Sprzedaż samochodów ciężarowych w listopadzie 2021

Sprzedaż samochody ciężarowe

To przedostatni miesiąc podsumowań sprzedaży samochodów ciężarowych w drugim roku pandemii.

 

Od początku 2021 roku przybyło 30 222 nowe pojazdy użytkowe o DMC pow. 3,5 t. co oznacza wzrost (+53,4%) w skali roku. W grupie samochodów ciężarowych rejestracji było więcej o 58% (29 007 szt.) niż w tym samym okresie 2020 r. a grupa autobusów zmniejszyła się o -9,5% (do 1 215 szt.). Porównanie z analogicznym okresem 2019 roku w grupie samochodów ciężarowych wskazuje wzrost (8,7%) natomiast rynek autobusów jest ciągle niemal dwa razy mniejszy (-47,7%).

Nowe samochody ciężarowe o DMC powyżej 3,5 t

W całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t w listopadzie 2021r. zarejestrowano 2831 szt. To rezultat o 76 szt. wyższy niż w takim samym miesiącu przed rokiem (+2,8% r/r;). Obecnie szczególnie cieszą ciągle liczne rejestracje ciągników samochodowych, których wydano w ostatnim miesiącu więcej o +4,5%, niż przed rokiem i osiągnęły poziom 2 096 szt., to najwyższy w historii wynik dla tego miesiąca. Rejestracje podwozi w ostatnim miesiącu były nieznacznie niższe niż przed rokiem (-1,9% r/r) i osiągnęły 735 szt. Złożyły się na nie kompletne (lub skompletowane) podwozia samochodów ciężarowych (562 szt.; +2,7% r/r) i samochodów specjalnych (173 szt.; -14,4%). Obecny poziom wydanych podwozi był niższy niż w 2019 kiedy wydano 750 szt.
W porównaniu z wynikami z października br. rynek podwozi ciężarowych i specjalnych zwiększył się łącznie o 4,4% (+31 szt.). Wśród ciągników samochodowych, które stanowią przeważającą część (w ostatnim miesiącu przekroczyły 74% udz.) popyt skurczył się o -5,7% m/m (-127 szt.). W związku z tym ogólnie w zagregowanej grupie rynek był niższy niż miesiąc wcześniej o 3,3% m/m (-96 szt.).

W listopadzie 2021 r. w rankingu marek wśród podwozi samochodów ciężarowych i specjalnych (kompletnych lub skompletowanych):
- pierwsze miejsce zajął MAN Truck & Bus (144 szt.);
- drugie było IVECO (119 szt.);
- trzecie Volvo Trucks 110 szt.

W ogólnym rankingu marek w listopadzie 2021 r. w grupie samochodów o DMC powyżej 3,5 t na pierwszym miejscu DAF Trucks - wydał 653 szt. uzyskał 23% udz. w rynku, ze wzrostem +10% r/r. Zyskał 1,4 pkt. proc. Za nim Volvo Trucks 477 szt. (-13 %). Jego udział ( 17%) był niższy niż w ub.r. o 3,1 pkt. proc. Za nim MAN Truck & Bus zarejestrował 412 szt. (-6%) uzyskał prawie 15 % udział w rynku, wobec 16% rok wcześniej.

Od początku 2021 r. zarejestrowano 29 007 samochody ciężarowe pow. 3,5 t. Wzrost wyniósł 58%. W całej grupie znalazło się 22 129 ciągników i ich liczebność zwiększyła się porównaniu z poziomem w 2020 r. o 9215 szt. (+71,4%). Wśród nich na czele niezachwianie jest DAF Trucks z liczbą 5963 rejestracji (+73%). Powiększył udział w rynku ( +0,2 pkt. proc.) do 27%. Za nim Volvo Trucks (3905 szt. +62%) stracił udział o 1 pkt. proc. do 18% rynku. Na trzecim miejscu jest Mercedes-Benz po rejestracji 3 733 szt. (+106%; ponad 17% udz.) zyskał 2,9 pkt. proc. udziału.

Firmy rejestrujące na regon objęły 89% rynku (wobec 93% rok wcześniej), wśród nich zasadniczą część stanowiły prowadzące leasing czy CFM, na które przypadło 75% rynku czyli niemal tyle samo co w 2020 r. (-0,5 pkt. proc.).

Wśród samochodów najcięższych o DMC od 16 t; które stanowią ponad 92% rynku samochodów ciężarowych, od początku 2021 w ogólnym rankingu – pierwszy jest DAF Trucks (6778 szt.; 25% udz.) po wzroście o 73 %. Na drugim miejscu Volvo Trucks (4 671 szt.; 17% udz.) , wzrost o 50% a trzeci Mercedes-Benz Trucks (4 511 szt.; +86% i 17% udz.). Tuż za podium Scania (4087 szt.; +49%; 15% udz.). Pierwszą piątkę zamknął MAN Trucks & Bus (4014 szt.; +53% i 15% udz.). W górę powoli pnie się Ford Trucks ze sprzedażą 377 szt. i z najwyższym wzrostem o 222%.

W grupie używanych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t sprowadzanych do Polski z zagranicy, w listopadzie 2021 r. zarejestrowano 2823 szt. po 3,1% wzroście. W ostatnim miesiącu br. w całej grupie wyróżniliśmy 2589 samochodów ciężarowych (+0,6% r/r; -6,8% m/m) i 234 autobusy (+43,6% r/r; +0,4% m/m).

Od początku 2021 r. sprowadzono 32 749 używanych pojazdów użytkowych (+23,4%; +6 219 szt.), w tej liczbie znalazło się 30 323 samochody ciężarowe (+24,3%; +5 921 szt.) i 2426 autobusów (+14%; +298 szt.). Wszystkich sprowadzonych używanych pojazdów było ponad 8,4% więcej niż zarejestrowano w tym czasie nowych.

 

Przeczytaj też:
Pakiet Individual Lion S również w dostawczym MAN TGE

Nowa linia wyposażenia z najwyższej półki MAN TGE zachwyca ekskluzywnym, sportowym designem i można ją od razu zamówić w całej Europie. MAN TGE Individual Lion S jest opracowywany i realizowany jest w nowym zakładzie MAN Individual w Sadach koło Poznania.

Kolejne nowe ciężarówki pojawią się w tym roku w firmie Drutex

Drutex, kolejny rok wymienia flotę. W ubiegłym roku odebrali pierwsze MAN-TGX. W tym roku powtórzą zakup.

Martin Lundstedt, Volvo Group - nowym przewodniczącym Rady ds. Pojazdów Użytkowych ACEA

Wczoraj Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wybrało Martina Lundstedta, dyrektora generalnego Volvo Group, na przewodniczącego rady ds. pojazdów użytkowych na nadchodzący rok.

Sprzedaż ciężarówek MAN podchodzi do poziomu sprzed kryzysu w 2021 roku

W 2021 roku MAN Truck & Bus dostarczył swoim klientom znacznie więcej pojazdów użytkowych, zbliżając się tym samym do poziomu sprzed wybuchu pandemii.

Rok 2021 w branży samochodów ciężarowych

W 2021 roku rynek samochodów ciężarowych o dmc pow. 3,5 t wyniósł 32 684 szt. co przełożyło się na 58,1% wzrost (+12 012 szt.).

Foton Daimler Auman Galaxy zdobywa nagrodę chińskiej ciężarówki roku 2022

W dniu 28 grudnia 2021 r. w Pekinie, podczas ceremonii wręczenia i rozdania nagród chińskiej ciężarówki roku (CTOY 2022), która odbyła się online, jury przyznało nagrodę Li Jianowi, wiceprezesowi Foton Motor Group.

MOYA otworzyła kolejnych pięć stacji paliw

Kolejne pięć stacji paliw zaczęły funkcjonować w sieci MOYA. Są to stacje franczyzowe – w Rzeszowie i Choroszczy (woj. Podlaskie) oraz własne – w Kościerzynie (woj. Pomorskie), w Poznaniu i w Głogowie.

Zniesienie obowiązkowego badania technicznego pojazdów

Parlament rosyjski wierzy, że bezpieczeństwo ruchu drogowego i stan techniczny pojazdów nie są ze sobą w żaden sposób powiązane.

Indeka odbiera kolejne Renault Trucks

Flota firmy, licząca ponad 260 pojazdów, powiększyła się właśnie o 30 zestawów kubaturowych na podwoziach Renault Trucks T 480 P6×2Low.

Wyszukiwarka

Informacje