Wielton Guillén

Grupa Wielton przejmuje hiszpańskiego producenta naczep Guillén

Grupa Wielton przejęła 80% udziałów w hiszpańskiej firmie Guillén Desarrollos Industriales S.L., będącej producentem naczep i przyczep o ponad 125-letniej historii. Przejęcie nastąpiło za kwotę 4,6 mln EUR, przy czym wartość ostateczna będzie znana po dokonaniu audytu wyników rocznych spółki. Przejęcie pozostałych 20% udziałów planowane jest w 2026 roku w modelu earn-out, w którym cena będzie oparta o zysk EBITDA wypracowany w 2025 roku.

 

Dzięki przejęciu Grupa rozszerza swoją działalność o kolejny ważny rynek - Hiszpanię - którego potencjał sprzedaży naczep wynosi ok. 14 000 sztuk rocznie, a także uzyskuje dostęp do rynku portugalskiego o wielkości ok. 2500 sztuk pojazdów rocznie.
Dokonana transakcja oznacza także szereg efektów synergii w obszarze produkcyjnym, produktowym, sprzedażowym i kosztowym. Należą do nich m.in. możliwość rozszerzenia portfolio produktowego Guillén o pojazdy Grupy Wielton, sprzedaż wybranych produktów Grupy poprzez kanały dystrybucyjne Guillén czy wytwarzanie w Hiszpanii wybranych niestandardowych produktów Grupy Wielton na potrzeby rynków sąsiadujących (Francja, Portugalia). Lokalizacja zakładu Guillén sprzyja również optymalizacji kosztów transportu produktów Grupy do południowej Francji oraz krajów północnej Afryki.
Przejęcie oznacza także pogłębienie współpracy z TIP Trailer Services, jednym z największych na świecie graczy na rynku wynajmu i serwisowania pojazdów ciężarowych, który będzie odpowiedzialny za sprzedaż produktów Guillén (po przejęciu NEXT Rent będącego dotychczas częścią Grupy Guillén).

Paweł Szataniak, Chairman Grupy Wielton:
- Hiszpania to duży i interesujący nas rynek, któremu przyglądaliśmy się od dłuższego czasu i poddaliśmy dogłębnej analizie. Przejmując dobrze zautomatyzowany i zrobotyzowany, charakteryzujący się zapasem wolnych mocy produkcyjnych, zakład Guillén, otwieramy sobie możliwość skokowego wzrostu na rynku hiszpańskim i portugalskim. Zyskujemy dodatkową platformę produkcyjno-montażową, zlokalizowaną w pobliżu ważnych dla nas rynków - południowej Francji i północnej Afryki. Akwizycja ta w pełni wpisuje się w realizowaną oraz planowaną ścieżkę rozwoju Grupy Wielton. Jestem pewien, że firma Guillén pod skrzydłami Grupy Wielton będzie mogła w pełni wykorzystać swój potencjał rozwoju.


Guillén to szósty producent naczep i przyczep w Hiszpanii, którego historia sięga 1895 roku. Firma specjalizuje się w produkcji naczep kurtynowych, furgonowych i podkontenerowych oraz posiada zaawansowany technologicznie i dobrze zautomatyzowany zakład produkcyjny zlokalizowany w trójkącie produkcyjnym Walencja-Saragossa-Barcelona, przy autostradzie łączącej terytorium Hiszpanii i Francji. Oczekiwane przychody Guillén na koniec 2021 roku osiągną wartość ponad 16 mln EUR, przy sprzedaży na poziomie ok. 627 sztuk. Posiadana przez firmę baza produkcyjna i tereny przylegające pozwalają na znaczące zwiększenie skali produkcji w najbliższych latach. Hiszpański producent posiada ponad 19 tys. m2 powierzchni produkcyjnej, magazynowej oraz biurowej. Guillén zatrudnia obecnie 89 osób. Celem Grupy Wielton jest zwiększenie wolumenu produkcji Guillén do ponad 1600 sztuk w 2025 roku oraz rozszerzenie asortymentu o produkty Grupy Wielton.

Mariusz Golec, CEO Grupy Wielton:
- Szanując ogromne doświadczenie i profesjonalizm Jose Luisa Guilléna oraz jego wkład w rozwój całej Grupy Guillén, to właśnie jemu powierzamy odpowiedzialność za przeprowadzenie procesu integracji oraz kontynuowanie zarządzania firmą. Jestem przekonany, że pozwoli to na płynne włączenie Guillén do Grupy Wielton oraz skuteczne wykorzystanie możliwych efektów synergii. Przejęcie oznacza również rozszerzenie zakresu współpracy z TIP, jednym z największych na świecie graczy na rynku wynajmu i serwisowania pojazdów cieżarowych, który będzie odpowiedzialny za sprzedaż produktów Guillén po przejęciu NEXT Rent. Postrzegamy to jako interesującą szansę na rozszerzenie naszych obecnych kanałów dystrybucyjnych.


Przypomnijmy, że Grupa Wielton jest również właścicielem: włoskiej marki Viberti (2015), francuskiego producenta Fruehauf (2015), niemieckiej spółki Langendorf (2017) oraz działającej w Wielkiej Brytanii spółki Lawrence David (2018).

 

 

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Wielton z ofertą systemów wymiennych Spółka Wielton, polski producent naczep i przyczep, poszerzył swoją ofertę o kolejne pojazdy.
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
Wielton z unikalną ofertą finansowania Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, spółka Wielton oferuje możliwość nabycia nowych pojazdów w leasingu, w oparciu o atrakcyjne warunki finansowania udzielone przez PKO Leasing.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.