Japońska technologia już od grudnia w europejskiej fabryce
FUSO, japońska spółka córka Daimler Truck i zarazem jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w Europie nowego FUSO Cantera.
Od grudnia 2021 r. ten lekki samochód ciężarowy będzie zjeżdżał z linii produkcyjnej w europejskiej fabryce FUSO w Tramagal w Portugalii.
Za sprawą nowo opracowanego, kompaktowego układu wydechowego nowy FUSO Canter spełnia normę emisji spalin EURO 6 E. Od sierpnia 2021 r. można zamawiać nowego FUSO Cantera w sieci dealerskiej FUSO w całej Europie.
FUSO Canter produkowany w europejskim Tramagal został zaprojektowany w Japonii. Większość jego części pochodzi od ponad 90 europejskich dostawców, w tym silnik, komponenty osi, sprężyny, hamulce, opony, reflektory i lampy, a także fotele i większość elementów wykończenia wnętrza. FUSO dostarcza z Japonii przede wszystkim wymagające skomplikowanej obróbki części do kabiny oraz ramę pojazdu, części osi, kierownicę, układ ogrzewania i klimatyzacji, a także innowacyjną dwusprzęgłową skrzynię biegów Duonic.
Zakład w Tramagal, położony ok. 150 km na północny wschód od Lizbony, produkuje FUSO Cantera oraz jego siostrzany model z napędem w pełni elektrycznym – FUSO eCantera. Zgodnie z celami zrównoważonego rozwoju Daimler Truck, wyznaczonymi dla europejskich zakładów produkcyjnych, fabryka dąży do osiągnięcia w 2022 r. neutralności produkcji pod względem emisji CO2.