Limity czasu parkowania dla kierowców ciężarówek w Słowenii

Slovenia parking LKW

Słoweńskie władze wprowadziły ograniczenia dotyczące parkowania pojazdów ciężarowych na parkingach przy autostradach w całym kraju. Limit parkowania wynosi 25 godzin i dotyczy pojazdów powyżej 3,5 tony.


Kierowca zobowiązany jest każdorazowo po przyjeździe na parking umieścić w widocznym miejscu za przednią szybą informację o dacie i godzinie rozpoczęcia parkingu.

W przypadku, gdy obowiązuje zakaz ruchu lub ograniczenia dla wybranych pojazdów, parkowanie jest możliwe przez dłuższy czas, ale tylko do końca obowiązywania zakazu. Jednocześnie władze słoweńskie przygotowały katalog sankcji za nieprzestrzeganie nowych przepisów.

Nieprzestrzeganie 25-godzinnego limitu parkowania będzie skutkować karami w wysokości 300 euro dla kierowcy, 1000 euro dla firmy transportowej i 300 euro dla osoby odpowiedzialnej za transport (najprawdopodobniej kierownika transportu lub spedycji).

Nieumieszczenie za szybą informacji o dacie i godzinie przyjazdu na parking będzie karane grzywną, dla kierowcy ciężarówki, w wysokości 150 euro.

Jednocześnie zabroniono parkowania/pozostawiania na parkingach samych przyczep lub naczep, bez ciągnika/ciężarówki. Za złamanie tego zakazu obowiązują dokładnie takie same kary, jak za parkowanie pojazdu dłużej niż 25 godzin.

Wydaje się zatem, że Słowenia poszła w ślady Danii, która w 2018 r. wprowadziła podobny 25-godzinny limit parkowania.

Przeczytaj też:
Mobilne kontrole e-Toll już działają

Na początku grudnia w systemie e-TOLL zarejestrowano 1,361 tys. pojazdów, w tym 1,167 tys. (85%) ciężarówek i 204 tys. (15%) samochodów osobowych.

Najstarszy oryginalny samochód ciężarowy na świecie

Jest nim Daimler Motor-Lastwagen z roku 1898, zbudowany w firmie Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), na stałe eksponat Muzeum Mercedes-Benz.

Panoramiczny obraz z lotu ptaka dzięki kamerom 360° i 270°

W dawnych czasach marynarz wspinał się na grotmaszt okrętu, by z bocianiego gniazda obserwować morze. Dziś pojazdy użytkowe mogą już być wyposażane w system kamer o kącie widzenia 360° lub 270°. Cel jest taki sam: uzyskanie najlepszej możliwej widoczności wokół całego pojazdu.

3G nie dla kierowców ciężarówek - jest nowa interpretacja przepisów

Berlin ułatwił kierowcom ciężarówek stosowanie przepisów 3G. Dowód szczepienia kierowcy nie jest już obowiązkowy.

Kiedy można prowadzić pojazd bez uprawnień a komu policja zatrzyma prawo jazdy

Jeździsz bez "prawka"? Ubezpieczyciel wystawi ci rachunek za wypadek…

Utrudnienia dla ciężarówek na przeprawach promowych w Calais

W proteście przeciwko limitom połowowym francuscy rybacy chcą dziś zablokować przeprawy promowe ciężarówek w tunelu pod kanałem La Manche. Protest może doprowadzić do opóźnień w porcie Calais.

Protest niemieckich stowarzyszeń transportowych przeciwko 3G

Sześć niemieckich stowarzyszeń transportowych i logistycznych skrytykowało nową wersję ustawy 3G o ochronie przed infekcjami, która weszła w życie w tym tygodniu.

Girteka otwiera największy swój oddział z lokalizacją w Polsce

Będzie to największa lokalizacja Girteki. Firma planuje w przyszłym roku zatrudnić ponad 5000 nowych pracowników, głównie nowych kierowców, ale także techników transportu i pracowników administracyjnych, zwłaszcza specjalistów ds. finansów i zasobów ludzkich.

Sytuacja dla kierowców ciężarówek w Niemczech - ciąg dalszy

Nowe regulacje anty covidowe narobiły dużego zamieszania wśród naszych rodaków i w całym transporcie.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje