Sprzedaż nowych naczep w listopadzie 2021 r

Naczepy 2021 listopad sprzedaż

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w listopadzie 2021r. rynek nadal dynamicznie się rozwijał - rejestracje osiągnęły 2696 szt. przy wzroście r/r o 37,1%.

 

Dobra passa, dla producentów naczep trwa nieprzerwanie od 14. miesięcy. Ostatni rezultat jest nieco ponad średnią od początku tego roku (2670 szt.) i najwyższy osiągnięty w analogicznym miesiącu od 2009 r. Poprzedni listopadowy rekord wypadł w 2017 r. (2125 szt.).

Od początku 2021 r. zarejestrowano łącznie 99 520 przyczep i naczep wszystkich rodzajów i jest to wynik wyższy o 35,1% niż rok wcześniej ( +25 839 szt.). Rejestracje przyczep zwiększyły się o 20,1% i mimo, że jego tempo obniża się, to zapewniły utrzymanie wysokiego rezultatu całej zagregowanej grupy. Wśród naczep wynik zwiększył się jeszcze bardziej dynamicznie - ponad dwukrotnie (+103,2%) i pozostały motorem wzrostu. Składowa grupa nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła w tym czasie 29 393 szt., co oznacza zwiększenie popytu na te pojazdy o 98,5% w porównaniu z sytuacją sprzed roku.

Nowe przyczepy i naczepy o DMC powyżej 3,5 t

W listopadzie 2021 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t liderem była marka Schmitz Cargobull po wydaniu 734 pojazdów ze wzrostem o 46%. Na drugim miejscu tym razem był Wielton, który wprowadził 439 nowych pojazdów do użytkowania (+129%). Na trzecim zakończyła ostatni miesiąc marka Krone, po wydaniu 343 pojazdów po 19% spadku. Za nim Koegel – dostarczył użytkownikom 252 pojazdów (+32%). Piąte miejsce zajął Schwarzmueller z liczbą 113 szt. (+45%).

Od początku 2021 r. w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 29 393 szt.; o 99% więcej niż w 2020. Tylko przyczep przybyło 2280 szt. (+64%) a naczep 26 878 (+103%). Podkreślmy, że już w lipcu br. rejestracje przekroczyły poziom całego słabego 2020 r., kiedy zarejestrowano 16,5 tys. szt. po spadku o -28%. Teraz po listopadzie br. poziom jest już również wyższy niż w całym 2019r. wtedy wyniósł niespełna 23 tys. szt. po spadku o 12%. Jest też już wyższy od rekordowego roku 2018 (26,1 tys. szt.).

W rankingu marek od początku 2021 r. w grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu, jest Schmitz Cargobull, który wydał 7585 szt. - znacznie więcej pojazdów niż przed rokiem (+4586 szt.; +153%). Drugi jest Krone z liczbą rejestracji 5811 szt. i wzrostem o 127%. Te dwie marki mają odpowiednio 26% i 20% udziału w rynku. Obie wzmocniły swoją obecność , pierwsza o 5,6 pkt. proc. a druga o 2,6 punktu proc. Trzeci na liście - Wielton, który traci już tylko - 0,3 pkt. proc. w rynku do (12%), po rejestracji 3650 szt. notuje dwucyfrowy wzrost (+94%). Czwarty Koegel, który dostarczył klientom 2529 pojazdów ze wzrostem o 123%. Jego udział w tym okresie (9%) jest wyższy o 0,9 pkt. proc. w skali roku. Na piątym miejscu Schwarzmueller wydał 1097 szt. ze wzrostem rezultatów (+80%). Stracił 0,4 pkt, proc. udziału do poziomu 3,7%. Kaessbohrer otworzył drugą piątkę z wynikiem 766 szt. i wzrostem o 82% i wyprzedził markę Wecon i Bodex i które zarejestrowały odpowiednio 657 i 626 szt. , w ciągu jedenastu miesięcy.

W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku b.r., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 16 312 szt.; więcej o 126% (+9 084 szt.) niż rok wcześniej. Ich udział przekracza 55% wobec 49% w analogicznym okresie 2020 r. Najwięcej rejestracji przypadło marce Krone(4 073 szt.), następnie Schmitz Cargobull (3 593 szt.) i Wielton (2 487 szt.) oraz Koegel (2 395 szt.) Liderzy w tej grupie odczuli wzrosty odpowiednio o 126%, 169%, 125% i 132%.

Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 6196 szt. (+132%). Zajmują 21% rynku wobec 18% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 3038 chłodni (+82%), 1976 izoterm (8x więcej), których w 2020 roku było 227 szt. i 1178 (+53%) furgonów uniwersalnych. Najwięcej chłodni zarejestrowały do tej pory marki - Schmitz Cargobull (1838; +66%), Krone (826; +86%). Wśród izoterm kolejność jest taka sama 1586 (8x więcej niż w ub.r.) było na podwoziach Schmitz Cargobull a 387 na podwoziach marki Krone.

Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 3065 szt. +31%. Zajmują 10% rynku o 5,3 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pierwsze miejsca należą do marek: Bodex 503 szt. i Wielton 484 szt., pierwsza ze wzrostem +8% a druga +68% . Trzeci Kempf (360 szt. 0%). Za nim Schmitz Cargobull (330 szt.; +42%).

 

 

 

 

Przeczytaj też:
Naczepy Krone do elektrycznych ciągników siodłowych

W okolicy Budapesztu towary do sieci sklepów Aldi będą dostarczane transportami, w których wykorzysta się w pełni elektryczne zestawy chłodnicze.

Bernd Hoffmann nie żyje

Na końcu ubiegłego roku branżę TSL spotkała przykra wiadomość, w dniu 8 grudnia zmarł Bernd Hoffmann były Prezes Zarządu Schmitz Cargobull i członek Rady Nadzorczej.

Sprzedaż naczep w 2021 roku z rekordowym wynikiem

Dobra passa trwa nieprzerwanie od 15. miesięcy. Przy czym od marca do sierpnia br. utrzymywał się wzrost trzycyfrowy, a od września utrzymuje się w wymiarze dwucyfrowym.

Grupa Wielton przejmuje hiszpańskiego producenta naczep Guillén

Grupa Wielton przejęła 80% udziałów w hiszpańskiej firmie Guillén Desarrollos Industriales S.L., będącej producentem naczep i przyczep o ponad 125-letniej historii. Przejęcie nastąpiło za kwotę 4,6 mln EUR, przy czym wartość ostateczna będzie znana po dokonaniu audytu wyników rocznych spółki. Przejęcie pozostałych 20% udziałów planowane jest w 2026 roku w modelu earn-out, w którym cena będzie oparta o zysk EBITDA wypracowany w 2025 roku.

Jak minął rok 2021 w firmie Krone

50 lat produkcji przyczep w Werlte, 25 lat naczep Cool Liner i milionowy numer podwozia - to najważniejsze wydarzenia z życia firmy Krone w 2021 roku.

Schwarzmüller Polska obiecuje wzrost sprzedaży

Ponad 1100 przyczep zarejestrowanych w Polsce pozwoliło zrealizować z nawiązką ambitny cel sprzedaży grupy Schwarzmüller na rok 2021.

Kassbohrer przekazuje 45 naczep dla Erontrans

Producent naczep firma Kässbohrer i polski przewoźnik Erontrans rozpoczęli współpracę dotycząca pojazdów do transportów intermodalnych. Niedawno Erontrans dodał do swojej floty 45 naczep K.SCS M Mega Curtainsider.

To już milion naczep Krone!

W listopadzie 2021 r. z linii produkcyjnej Krone zjechał pojazd o milionowym numerze podwozia WKESD000001000000. Był to model naczepy Cool Liner wyprodukowany w zakładzie w Lübtheen.

Langendorf produkuje w Polsce

W dniu wczorajszym mieliśmy okazję zwiedzić nowy zakład produkcyjny firmy Langendorf i jednocześnie siedzibę spółki Langendorf Polska mieszczącej się w Wieluniu.

 

Wyszukiwarka

Informacje