, systemy monitorowania ciśnienia w oponach będą obowiązkowe w Niemczech od lipca 2022 r.

W poniedziałek (16 maja 2022 r.), na głównych drogowych szlakach komunikacyjnych województwa lubuskiego, inspektorzy lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego przeprowadzili wzmożone kontrole trzeźwości.

UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające wobec czterech towarzystw ubezpieczeniowych, które utrudniały kierowcom korzystanie z aut zastępczych.

Mając dużą zabudowę często zapominamy, że jej pojemność wcale nie oznacza, że można ja załadować do pełna. Zamiast kierowcy ciężarówki czujnością wykazali się inspektorzy z Radomia zatrzymując betonomieszarkę do kontroli.

Przeznaczenie pojazdu, które jest wpisane w dowód rejestracyjny ściśle określa rodzaj wykonywanych przewozów. Przekonał się o tym kierowca ciężarówki zatrzymany do kontroli przez inspektorów WITD z województwa Kujawsko-Pomorskiego.

W minionym tygodniu funkcjonariusze z wrocławskiej drogówki przeprowadzili kolejne działania mające na celu kontrole kierujących, którzy nie stosowali się do obowiązku utrzymania właściwego odstępu od poprzedzającego pojazdu. Akcja prowadzona była tak, jak poprzednia na podwrocławskim odcinku autostrady A4.

Groźny wypadek spowodował pijany kierowca ciężarówki z Ukrainy.