Sprzedaż ciężarówek MAN podchodzi do poziomu sprzed kryzysu w 2021 roku

MAN Truck sprzedaż 2021

W 2021 roku MAN Truck & Bus dostarczył swoim klientom znacznie więcej pojazdów użytkowych, zbliżając się tym samym do poziomu sprzed wybuchu pandemii.

 

Wyzwaniem nadal pozostają zakłócenia w łańcuchu dostaw podzespołów do produkcji. Kluczowym elementem nadal jest brak półprzewodników. MAN dostarczył swoim klientom prawie 94 000 nowych pojazdów, w porównaniu z około 82 000 w roku poprzednim. Przed wybuchem pandemii w 2019 roku dostawy wyniosły niecałe 105 000 sztuk.

Sprzedaż samochodów ciężarowych, które powstają w fabrykach w Monachium i Niepołomicach, rozwijała się bardzo pozytywnie, zwiększając się o 14 proc., w porównaniu do 2020 r., do około 67 000 sztuk. Liczba samochodów dostawczych, z Wrześni, wzrosła nawet o 26 procent do ponad 22 000 sztuk. Zgodnie z oczekiwaniami, biznes autobusowy nie wrócił jeszcze na właściwe tory i odnotował spadek o 13 procent do prawie 5000 sztuk.

Göran Nyberg, członek zarządu ds. sprzedaży i rozwiązań dla klientów w MAN Truck & Bus SE:
- Nadal możemy zaobserwować znacznie większe wzrosty sprzedaży, ale podobnie jak cała branża, jesteśmy szczególnie dotknięci wąskimi gardłami w dostawach półprzewodników.

 

W segmencie samochodów ciężarowych region europejski utrzymał duży udział sprzedaży samochodów. Sprzedano tu około 48 000 samochodów ciężarowych MAN, co stanowi wzrost o 11 procent w porównaniu do roku 2020. Na rodzimym rynku w Niemczech firma MAN z grubsza dorównała wynikom sprzedaży z poprzedniego roku, osiągając 19 000 sztuk.

Segment samochodów dostawczych jest jedynym, który znajdował się dobrym położeniu. Sprzedano około 22 000 modeli MAN TGE, które stanowią wzrost o 50 procent w porównaniu z 2019 r. Ten wzrost można zawdzięczać rynkom Francji, Wielkiej Brytanii i Polski, które wniosły pozytywny wkład w historię sukcesu MAN TGE. W samych Niemczech sprzedano ok. 5100 TGE, co oznacza niewielki spadek o 2 proc.

Najmocniej, z powodu pandemii, ucierpiał segment autobusowy. Zdecydowanie mniejszym popytem cieszyły się autokary turystyczne MAN i NEOPLAN, które powstają w fabryce MAN w Ankarze. Podobna sytuacja dotknęła transport miejski. Autobusy serii Lion's City, które w większości produkowane są w zakładzie w Starachowicach, nie odnotowały spektakularnych wzrostów. W Niemczech sprzedaż autobusów miejskich była na podobnym poziomie, jak w 2020 roku.

 

Przeczytaj też:
Pakiet Individual Lion S również w dostawczym MAN TGE

Nowa linia wyposażenia z najwyższej półki MAN TGE zachwyca ekskluzywnym, sportowym designem i można ją od razu zamówić w całej Europie. MAN TGE Individual Lion S jest opracowywany i realizowany jest w nowym zakładzie MAN Individual w Sadach koło Poznania.

Kolejne nowe ciężarówki pojawią się w tym roku w firmie Drutex

Drutex, kolejny rok wymienia flotę. W ubiegłym roku odebrali pierwsze MAN-TGX. W tym roku powtórzą zakup.

Martin Lundstedt, Volvo Group - nowym przewodniczącym Rady ds. Pojazdów Użytkowych ACEA

Wczoraj Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wybrało Martina Lundstedta, dyrektora generalnego Volvo Group, na przewodniczącego rady ds. pojazdów użytkowych na nadchodzący rok.

Rok 2021 w branży samochodów ciężarowych

W 2021 roku rynek samochodów ciężarowych o dmc pow. 3,5 t wyniósł 32 684 szt. co przełożyło się na 58,1% wzrost (+12 012 szt.).

Foton Daimler Auman Galaxy zdobywa nagrodę chińskiej ciężarówki roku 2022

W dniu 28 grudnia 2021 r. w Pekinie, podczas ceremonii wręczenia i rozdania nagród chińskiej ciężarówki roku (CTOY 2022), która odbyła się online, jury przyznało nagrodę Li Jianowi, wiceprezesowi Foton Motor Group.

MOYA otworzyła kolejnych pięć stacji paliw

Kolejne pięć stacji paliw zaczęły funkcjonować w sieci MOYA. Są to stacje franczyzowe – w Rzeszowie i Choroszczy (woj. Podlaskie) oraz własne – w Kościerzynie (woj. Pomorskie), w Poznaniu i w Głogowie.

Zniesienie obowiązkowego badania technicznego pojazdów

Parlament rosyjski wierzy, że bezpieczeństwo ruchu drogowego i stan techniczny pojazdów nie są ze sobą w żaden sposób powiązane.

Indeka odbiera kolejne Renault Trucks

Flota firmy, licząca ponad 260 pojazdów, powiększyła się właśnie o 30 zestawów kubaturowych na podwoziach Renault Trucks T 480 P6×2Low.

Grupa Wielton przejmuje hiszpańskiego producenta naczep Guillén

Grupa Wielton przejęła 80% udziałów w hiszpańskiej firmie Guillén Desarrollos Industriales S.L., będącej producentem naczep i przyczep o ponad 125-letniej historii. Przejęcie nastąpiło za kwotę 4,6 mln EUR, przy czym wartość ostateczna będzie znana po dokonaniu audytu wyników rocznych spółki. Przejęcie pozostałych 20% udziałów planowane jest w 2026 roku w modelu earn-out, w którym cena będzie oparta o zysk EBITDA wypracowany w 2025 roku.

Wyszukiwarka

Informacje