Fuso Canter Portugalia

Japońska technologia już od grudnia w europejskiej fabryce

FUSO, japońska spółka córka Daimler Truck i zarazem jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w Europie nowego FUSO Cantera.

 

Od grudnia 2021 r. ten lekki samochód ciężarowy będzie zjeżdżał z linii produkcyjnej w europejskiej fabryce FUSO w Tramagal w Portugalii.

Za sprawą nowo opracowanego, kompaktowego układu wydechowego nowy FUSO Canter spełnia normę emisji spalin EURO 6 E. Od sierpnia 2021 r. można zamawiać nowego FUSO Cantera w sieci dealerskiej FUSO w całej Europie.

FUSO Canter produkowany w europejskim Tramagal został zaprojektowany w Japonii. Większość jego części pochodzi od ponad 90 europejskich dostawców, w tym silnik, komponenty osi, sprężyny, hamulce, opony, reflektory i lampy, a także fotele i większość elementów wykończenia wnętrza. FUSO dostarcza z Japonii przede wszystkim wymagające skomplikowanej obróbki części do kabiny oraz ramę pojazdu, części osi, kierownicę, układ ogrzewania i klimatyzacji, a także innowacyjną dwusprzęgłową skrzynię biegów Duonic.

Zakład w Tramagal, położony ok. 150 km na północny wschód od Lizbony, produkuje FUSO Cantera oraz jego siostrzany model z napędem w pełni elektrycznym – FUSO eCantera. Zgodnie z celami zrównoważonego rozwoju Daimler Truck, wyznaczonymi dla europejskich zakładów produkcyjnych, fabryka dąży do osiągnięcia w 2022 r. neutralności produkcji pod względem emisji CO2.

 

Przeczytaj też:
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Dwa DAF-y LF w służbie Ośrodka Szkolenia Ochotniczej Straży Pożarnej Członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych z województwa mazowieckiego mogą wziąć udział w szkoleniach, które przygotują ich do podniesienia kwalifikacji i uzyskania prawa jazdy kategorii C.
DAF ogłosił zdobywców nagrody International Dealer of the Year 2024 Na międzynarodowym spotkaniu dealerów DAF tytuł najlepszego dealera otrzymała polska spółka ESA Trucks Polska.
Nowy, mocniejszy silnik do Volvo FH16 również na biopaliwa Volvo Trucks wprowadza nowy silnik dedykowany do kultowego modelu Volvo FH16.
Zmiana naliczania opłat drogowych w Czechach Opłata za przejazd w Czechach dla pojazdów powyżej 3,5 t zostanie powiększona o składnik opłaty za wytwarzanie emisji CO2.