naczepy 2021

Sprzedaż naczep w 2021 roku z rekordowym wynikiem

Dobra passa trwa nieprzerwanie od 15. miesięcy. Przy czym od marca do sierpnia br. utrzymywał się wzrost trzycyfrowy, a od września utrzymuje się w wymiarze dwucyfrowym.

 

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t w grudniu 2021r. rynek nadal dynamicznie rozwijał się - rejestracje osiągnęły 2664 szt. przy wzroście o 62,6% r/r. Ostatni rezultat jest zbliżony do miesięcznej średniej z całego 2021 roku (2 671 szt.) i najwyższy osiągnięty w analogicznym miesiącu od 2009 r. Poprzedni grudniowy rekord miał miejsce w 2020 r. (1638 szt.).

W grudniu 2021 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t liderem była marka Schmitz Cargobull po wydaniu 780 pojazdów ze wzrostem o 49%. Na drugim miejscu tym razem ( drugi miesiąc z rzędu) był Wileton, który wprowadził 430 nowych pojazdów do użytkowania (+169%). Na trzecim zakończyła ostatni miesiąc marka Krone, po wydaniu 300 pojazdów po 27% wzroście. Za nim Koegel – dostarczył użytkownikom 285 pojazdów (+107%). Piąte miejsce zajął Schwarzmueller z liczbą 82 szt. (+12%).

W całym 2021 r. w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 32 057 szt.; o 95% więcej niż w 2020. Tylko przyczep przybyło 2771 szt. (+61%) a naczep 29 286 (+99%). Podkreślmy, że już w lipcu ub.r. rejestracje przekroczyły poziom całego słabego 2020 r., kiedy zarejestrowano 16,5 tys. szt. po spadku o -28%. Roczny wynik jest także wyższy zarówno od 2019 r. kiedy zarejestrowano 23,0 tys. szt. (+39% r/r), jak i 2018 r. (26,0 tys. szt.;+23% r/r)

W rankingu marek w całym 2021 r. w grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu, jest Schmitz Cargobull, który wydał 8365 szt. - znacznie więcej pojazdów niż przed rokiem (+4 843 szt.; +138%). Drugi jest Krone z liczbą rejestracji 6111 szt. i wzrostem o 118%. Te dwie marki mają odpowiednio 26% i 19% udziału w rynku. Obie wzmocniły swoją obecność , pierwsza o 4,7 pkt. proc. a druga o 2 punktu proc. Trzeci na liście - Wielton zyskał – 0,3 pkt. proc. w rynku do (13%), po rejestracji 4080 szt. podwoił wynik (+100%). Czwarty Koegel, który dostarczył klientom 2814 pojazdów ze wzrostem o 121%. Jego udział (9%) jest wyższy o 1 pkt. proc. w skali roku. Na piątym miejscu Schwarzmueller wydał 1179 szt. ze wzrostem rezultatów (+73%). Stracił 0,5 pkt, proc. udziału do poziomu 3,7%. Kaessbohrer otworzył drugą piątkę z wynikiem 807 szt. i wzrostem o 81% i wyprzedził markę Wecon i Bodex i które zarejestrowały odpowiednio 725 i 685 szt. , w ciągu dwunastu miesięcy 2021 r.

W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku b.r., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 17 885 szt.; więcej o 123% (+9 870 szt.), niż rok wcześniej. Ich udział sięga 56% wobec 49% w 2020 r.

Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 6687 szt. (+118%). Zajmują 21% rynku wobec 19% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 3317 chłodni (+72%), 2111 izoterm (6,5x więcej), których w 2020 roku było 325 szt. i 1255 (+55%) furgonów uniwersalnych.

Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 3291 szt. +31%. Zajmują 10% rynku o 5 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t, poza innymi, zarejestrowano także od początku br. 746 szt. cystern (+29%) i 454 szt. kłonicowych (+40%).
W grupie tylko naczep o DMC pow. 3,5t (29 286 szt.; +99%; 91% udz. w rynku PiN pow. 3,5t) zarejestrowano w 2021 r.: 16 142 platform/zabudowy skrzyniowe (+129%); 6 650 furgonów (+119%), na które złożyło się: 3 301 chłodni (+73%), 2 105 izoterm (x6,6) i 1242 furgony uniwersalne (+54%). Kolejne były wywrotki z liczbą 3 274 rejestracji (+32%).
W grupie przyczep (2 771 szt.; +61%) oprócz zabudów skrzyniowych (1743 szt.; +82%), które miały tu 63% udział prawie o 7,2 pkt. proc. wyższy niż rok wcześniej, popularne były też i nadwozia wymienne 240 szt. 9% udz. przyczepy kłonicowe 199 szt. (7% udz.).

Warto wymienić również top-owych producentów przyczep ciężarowych pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu, pod względem sprzedaży, jest Wecon (725 szt.), drugi Gniotpol (461 szt.). Trzecie miejsce po rejestracji 325 szt. zajmuje w tej grupie Wielton i za nim Redos (275 szt.).

 

Przeczytaj też:
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Wielton z ofertą systemów wymiennych Spółka Wielton, polski producent naczep i przyczep, poszerzył swoją ofertę o kolejne pojazdy.
Wielton z unikalną ofertą finansowania Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, spółka Wielton oferuje możliwość nabycia nowych pojazdów w leasingu, w oparciu o atrakcyjne warunki finansowania udzielone przez PKO Leasing.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Producent naczep ostrożnie o inwestycjach w 2024 roku Grupa Krone może uznać rok 2023 za udany, jednak szefowie firmy są pełni obaw.
Firma Schmitz Cargobull nagrodził Partnerów serwisowych roku 2023 W tym roku nagroda Service Partners of the Year 2023 zostanie wręczona w 33 krajach.
Grupa Wielton gra z WOŚP i zaprasza do licytacji Tradycyjnie Grupa wspiera zbiórkę Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której tegorocznym mottem jest „Tu wszystko gra OK!”.
Telematyka Schmitz Cargobull we wszystkich naczepach TIP Grupa TIP, jeden z wiodących dostawców wynajmu, leasingu i serwisu naczep w Europie, oraz Schmitz Cargobull, największy europejski producent naczep, podpisały umowę, aby wyposażyć 2500 naczep w systemy telematyczne. Modernizacje sprzętu TrailerConnect® obejmują pojazdy wszystkich typów przyczep i producentów.
Finał Profesjonalni Kierowcy odbył się w Wieluniu Podwozie typu tandem Volvo FH z zabudową oraz naczepą Wielton stanęły w Wieluniu podczas VIII edycji akcji Profesjonalni Kierowcy. A to wszystko po to, aby dostarczyć porządną dawkę wiedzy kierowcom z kategorią C+E, którzy nie są obecnie aktywni zawodowo.