4trucks.pl

Wielu kierowców z Europy Wschodniej zaszczepionych Sputnikiem

Ponieważ wielu kierowców ciężarówek z Europy Wschodniej nie jest szczepionych lub szczepi się tylko szczepionkami, które nie są zatwierdzone w Niemczech, branża logistyczna ostrzega przed konsekwencjami wprowadzonego naprędce obowiązku szczepień.

 

Może to doprowadzić do odmowy wjazdu do Niemiec tysięcy kierowców przyjeżdżających z zagranicy, ponieważ zostali zaszczepieni szczepionkami takimi jak Sputnik. Ta szczepionka nie jest uznawana w UE.

Branża transportowa i logistyczna ostrzegała już o problemach z dostawami, gdy wprowadzono zasadę 3G, ponieważ niektórzy kierowcy nie są zaszczepieni. Stowarzyszenia transportowe obawiały się, że kierowcy ciężarówek, zwłaszcza z zagranicy, nie będą mogli wjeżdżać na tereny centrów logistycznych.

Sytuacja jednak się rozluźniła. Interpretacja zasad została uzgodniona z odpowiedzialnymi ministerstwami, zgodnie z którą dostawa towarów nie wymaga kontroli 3G. Oznacza to, że dostęp do pomieszczeń magazynowych i handlowych, przez kierowców, jest nadal możliwy.

Według sondażu przeprowadzonego przez BGL na 10 000 kierowców około 28 procent nie zostało zaszczepionych lub otrzymało szczepionkę Sputnik. Bezradność ustawodawcy niemieckiego na taką sytuację prowadzi do całkowitego zaniechania kontroli, dlaczego? Setki kierowców codziennie ma 2-4 punkty załadunku lub rozładunku, tam napotykają zmienne interpretacje przepisów, takie jak: 3G, 2G czy 2Gplus. Przedstawianie testów na obecność koronawirusa jest dużym problemem dla kierowców ciężarówek, którzy nie mogą dojechać do centrów testowych, w centrach miast, swoimi ciężarówkami.

W konsekwencji sama branża transportowa podjęła inicjatywę. Na przykład w Hesji realizowany jest projekt pilotażowy, w ramach którego, lekarze szkolą pracowników z branży transportowej, aby mogli testować kierowców ciężarówek na postojach. Koncepcja ta ma zostać wprowadzona w całym kraju.

 

Info: BGL

 

 

Przeczytaj też:
Nowe doskonalsze fotoradary na polskich drogach - sprawdź ich lokalizacje Nowatorska jakość sprzętu, wyłapująca serię pojazdów jednocześnie, ma być skutecznym straszkiem na kierowców.
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.
Skuteczne zmniejszenie kary nałożonej przez Border Force W lutym ubiegłego roku, zostały wprowadzone zmiany w przepisach w zakresie przeciwdziałania wjazdowi nielegalnych imigrantów na teren Wielkiej Brytanii. Kary są znacznie bardziej dotkliwe, a przewoźnicy są częściej na nie narażeni.
Dwa DAF-y LF w służbie Ośrodka Szkolenia Ochotniczej Straży Pożarnej Członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych z województwa mazowieckiego mogą wziąć udział w szkoleniach, które przygotują ich do podniesienia kwalifikacji i uzyskania prawa jazdy kategorii C.
Jakimi autami będą jeździć Polacy? Tegoroczna edycja badania Portfele Polaków pod lupą na zlecenie Volkswagen Financial Services przyniosła sporo niespodzianek.
Girteka stawia na zimowe szkolenia dla kierowców Wspólna, z Volvo Trucks, akcja "Bezpieczna Jazda Zimą" rozszerza program szkoleń organizowanych przez Girtekę w ramach Akademii Kierowcy.
Finał Profesjonalni Kierowcy odbył się w Wieluniu Podwozie typu tandem Volvo FH z zabudową oraz naczepą Wielton stanęły w Wieluniu podczas VIII edycji akcji Profesjonalni Kierowcy. A to wszystko po to, aby dostarczyć porządną dawkę wiedzy kierowcom z kategorią C+E, którzy nie są obecnie aktywni zawodowo.
II EDYCJA OGÓLNOPOLSKIEJ OLIMPIADY LOGISTYCZNEJ we Wrocławiu Ogólnopolska Olimpiada Logistyczna jest formą współzawodnictwa edukacyjnego, podczas którego oceniane są: wiedza, umiejętności oraz postawy w obszarze branży TSL (transport-spedycja-logistyka).
Bezpłatne szkolenie dla młodych kierowców w Wieluniu Bezpłatne, praktyczne szkolenia "Profesjonalni Kierowcy" odbędą się 21 listopada w Wieluniu. Właśnie trwają zapisy.