Wielu kierowców z Europy Wschodniej zaszczepionych Sputnikiem
Ponieważ wielu kierowców ciężarówek z Europy Wschodniej nie jest szczepionych lub szczepi się tylko szczepionkami, które nie są zatwierdzone w Niemczech, branża logistyczna ostrzega przed konsekwencjami wprowadzonego naprędce obowiązku szczepień.
Może to doprowadzić do odmowy wjazdu do Niemiec tysięcy kierowców przyjeżdżających z zagranicy, ponieważ zostali zaszczepieni szczepionkami takimi jak Sputnik. Ta szczepionka nie jest uznawana w UE.
Branża transportowa i logistyczna ostrzegała już o problemach z dostawami, gdy wprowadzono zasadę 3G, ponieważ niektórzy kierowcy nie są zaszczepieni. Stowarzyszenia transportowe obawiały się, że kierowcy ciężarówek, zwłaszcza z zagranicy, nie będą mogli wjeżdżać na tereny centrów logistycznych.
Sytuacja jednak się rozluźniła. Interpretacja zasad została uzgodniona z odpowiedzialnymi ministerstwami, zgodnie z którą dostawa towarów nie wymaga kontroli 3G. Oznacza to, że dostęp do pomieszczeń magazynowych i handlowych, przez kierowców, jest nadal możliwy.
Według sondażu przeprowadzonego przez BGL na 10 000 kierowców około 28 procent nie zostało zaszczepionych lub otrzymało szczepionkę Sputnik. Bezradność ustawodawcy niemieckiego na taką sytuację prowadzi do całkowitego zaniechania kontroli, dlaczego? Setki kierowców codziennie ma 2-4 punkty załadunku lub rozładunku, tam napotykają zmienne interpretacje przepisów, takie jak: 3G, 2G czy 2Gplus. Przedstawianie testów na obecność koronawirusa jest dużym problemem dla kierowców ciężarówek, którzy nie mogą dojechać do centrów testowych, w centrach miast, swoimi ciężarówkami.
W konsekwencji sama branża transportowa podjęła inicjatywę. Na przykład w Hesji realizowany jest projekt pilotażowy, w ramach którego, lekarze szkolą pracowników z branży transportowej, aby mogli testować kierowców ciężarówek na postojach. Koncepcja ta ma zostać wprowadzona w całym kraju.
Info: BGL