Japońska technologia już od grudnia w europejskiej fabryce

Fuso Canter Portugalia

FUSO, japońska spółka córka Daimler Truck i zarazem jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w Europie nowego FUSO Cantera.

 

Od grudnia 2021 r. ten lekki samochód ciężarowy będzie zjeżdżał z linii produkcyjnej w europejskiej fabryce FUSO w Tramagal w Portugalii.

Za sprawą nowo opracowanego, kompaktowego układu wydechowego nowy FUSO Canter spełnia normę emisji spalin EURO 6 E. Od sierpnia 2021 r. można zamawiać nowego FUSO Cantera w sieci dealerskiej FUSO w całej Europie.

FUSO Canter produkowany w europejskim Tramagal został zaprojektowany w Japonii. Większość jego części pochodzi od ponad 90 europejskich dostawców, w tym silnik, komponenty osi, sprężyny, hamulce, opony, reflektory i lampy, a także fotele i większość elementów wykończenia wnętrza. FUSO dostarcza z Japonii przede wszystkim wymagające skomplikowanej obróbki części do kabiny oraz ramę pojazdu, części osi, kierownicę, układ ogrzewania i klimatyzacji, a także innowacyjną dwusprzęgłową skrzynię biegów Duonic.

Zakład w Tramagal, położony ok. 150 km na północny wschód od Lizbony, produkuje FUSO Cantera oraz jego siostrzany model z napędem w pełni elektrycznym – FUSO eCantera. Zgodnie z celami zrównoważonego rozwoju Daimler Truck, wyznaczonymi dla europejskich zakładów produkcyjnych, fabryka dąży do osiągnięcia w 2022 r. neutralności produkcji pod względem emisji CO2.

 

Przeczytaj też:
Kolejne nowe ciężarówki pojawią się w tym roku w firmie Drutex

Drutex, kolejny rok wymienia flotę. W ubiegłym roku odebrali pierwsze MAN-TGX. W tym roku powtórzą zakup.

Martin Lundstedt, Volvo Group - nowym przewodniczącym Rady ds. Pojazdów Użytkowych ACEA

Wczoraj Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wybrało Martina Lundstedta, dyrektora generalnego Volvo Group, na przewodniczącego rady ds. pojazdów użytkowych na nadchodzący rok.

Sprzedaż ciężarówek MAN podchodzi do poziomu sprzed kryzysu w 2021 roku

W 2021 roku MAN Truck & Bus dostarczył swoim klientom znacznie więcej pojazdów użytkowych, zbliżając się tym samym do poziomu sprzed wybuchu pandemii.

Rok 2021 w branży samochodów ciężarowych

W 2021 roku rynek samochodów ciężarowych o dmc pow. 3,5 t wyniósł 32 684 szt. co przełożyło się na 58,1% wzrost (+12 012 szt.).

Foton Daimler Auman Galaxy zdobywa nagrodę chińskiej ciężarówki roku 2022

W dniu 28 grudnia 2021 r. w Pekinie, podczas ceremonii wręczenia i rozdania nagród chińskiej ciężarówki roku (CTOY 2022), która odbyła się online, jury przyznało nagrodę Li Jianowi, wiceprezesowi Foton Motor Group.

MOYA otworzyła kolejnych pięć stacji paliw

Kolejne pięć stacji paliw zaczęły funkcjonować w sieci MOYA. Są to stacje franczyzowe – w Rzeszowie i Choroszczy (woj. Podlaskie) oraz własne – w Kościerzynie (woj. Pomorskie), w Poznaniu i w Głogowie.

Zniesienie obowiązkowego badania technicznego pojazdów

Parlament rosyjski wierzy, że bezpieczeństwo ruchu drogowego i stan techniczny pojazdów nie są ze sobą w żaden sposób powiązane.

Indeka odbiera kolejne Renault Trucks

Flota firmy, licząca ponad 260 pojazdów, powiększyła się właśnie o 30 zestawów kubaturowych na podwoziach Renault Trucks T 480 P6×2Low.

Grupa Wielton przejmuje hiszpańskiego producenta naczep Guillén

Grupa Wielton przejęła 80% udziałów w hiszpańskiej firmie Guillén Desarrollos Industriales S.L., będącej producentem naczep i przyczep o ponad 125-letniej historii. Przejęcie nastąpiło za kwotę 4,6 mln EUR, przy czym wartość ostateczna będzie znana po dokonaniu audytu wyników rocznych spółki. Przejęcie pozostałych 20% udziałów planowane jest w 2026 roku w modelu earn-out, w którym cena będzie oparta o zysk EBITDA wypracowany w 2025 roku.

Wyszukiwarka

Informacje