MOYA otworzyła kolejnych pięć stacji paliw

Kolejne pięć stacji paliw zaczęły funkcjonować w sieci MOYA. Są to stacje franczyzowe – w Rzeszowie i Choroszczy (woj. Podlaskie) oraz własne – w Kościerzynie (woj. Pomorskie), w Poznaniu i w Głogowie.
Stacja w Rzeszowie mieści się na drodze wylotowej z Rzeszowa w kierunku południowym, na Tyczyn. Oferuje paliwo każdego rodzaju: benzynę 95, 98, olej napędowy standardowy, ON MOYA Power oraz LPG. Płyn AdBlue dostępny jest z dystrybutora. W Caffe MOYA klienci mogą napić się aromatycznej kawy, a także zjeść hot-doga czy zapiekankę, a także pizzę, burgery czy stripsy z frytkami.
Stacja w Choroszczy zlokalizowana jest niedaleko Białegostoku. Koncentruje się na obsłudze klienta lokalnego. Zatankować na niej można benzynę 95, olej napędowy standardowy, ON MOYA Power oraz LPG. Stacja jest dobrze wyposażona – oprócz Caffe MOYA i sklepu, które czynne są całą dobę, kierowcy mogą skorzystać także z kompresora, odkurzacza i bezdotykowej myjni.
Stacja w Kościerzynie jest obiektem własnym – należącym do Anwim S.A. Zlokalizowana jest w pobliżu obwodnicy miasta, DK20. Oprócz wysokiej jakości paliw każdego rodzaju, klienci mogą skorzystać także z kompresora, odkurzacza i trzystanowiskowej myjni. W sklepie, oprócz zakupu artykułów spożywczych i przemysłowych, można wysłać kupon Lotto. W Caffe MOYA można zjeść nie tylko hot-dogi czy zapiekanki, lecz także pizzę w wielu wariantach smakowych, a także kanapki i pierogi.
Stacje własne w Poznaniu, przy ul. Serbskiej 7 i w Głogowie, przy ul. Piłsudskiego 15 to obiekty przejęte od sieci placówek handlowych TESCO. Oba znajdują się na terenie centrów handlowych. Klienci mogą zatankować na obu stacjach benzynę 95, olej napędowy standardowy oraz ON MOYA Power, a w Poznaniu także LPG (w Głogowie sprzedaż LPG ruszy już wkrótce).
Anwim będzie kontynuował strategię rozwoju sieci MOYA zachowując dotychczasową dynamikę wzrostu. Celem długoterminowym jest osiągnięcie pułapu 500 punktów do końca 2024 r. W sieci pojawiają się zarówno stacje franczyzowe, jak i własne w trzech modelach: konwencjonalne z punktem gastronomicznym i sklepem, automatyczne – dla flot i samoobsługowe – zarówno dla klientów biznesowych, jak i indywidualnych.

Takie obietnice składa szwedzki koncern, który chce zastosować nowe technologie w produkcji samochodów ciężarowych.

Polskie firmy transportowe, które kupiły ciężarówki na LNG teraz topią swoje zyski w wyższych cenach za paliwo. Wyższe ceny gazu mają obecnie duży wpływ na TCO.

Daimler Truck prognozuje sprzedaż ciężarówek na poziomie 500–520 tys. sztuk w 2022 r.

Jak zapowiedziało niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, systemy monitorowania ciśnienia w oponach będą obowiązkowe w Niemczech od lipca 2022 r.

UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające wobec czterech towarzystw ubezpieczeniowych, które utrudniały kierowcom korzystanie z aut zastępczych.

Zapotrzebowanie na samochody ciężarowe na Ukrainie jest tak duży, że zdecydowano o dopuszczeniu do rejestracji starszych generacji ciężarówek.

Spółka Jelcz SA przekazała na potrzeby Wojska Polskiego łącznie 7 pojazdów, w tym 4 zestawy i 3 ciągniki siodłowe.

W kwietniu rynek samochodów ciężarowych na Ukrainie powyżej 3,5 tony zmniejszył się o 67%. Jedyną pociechą jest to, że spadek jest mniejszy, niż w katastrofalnym marcu. Istnieje zapotrzebowanie na nowe samochody ciężarowe, jednak nowe dostawy pojazdów są mocno ograniczone. Znacząco zmienił się też asortyment zamawianych samochodów.

Od początku 2022 roku przybyło 10 293 szt. nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t. co oznacza spadek (-6,6%) w skali roku. W grupie samochodów ciężarowych rejestracji było mniej o 7,1% (9882 szt.) niż w tym samym okresie 2021 r. a grupa autobusów zwiększyła się w tym czasie o +7% (do 411 szt.).