Co oznacza 3G i jakie utrudnienia dla kierowców ciężarówek w Niemczech

3G Niemcy covid

Kilka dni temu Bundestag przegłosował ustawę tzw. 3G mająca na celu zaostrzenie przepisów covidowych w miejscach pracy i miejscach publicznych.

 

Nie wdając się zbytnio w szczegóły dotyczące wewnętrznego funkcjonowania niemieckich przedsiębiorstw, problem dotyczy również kierowców ciężarówek dostarczających towary do sklepów, magazynów czy w centrach logistycznych. Pracownicy niemieckich firm muszą posiadać certyfikat szczepień lub okazywać aktualne testy. Takie same wymagania są w stosunku do kierowców ciężarówek, którzy pojawią się na terenie danego zakładu pracy, czytaj: na rozładunku. Wjeżdżając na teren zakładu kierowcy są traktowani, jak osoby pracujące w tym zakładzie i wg obecnej interpretacji podlegają tym samym obowiązkom. Zaznaczyć należy, że obostrzenia dotyczą w szczególności kierowców, którzy ten rozładunek prowadzą sami, a nie są to rzadkie przypadki.

Po pierwszych kontrolach paszportów covidowych, na wjeździe do firm, "na radiu" pojawił się prawdziwy popłoch wśród kierowców. Po pierwsze nikt nie wiedział, a po drugie okazuje się, że całkiem spora grupa osób "za kierownicą" jest niezaszczepiona. No cóż, wyjściem z sytuacji jest wykonanie testu. Może być taki z Aldi (za 25 euro), jednak test musi być przeprowadzony w obecności przeszkolonego pracownika z firmy, zatem nie ma lipy...

Niemieckie stowarzyszenia transportowe już protestują, gdyż rządowe obostrzenia, realnie mogą sparaliżować cały transport. Czekamy zatem na rozwój sytuacji, a tymczasem, bez paszportu covidowego, raczej nie zalecamy podróży do naszych zachodnich sąsiadów.

Przeczytaj też:
Mobilne kontrole e-Toll już działają

Na początku grudnia w systemie e-TOLL zarejestrowano 1,361 tys. pojazdów, w tym 1,167 tys. (85%) ciężarówek i 204 tys. (15%) samochodów osobowych.

Najstarszy oryginalny samochód ciężarowy na świecie

Jest nim Daimler Motor-Lastwagen z roku 1898, zbudowany w firmie Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), na stałe eksponat Muzeum Mercedes-Benz.

Panoramiczny obraz z lotu ptaka dzięki kamerom 360° i 270°

W dawnych czasach marynarz wspinał się na grotmaszt okrętu, by z bocianiego gniazda obserwować morze. Dziś pojazdy użytkowe mogą już być wyposażane w system kamer o kącie widzenia 360° lub 270°. Cel jest taki sam: uzyskanie najlepszej możliwej widoczności wokół całego pojazdu.

3G nie dla kierowców ciężarówek - jest nowa interpretacja przepisów

Berlin ułatwił kierowcom ciężarówek stosowanie przepisów 3G. Dowód szczepienia kierowcy nie jest już obowiązkowy.

Kiedy można prowadzić pojazd bez uprawnień a komu policja zatrzyma prawo jazdy

Jeździsz bez "prawka"? Ubezpieczyciel wystawi ci rachunek za wypadek…

Utrudnienia dla ciężarówek na przeprawach promowych w Calais

W proteście przeciwko limitom połowowym francuscy rybacy chcą dziś zablokować przeprawy promowe ciężarówek w tunelu pod kanałem La Manche. Protest może doprowadzić do opóźnień w porcie Calais.

Protest niemieckich stowarzyszeń transportowych przeciwko 3G

Sześć niemieckich stowarzyszeń transportowych i logistycznych skrytykowało nową wersję ustawy 3G o ochronie przed infekcjami, która weszła w życie w tym tygodniu.

Girteka otwiera największy swój oddział z lokalizacją w Polsce

Będzie to największa lokalizacja Girteki. Firma planuje w przyszłym roku zatrudnić ponad 5000 nowych pracowników, głównie nowych kierowców, ale także techników transportu i pracowników administracyjnych, zwłaszcza specjalistów ds. finansów i zasobów ludzkich.

Sytuacja dla kierowców ciężarówek w Niemczech - ciąg dalszy

Nowe regulacje anty covidowe narobiły dużego zamieszania wśród naszych rodaków i w całym transporcie.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje