3G nie dla kierowców ciężarówek - jest nowa interpretacja przepisów

3G nie dla kierowców ciężarówek

Berlin ułatwił kierowcom ciężarówek stosowanie przepisów 3G. Dowód szczepienia kierowcy nie jest już obowiązkowy.

 

Zgodnie z dokumentem, wydanym 26 listopada Federalne Ministerstwo Pracy zmienia wytyczne dotyczące przebywania kierowców ciężarówek w zakładach pracy takich, jak magazyny i centra logistyczne. Przyjazd ciężarówki na rozładunek lub załadunek nie jest uważany za miejsca pracy w rozumieniu art. 28b ust. 1 ustawy o ochronie przed infekcjami, która została wydana 24 listopada br.

Jeśli nie dochodzi do bezpośredniego kontaktu z personelem firm, co do zasady kierowcy ciężarówek nie będą proszeni o okazanie negatywnego wyniku testu lub paszportu covidowego. Należy zwrócić uwagę, że mowa tu o ograniczeniu kontaktu z personelem i zachowaniu szczególnych zasad higieny. Jednak w przypadku konieczności długotrwałego przebywania w pomieszczeniach zakładu pracy i kontaktu z pracownikami, zakład pracy może wymagać od kierowcy niezbędnych zaświadczeń.

Trzeba przyznać, że reakcja ustawodawcy nastąpiła bardzo szybko. W ciągu ostatnich kilku dni w branży transportowej wybuchła panika, ponieważ nowe przepisy uznano za niewykonalne. Największą obawą nie był jednak los wielu tysięcy kierowców ciężarówek a to, że kolejne obostrzenia sparaliżują transport, a tym samym zachwieją gospodarką Niemiec.

 

Przeczytaj też:
W lutym kolejne kontrole ciężarówek w całej Europie ramach akcji Roadpol

Od 7 do 13 lutego ciężarówki i autokary będą kontrolowane przez policję w całej Europie. Europejska sieć funkcjonariuszy policji drogowej Roadpol ogłosiła termin pierwszej, w tym roku, kampanii kontrolnej Truck & Bus.

Zdalny odczyt tachografów już w Polsce. Pierwsze kontrole ITD w Lublinie

Poniedziałek był pierwszym dniem, gdy kierowcy mogli spotkać na terenie województwa lubelskiego pojazd Inspekcji Transportu Drogowego wyposażony w antenę DSRC.

Kolejne nowe ciężarówki pojawią się w tym roku w firmie Drutex

Drutex, kolejny rok wymienia flotę. W ubiegłym roku odebrali pierwsze MAN-TGX. W tym roku powtórzą zakup.

Nowe fotoradary w Rumunii

Stacjonarne kamery radarowe zostaną zamontowane na wszystkich zatłoczonych drogach w Rumunii, w tym na Autostradzie Soarelui, Valea Prahovei i Valea Oltului.

Na parkingach powstanie infrastruktura do odśnieżania pojazdów ciężarowych

W świetle przepisów, za właściwe przygotowanie pojazdu do drogi, w tym jego dokładne odśnieżenie, odpowiedzialny jest kierowca. Trudno jednak utrzymać pojazd ciężarowy w należytym stanie, gdy trzeba się wspiąć na wysokość 4 m. GDDKiA zadba, aby na parkingach pojawiły się specjalne rampy.

MOYA otworzyła kolejnych pięć stacji paliw

Kolejne pięć stacji paliw zaczęły funkcjonować w sieci MOYA. Są to stacje franczyzowe – w Rzeszowie i Choroszczy (woj. Podlaskie) oraz własne – w Kościerzynie (woj. Pomorskie), w Poznaniu i w Głogowie.

Zniesienie obowiązkowego badania technicznego pojazdów

Parlament rosyjski wierzy, że bezpieczeństwo ruchu drogowego i stan techniczny pojazdów nie są ze sobą w żaden sposób powiązane.

Jakimi nowymi drogami pojedziemy w 2022 roku?

Rok 2021 GDDKiA zakończyła udostępniając do ruchu ponad 425 km nowych dróg. Obecnie kierowcy w Polsce mają do dyspozycji 4670,5 km dróg szybkiego ruchu, w tym 1 778,9 km autostrad i 2891,6 km dróg ekspresowych.

Kierowca ciężarówki a odpowiedzialność załadowcy. Nowy rekord przeładowania ciężarówki

Ustanowił go niedawno ukraiński kierowca w swoim kraju.

Wyszukiwarka

Informacje