MAN TGX Individual Lion S - prawdziwy lew w owczej skórze

MAN TGX Individual Lion S

Uważni od razu dostrzegą czerwone akcenty podkreślające sportowy charakter. Jednak w transporcie nie chodzi o sport, a tym bardziej wyścigi czy coś w tym rodzaju. Model Individual Lion S to przede wszystkim usługa, którą oferuje MAN Truck & Bus najbardziej wymagającym klientom.

 

Co zatem kryje się pod nazwą MAN TGX Individual Lion S? Ciężarówka jaka jest każdy widzi, a to czego nie zobaczy - poczuje zapewne pod pedałem gazu. Prezentowany pojazd ma bowiem zamontowany najmocniejszy silnik D3876 ze stajni MAN - 640-konną jednostkę napędową o momencie obrotowym 3000 Nm, już od 900 obr./min. Wysoką moc silnikowi, w zakresie optymalnych obrotów daje dwustopniowa turbina, która w zależności od obciążenia pracuje bardziej lub mniej wydajnie. System wtryskowy Common-Rail generuje wysokie ciśnienie dawki paliwa rzędu 2500 barów. Za czynne bezpieczeństwo odpowiada hamulec silnikowy EVBec 6-stopniowy o mocy 340 kW przy 2400 obr./min. oraz Intarder generujący moc 500 kW. Jednostka napędowa przenosi moc na koła poprzez zautomatyzowaną skrzynię biegów MAN TipMatic 12.66 DD bez nadbiegu. Użytkownik, chcąc ekonomicznie eksploatować pojazd ma do dyspozycji program: Efficiency lub Efficiency Plus dodatkowo do jazdy dynamicznej stosuje się tryb Performance dający pełną moc silnika w całym zakresie prędkości pojazdu.

Najbogatsza wersja MAN TGX Individual Lion S ma na pokładzie wszystkie dostępne systemy poprawiające komfort pracy kierowcy: MAN EfficientCruise 3.generacji,
Kilka słów o samej usłudze "Individual". Pomysł na konfigurację samochodów ciężarowych nie jest czymś nowym, jednak obecnie, dla uproszczenia procesu produkcji, producenci starają się oferować pojazdy w pakietach. Zazwyczaj jest wersja podstawowa, tzw. flotowa i dwie uzupełniające lub też możliwość doposażenia samochodu np. w zwalniacz lub poszczególne systemy kontroli jazdy. MAN wybrał nieco inną drogę i dla modelu z 510- lub 640-konną jednostką napędową zaoferował konfigurację pod konkretne wymagania klienta dając jednocześnie najwyższy standard wykończenia kabiny. Oprócz sportowej stylistyki znajdziemy tu liczne dodatki np. nakładki na lusterka, nieco inną blendę p.słoneczną, chromowane akcenty na grillu. Samo wnętrze pojazdu charakteryzuje się doskonała jakością wykonania rodem z luksusowych limuzyn pojazdów z grupy Volkswagen. Tu najważniejszy jest kierowca i to właśnie dla niego został stworzony MAN Individual Lion S. Na kierowcę czeka tu zestaw multimedialny - na kokpicie 12-calowy wyświetlacz, a w części wypoczynkowej duży telewizor, pod leżanka subwoofer i markowe głośniki. W górnej części, zamiast leżanki znajdziemy dodatkowe schowki, które mieszczą m.in. kuchenkę mikrofalową i ekspres do kawy. Nie ma zatem potrzeby używania, we wnętrzu kabiny, butli gazowej.
Fotel pasażera jest obracany i może być również składany dając dodatkowy stolik. Oprócz tego kierowca ma do dyspozycji rozkładaną matę, umożliwiającą odpoczynek wygodnej pozycji półleżącej.
Godne podkreślenia jest doskonałe wyciszenie wnętrza kabiny. Ma to znaczenie podczas jazdy, ale również podczas odpoczynku, gdyż eliminuje ono uciążliwe hałasy z zewnątrz.
MAN TGX Individual Lion S to pojazd wyjątkowy na co wskazuje jego wyposażenie. Ten pojazd dla najbardziej wymagających klientów.

 

MB. 

 

Przeczytaj też:
Japońska technologia już od grudnia w europejskiej fabryce

FUSO, japońska spółka córka Daimler Truck i zarazem jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w Europie nowego FUSO Cantera.

Sprzedaż samochodów ciężarowych w listopadzie 2021

To przedostatni miesiąc podsumowań sprzedaży samochodów ciężarowych w drugim roku pandemii.

Zmiana w fabryce MAN Trucks w Niepołomicach

Z dniem 01.11.2021 dr Richard Slovák objął stanowisko dyrektora zarządzającego w fabryce MAN Niepołomicach oraz prezesa zarządu spółki MAN Trucks sp. z o.o.

Scania z kamerami zamiast lusterek, ale w innym miejscu

Opcja ta będzie początkowo oferowana tylko na rynku europejskim.

MAN TGX 640 KM vs. MAN TGX 510 KM - model year 2022 Sprawdziliśmy ile kosztują nowe DAF'y XG zamówione przez Waberer's

Od węgierskiego dilera DAF Trucks przyszła dobra wiadomość - wpłynęło ogromne zamówienie na na 570 modeli DAF XG.

Poznajemy DAF XF model 2022

Oglądamy jeden z pierwszych samochodów, nowej serii DAF XF, który trafił do Polski. Samochód wyspecyfikowany na polski rynek, a więc taki jaki zapewne będą kupować polscy przewoźnicy.

 

Alexander Vlaskamp nowym szefem MAN Truck & Bus SE

Rada Nadzorcza TRATON SE powołała do Zarządu Aleksandra Vlaskampa. Przejmuje on stanowisko po Andreasie Tostmann'ie, który był prezesem Zarządu MAN Truck & Bus SE.

Kolekcja zabytkowych ciężarówek Mercedres-Benz opuszcza Stuttgart

Podział Daimlera na dwie niezależne firmy skutkuje przeniesieniem zabytkowych ciężarówek do Wörth.

 

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje