Grupa Wielton przejmuje hiszpańskiego producenta naczep Guillén

Wielton Guillén

Grupa Wielton przejęła 80% udziałów w hiszpańskiej firmie Guillén Desarrollos Industriales S.L., będącej producentem naczep i przyczep o ponad 125-letniej historii. Przejęcie nastąpiło za kwotę 4,6 mln EUR, przy czym wartość ostateczna będzie znana po dokonaniu audytu wyników rocznych spółki. Przejęcie pozostałych 20% udziałów planowane jest w 2026 roku w modelu earn-out, w którym cena będzie oparta o zysk EBITDA wypracowany w 2025 roku.

 

Dzięki przejęciu Grupa rozszerza swoją działalność o kolejny ważny rynek - Hiszpanię - którego potencjał sprzedaży naczep wynosi ok. 14 000 sztuk rocznie, a także uzyskuje dostęp do rynku portugalskiego o wielkości ok. 2500 sztuk pojazdów rocznie.
Dokonana transakcja oznacza także szereg efektów synergii w obszarze produkcyjnym, produktowym, sprzedażowym i kosztowym. Należą do nich m.in. możliwość rozszerzenia portfolio produktowego Guillén o pojazdy Grupy Wielton, sprzedaż wybranych produktów Grupy poprzez kanały dystrybucyjne Guillén czy wytwarzanie w Hiszpanii wybranych niestandardowych produktów Grupy Wielton na potrzeby rynków sąsiadujących (Francja, Portugalia). Lokalizacja zakładu Guillén sprzyja również optymalizacji kosztów transportu produktów Grupy do południowej Francji oraz krajów północnej Afryki.
Przejęcie oznacza także pogłębienie współpracy z TIP Trailer Services, jednym z największych na świecie graczy na rynku wynajmu i serwisowania pojazdów ciężarowych, który będzie odpowiedzialny za sprzedaż produktów Guillén (po przejęciu NEXT Rent będącego dotychczas częścią Grupy Guillén).

Paweł Szataniak, Chairman Grupy Wielton:
- Hiszpania to duży i interesujący nas rynek, któremu przyglądaliśmy się od dłuższego czasu i poddaliśmy dogłębnej analizie. Przejmując dobrze zautomatyzowany i zrobotyzowany, charakteryzujący się zapasem wolnych mocy produkcyjnych, zakład Guillén, otwieramy sobie możliwość skokowego wzrostu na rynku hiszpańskim i portugalskim. Zyskujemy dodatkową platformę produkcyjno-montażową, zlokalizowaną w pobliżu ważnych dla nas rynków - południowej Francji i północnej Afryki. Akwizycja ta w pełni wpisuje się w realizowaną oraz planowaną ścieżkę rozwoju Grupy Wielton. Jestem pewien, że firma Guillén pod skrzydłami Grupy Wielton będzie mogła w pełni wykorzystać swój potencjał rozwoju.


Guillén to szósty producent naczep i przyczep w Hiszpanii, którego historia sięga 1895 roku. Firma specjalizuje się w produkcji naczep kurtynowych, furgonowych i podkontenerowych oraz posiada zaawansowany technologicznie i dobrze zautomatyzowany zakład produkcyjny zlokalizowany w trójkącie produkcyjnym Walencja-Saragossa-Barcelona, przy autostradzie łączącej terytorium Hiszpanii i Francji. Oczekiwane przychody Guillén na koniec 2021 roku osiągną wartość ponad 16 mln EUR, przy sprzedaży na poziomie ok. 627 sztuk. Posiadana przez firmę baza produkcyjna i tereny przylegające pozwalają na znaczące zwiększenie skali produkcji w najbliższych latach. Hiszpański producent posiada ponad 19 tys. m2 powierzchni produkcyjnej, magazynowej oraz biurowej. Guillén zatrudnia obecnie 89 osób. Celem Grupy Wielton jest zwiększenie wolumenu produkcji Guillén do ponad 1600 sztuk w 2025 roku oraz rozszerzenie asortymentu o produkty Grupy Wielton.

Mariusz Golec, CEO Grupy Wielton:
- Szanując ogromne doświadczenie i profesjonalizm Jose Luisa Guilléna oraz jego wkład w rozwój całej Grupy Guillén, to właśnie jemu powierzamy odpowiedzialność za przeprowadzenie procesu integracji oraz kontynuowanie zarządzania firmą. Jestem przekonany, że pozwoli to na płynne włączenie Guillén do Grupy Wielton oraz skuteczne wykorzystanie możliwych efektów synergii. Przejęcie oznacza również rozszerzenie zakresu współpracy z TIP, jednym z największych na świecie graczy na rynku wynajmu i serwisowania pojazdów cieżarowych, który będzie odpowiedzialny za sprzedaż produktów Guillén po przejęciu NEXT Rent. Postrzegamy to jako interesującą szansę na rozszerzenie naszych obecnych kanałów dystrybucyjnych.


Przypomnijmy, że Grupa Wielton jest również właścicielem: włoskiej marki Viberti (2015), francuskiego producenta Fruehauf (2015), niemieckiej spółki Langendorf (2017) oraz działającej w Wielkiej Brytanii spółki Lawrence David (2018).

 

 

Przeczytaj też:
Kolejne nowe ciężarówki pojawią się w tym roku w firmie Drutex

Drutex, kolejny rok wymienia flotę. W ubiegłym roku odebrali pierwsze MAN-TGX. W tym roku powtórzą zakup.

Martin Lundstedt, Volvo Group - nowym przewodniczącym Rady ds. Pojazdów Użytkowych ACEA

Wczoraj Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wybrało Martina Lundstedta, dyrektora generalnego Volvo Group, na przewodniczącego rady ds. pojazdów użytkowych na nadchodzący rok.

Sprzedaż ciężarówek MAN podchodzi do poziomu sprzed kryzysu w 2021 roku

W 2021 roku MAN Truck & Bus dostarczył swoim klientom znacznie więcej pojazdów użytkowych, zbliżając się tym samym do poziomu sprzed wybuchu pandemii.

Bernd Hoffmann nie żyje

Na końcu ubiegłego roku branżę TSL spotkała przykra wiadomość, w dniu 8 grudnia zmarł Bernd Hoffmann były Prezes Zarządu Schmitz Cargobull i członek Rady Nadzorczej.

Sprzedaż naczep w 2021 roku z rekordowym wynikiem

Dobra passa trwa nieprzerwanie od 15. miesięcy. Przy czym od marca do sierpnia br. utrzymywał się wzrost trzycyfrowy, a od września utrzymuje się w wymiarze dwucyfrowym.

Rok 2021 w branży samochodów ciężarowych

W 2021 roku rynek samochodów ciężarowych o dmc pow. 3,5 t wyniósł 32 684 szt. co przełożyło się na 58,1% wzrost (+12 012 szt.).

Foton Daimler Auman Galaxy zdobywa nagrodę chińskiej ciężarówki roku 2022

W dniu 28 grudnia 2021 r. w Pekinie, podczas ceremonii wręczenia i rozdania nagród chińskiej ciężarówki roku (CTOY 2022), która odbyła się online, jury przyznało nagrodę Li Jianowi, wiceprezesowi Foton Motor Group.

MOYA otworzyła kolejnych pięć stacji paliw

Kolejne pięć stacji paliw zaczęły funkcjonować w sieci MOYA. Są to stacje franczyzowe – w Rzeszowie i Choroszczy (woj. Podlaskie) oraz własne – w Kościerzynie (woj. Pomorskie), w Poznaniu i w Głogowie.

Zniesienie obowiązkowego badania technicznego pojazdów

Parlament rosyjski wierzy, że bezpieczeństwo ruchu drogowego i stan techniczny pojazdów nie są ze sobą w żaden sposób powiązane.

Wyszukiwarka

Informacje