Scania z kamerami zamiast lusterek, ale w innym miejscu

Scania kamery

Opcja ta będzie początkowo oferowana tylko na rynku europejskim.

 

Scania w wersji Super zaprezentowała serię nowości przeznaczonych na rynek europejski: oprócz nowych silników producent oferuje teraz lusterka cyfrowe. Są to kamery wideo o wysokiej rozdzielczości zastępujące konwencjonalne lustra.

W przeciwieństwie do innych producentów ciężarówek: Mercedesa, MAN'a czy też ostatnio DAF'a, Scania zdecydowała się umieścić kamerę, nie na górze, lecz pod bocznym oknem. Wybór ten wynika z faktu, że obraz z tego poziomu jest dla kierowcy bardziej naturalny. Pamiętamy jednak, argumentację innych producentów - dlaczego tak wysoko. Chodziło przede wszystkim o ograniczenie ryzyka uszkodzenia np. podczas manewrów oraz utrzymania kamery w czystości. Scania postanowiła sie wyróżnić, ale czy jednak obniżenie ramienia z kamerami do poziomu poniżej bocznego okna da podobne rezultaty?

Każda kamera zamontowana z boku ciężarówki ma dwie różne, soczewki kątowe zwiększające pole widzenia kierowcy i zmniejszające martwy punkt. W nocy kamera poprawia widoczność, a gdy inny samochód wyprzedzając świeci w kamerę, urządzenie jest w stanie zmiękczyć światło, dzięki czemu unika się nadmiernego olśnienia ekranów zainstalowanych wewnątrz kabiny. W deszczowych, śnieżnych lub mglistych warunkach kamera ma system ogrzewania, który utrzymuje obiektyw w pełnej sprawności.

Wewnątrz kabiny znajdują się dwa 12,3-calowe ekrany zainstalowane na słupku A ciężarówki. Ekrany mają podzielony obraz. Górna część pokazuje szerszy obraz z kamery kątowej, zaś dolna pokazuje, bardziej szczegółowo, cały bok pojazdu.

Opcja jest dostępna dla większości modeli serii R i S, prawdopodobnie również dostępna będzie dla serii G i P.

Przeczytaj też:
Kolejne nowe ciężarówki pojawią się w tym roku w firmie Drutex

Drutex, kolejny rok wymienia flotę. W ubiegłym roku odebrali pierwsze MAN-TGX. W tym roku powtórzą zakup.

Martin Lundstedt, Volvo Group - nowym przewodniczącym Rady ds. Pojazdów Użytkowych ACEA

Wczoraj Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wybrało Martina Lundstedta, dyrektora generalnego Volvo Group, na przewodniczącego rady ds. pojazdów użytkowych na nadchodzący rok.

Sprzedaż ciężarówek MAN podchodzi do poziomu sprzed kryzysu w 2021 roku

W 2021 roku MAN Truck & Bus dostarczył swoim klientom znacznie więcej pojazdów użytkowych, zbliżając się tym samym do poziomu sprzed wybuchu pandemii.

Rok 2021 w branży samochodów ciężarowych

W 2021 roku rynek samochodów ciężarowych o dmc pow. 3,5 t wyniósł 32 684 szt. co przełożyło się na 58,1% wzrost (+12 012 szt.).

Foton Daimler Auman Galaxy zdobywa nagrodę chińskiej ciężarówki roku 2022

W dniu 28 grudnia 2021 r. w Pekinie, podczas ceremonii wręczenia i rozdania nagród chińskiej ciężarówki roku (CTOY 2022), która odbyła się online, jury przyznało nagrodę Li Jianowi, wiceprezesowi Foton Motor Group.

MOYA otworzyła kolejnych pięć stacji paliw

Kolejne pięć stacji paliw zaczęły funkcjonować w sieci MOYA. Są to stacje franczyzowe – w Rzeszowie i Choroszczy (woj. Podlaskie) oraz własne – w Kościerzynie (woj. Pomorskie), w Poznaniu i w Głogowie.

Zniesienie obowiązkowego badania technicznego pojazdów

Parlament rosyjski wierzy, że bezpieczeństwo ruchu drogowego i stan techniczny pojazdów nie są ze sobą w żaden sposób powiązane.

Indeka odbiera kolejne Renault Trucks

Flota firmy, licząca ponad 260 pojazdów, powiększyła się właśnie o 30 zestawów kubaturowych na podwoziach Renault Trucks T 480 P6×2Low.

Grupa Wielton przejmuje hiszpańskiego producenta naczep Guillén

Grupa Wielton przejęła 80% udziałów w hiszpańskiej firmie Guillén Desarrollos Industriales S.L., będącej producentem naczep i przyczep o ponad 125-letniej historii. Przejęcie nastąpiło za kwotę 4,6 mln EUR, przy czym wartość ostateczna będzie znana po dokonaniu audytu wyników rocznych spółki. Przejęcie pozostałych 20% udziałów planowane jest w 2026 roku w modelu earn-out, w którym cena będzie oparta o zysk EBITDA wypracowany w 2025 roku.

Wyszukiwarka

Informacje