Scania kamery

Scania z kamerami zamiast lusterek, ale w innym miejscu

Opcja ta będzie początkowo oferowana tylko na rynku europejskim.

 

Scania w wersji Super zaprezentowała serię nowości przeznaczonych na rynek europejski: oprócz nowych silników producent oferuje teraz lusterka cyfrowe. Są to kamery wideo o wysokiej rozdzielczości zastępujące konwencjonalne lustra.

W przeciwieństwie do innych producentów ciężarówek: Mercedesa, MAN'a czy też ostatnio DAF'a, Scania zdecydowała się umieścić kamerę, nie na górze, lecz pod bocznym oknem. Wybór ten wynika z faktu, że obraz z tego poziomu jest dla kierowcy bardziej naturalny. Pamiętamy jednak, argumentację innych producentów - dlaczego tak wysoko. Chodziło przede wszystkim o ograniczenie ryzyka uszkodzenia np. podczas manewrów oraz utrzymania kamery w czystości. Scania postanowiła sie wyróżnić, ale czy jednak obniżenie ramienia z kamerami do poziomu poniżej bocznego okna da podobne rezultaty?

Każda kamera zamontowana z boku ciężarówki ma dwie różne, soczewki kątowe zwiększające pole widzenia kierowcy i zmniejszające martwy punkt. W nocy kamera poprawia widoczność, a gdy inny samochód wyprzedzając świeci w kamerę, urządzenie jest w stanie zmiękczyć światło, dzięki czemu unika się nadmiernego olśnienia ekranów zainstalowanych wewnątrz kabiny. W deszczowych, śnieżnych lub mglistych warunkach kamera ma system ogrzewania, który utrzymuje obiektyw w pełnej sprawności.

Wewnątrz kabiny znajdują się dwa 12,3-calowe ekrany zainstalowane na słupku A ciężarówki. Ekrany mają podzielony obraz. Górna część pokazuje szerszy obraz z kamery kątowej, zaś dolna pokazuje, bardziej szczegółowo, cały bok pojazdu.

Opcja jest dostępna dla większości modeli serii R i S, prawdopodobnie również dostępna będzie dla serii G i P.

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.