
Schwarzmüller Polska obiecuje wzrost sprzedaży
Ponad 1100 przyczep zarejestrowanych w Polsce pozwoliło zrealizować z nawiązką ambitny cel sprzedaży grupy Schwarzmüller na rok 2021.
Wyniki sprzedaży Schwarzmüller Polska wzrosły ponad dwukrotnie w porównaniu z poziomem sprzed pandemii koronawirusa. Jeszcze wyraźniej widać pozytywny trend w napływających zamówieniach. W roku 2021 obejmują one w sumie ponad 1600 sztuk. Jest to prawie trzykrotnie więcej niż w 2019 roku. Aktualnie udział w rynku firmy Schwarzmüller w Polsce wynosi około 3,5 procent. Z szerokiej oferty grupy Schwarzmüller najlepiej sprzedają się obecnie pojazdy do transportu dalekobieżnego. Stanowią one aktualnie około 80 procent. Ofensywę rynkową wsparła w szczególności wprowadzona w 2021 roku nowa linia produktów POWER LINE, które ważą mniej, a osiągają więcej. Aż 20 procent stanowią pojazdy dla budownictwa i rozbudowy infrastruktury. W przyszłości zostaną podjęte ukierunkowane działania, by umocnić się w tym ostatnim sektorze.
Roland Hartwig, dyrektor zarządzający Schwarzmüller:
- W tym roku zaprezentowaliśmy w Polsce naszą drugą markę, Hüffermann. W Niemczech jest to lider rynku w dziedzinie transportu pojemników. Ponieważ w Polsce dynamicznie rozwija się utylizacja i recykling, równolegle wzrasta zapotrzebowanie na te wysokiej jakości pojazdy. Jesteśmy jednym z nielicznych producentów w Europie, którzy bliski kontakt z klientem budują również poprzez własne warsztaty.
Producent pojazdów z Dolnej Austrii, będący obecnie największym dostawcą produktów niszowych w Europie, ma w Polsce wieloletnią historię. Jest tam reprezentowany już od lat 90-tych, choć wtedy jeszcze nie na terenie całego kraju.
Monika Dobrzyńska-Bluj, dyrektor generalna Schwarzmüller Polska:
- Wykorzystujemy znajomość marki i jej pozytywny wizerunek, aby dotrzeć do naszej grupy docelowej w całym kraju. Aby to osiągnąć, zmieniliśmy organizację i rozbudowaliśmy sprzedaż na całe terytorium.
Jako, obecnie drugi co do wielkości europejski rynek naczep, Polska obiecuje znakomite perspektywy trwałego sukcesu z dobrami inwestycyjnymi wysokiej jakości, jakie oferuje Schwarzmüller. Polska rozwija się jako gospodarka o kluczowym znaczeniu między Zachodem a Wschodem. Dostępne są już punkty węzłowe dróg, kolei i ruchu lotniczego o międzynarodowym znaczeniu. Tworzące się nowe łańcuchy dostaw między Wschodem a Zachodem będą w tym kraju wkrótce jeszcze silniejsze.
W 2022 roku nowa organizacja Schwarzmüller w Polsce, już w pełni zintegrowana z grupą, będzie się dalej umacniać. Schwarzmüller jest w niewątpliwie na drodze do dwucyfrowego udziału w rynku. - W Niemczech w ciągu pięciu lat przeszliśmy od półtorej do blisko dziesięciu procent. Nie widzę powodu, dla którego nie miałoby się to udać w Polsce- dodaje Hartwig.








