Parkingi wielopoziomowe dla ciężarówek - marzenie wielu kierowców

Parking piętrowy dla ciężarówek

Wielu kierowców ciężarówek jest zdesperowanych, gdy codziennie muszą szukać wolnego miejsca żeby odbyć zaplanowany odpoczynek.

 

Samochodów ciężarowych przybywa. Widać to najlepiej w porze wieczornej, gdy na przyautostradowych parkingach brakuje miejsc. Samochody tłoczą się nie tylko na wjazdach, ale nawet czasem na poboczu autostrady. Jedna z firm w Niemczech zaproponowała budowę parkingów wielopoziomowych "TruckTower".

Brak miejsc parkingowych dla ciężarówek to już problem globalny. Duże pojazdy wymagają dużych obszarów do zatrzymywania się i manewrowania, co ogranicza liczbę miejsc parkingowych dla kierowców ciężarówek, nie mówiąc już o zapleczu socjalnym, gdy na sto miejsc parkingowych dostępnych jest pięć umywalek i tyleż samo toalet.

Można w łatwy sposób potroić liczbę miejsc dla ciężarówek, bez zwiększania powierzchni parkingowych. Wystarczy pionowy system parkowania. Cały system ma być elektryczny, a energię będzie generować bezwładność ciężarówek wjeżdżających w górę i w dół windami oraz szereg paneli fotowoltaicznych zamontowanych na dachu parkingu.

Gdyby naczepy chłodnie miały agregaty elektryczne, można by je podłączyć do infrastruktury parkingowej wyłączając przy tym głośno pracujące silniki spalinowe. Kierowcy mieli by do dyspozycji obiekt z pełnym węzłem sanitarnym oraz można wybudować tanie hotele na obowiązkowy weekendowy wypoczynek dla tych co w trasie. Dodatkowo ciężarówki są całkowicie zabezpieczone przed działaniem żywiołów i ewentualną kradzieżą ładunku podczas postoju.

 

 

Przeczytaj też:
Mobilne kontrole e-Toll już działają

Na początku grudnia w systemie e-TOLL zarejestrowano 1,361 tys. pojazdów, w tym 1,167 tys. (85%) ciężarówek i 204 tys. (15%) samochodów osobowych.

Najstarszy oryginalny samochód ciężarowy na świecie

Jest nim Daimler Motor-Lastwagen z roku 1898, zbudowany w firmie Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), na stałe eksponat Muzeum Mercedes-Benz.

Panoramiczny obraz z lotu ptaka dzięki kamerom 360° i 270°

W dawnych czasach marynarz wspinał się na grotmaszt okrętu, by z bocianiego gniazda obserwować morze. Dziś pojazdy użytkowe mogą już być wyposażane w system kamer o kącie widzenia 360° lub 270°. Cel jest taki sam: uzyskanie najlepszej możliwej widoczności wokół całego pojazdu.

3G nie dla kierowców ciężarówek - jest nowa interpretacja przepisów

Berlin ułatwił kierowcom ciężarówek stosowanie przepisów 3G. Dowód szczepienia kierowcy nie jest już obowiązkowy.

Kiedy można prowadzić pojazd bez uprawnień a komu policja zatrzyma prawo jazdy

Jeździsz bez "prawka"? Ubezpieczyciel wystawi ci rachunek za wypadek…

Utrudnienia dla ciężarówek na przeprawach promowych w Calais

W proteście przeciwko limitom połowowym francuscy rybacy chcą dziś zablokować przeprawy promowe ciężarówek w tunelu pod kanałem La Manche. Protest może doprowadzić do opóźnień w porcie Calais.

Protest niemieckich stowarzyszeń transportowych przeciwko 3G

Sześć niemieckich stowarzyszeń transportowych i logistycznych skrytykowało nową wersję ustawy 3G o ochronie przed infekcjami, która weszła w życie w tym tygodniu.

Girteka otwiera największy swój oddział z lokalizacją w Polsce

Będzie to największa lokalizacja Girteki. Firma planuje w przyszłym roku zatrudnić ponad 5000 nowych pracowników, głównie nowych kierowców, ale także techników transportu i pracowników administracyjnych, zwłaszcza specjalistów ds. finansów i zasobów ludzkich.

Sytuacja dla kierowców ciężarówek w Niemczech - ciąg dalszy

Nowe regulacje anty covidowe narobiły dużego zamieszania wśród naszych rodaków i w całym transporcie.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje