Kto otrzyma Truck of the Year 2022?

Ciężarówka Roku 20222

Jury International Truck of The Year, ogłosi dziś zwycięzcę tegorocznego konkursu Międzynarodowa Ciężarówka Roku 2022.

 

23 dziennikarzy z krajów całego świata zapewne już wybrało najlepszą ciężarówkę, której należy się w tym roku zaszczytny tytuł ITOY 2022.

W tym roku do konkursu International Truck of the Year zgłoszono następujące modele ciężarówek: DAF XF/XG/XG+ , IVECO T-Way , MAN TGS , Mercedes-Benz eActros , Renault Trucks T Evolution i Volvo FM/FMX.

 

Rodzina ciągników z Eindhoven ma chyba od początku największe szanse na wygraną. DAF Trucks przedstawił bowiem rozwiązanie, które istotnie wnosi duży wkład w rozwój transportu i wydatnie podnosi standard pracy kierowcy. Może na początku nie wszystkich będzie stać na zakup kabiny XG lub XG+, ale trzeba przyznać, że DAF nowymi modelami odjechał konkurencji dość znacznie. Długodystansowe modele DAF otrzymały całkowicie nowe kabiny i zostały opracowane zgodnie z nowymi europejskimi przepisami dotyczącymi masy i wymiarów. Samochody ciężarowe DAF Trucks zdobyły tytuł Ciężarówki Roku w sumie sześć razy, ostatni w 2018 roku. DAF Truck ma również apetyt na zwycięstwo w Truck Innovation Award wystawiając pojazd zasilany samym wodorem.

Konkurentem DAF-a jest doskonała konstrukcja o nieco innych zastosowaniach. Premiera IVECO T-WAY przypadła na nieszczęśliwy okres pandemii i tak na prawdę, dopiero niedawno mogliśmy ja bliżej poznać. Następca Trakkera otrzymał nowy układ napędowy i ma całkowicie przeprojektowane wnętrze. Włoskie podwozia stanowią obecnie bardzo dobrą ofertę rynkową, jednak historia zwycięzców ITOY pokazuje, że oczy jury kierują się zawsze bardziej w stronę ciężarówek transportu dalekobieżnego - samochodów których, w całej branży sprzedaje się zawsze najwięcej. 

Ciekawą propozycją jest niewątpliwie eActros, który w ub. roku startował w kategorii Truck Innovation i zwyciężył. Szefowie Daimler Truck uznali, że chyba przyszedł czas, aby ciężarówki elektryczne stały się czymś powszechniejszym i stąd ta decyzja. Przypomnijmy, że eActros jest już produkowany seryjnie i pierwsze sztuki trafiły do odbiorców.

MAN TGS - podobnie doskonały, jak jego większy brat, z ta różnicą że do nieco innych zastosowań. Pomimo ciągłych opóźnień w dostawach nowych samochodów (u wszystkich producentów ciężarówek) nowe MAN-y TGS jeżdżą już także polskich przewoźników, zatem produkt jest znany i klienci chwalą sobie jego eksploatację. 

Premiera Volvo FM/FMX miała miejsce w ub. roku. Szczęśliwie udało się nam go zobaczyć "na żywo" i trzeba przyznać, że robi wrażenie. To całkowicie nowa konstrukcja znacznie odbiegająca od poprzedniego modelu FM (tego z pochyloną szybą), ale również FMX różni się od swojego poprzednika konstrukcją podwozia. Czy jury docenią starania Szwedów z zakresie transportów średniodystansowych i specjalistycznych? Równie mocno Volvo Trucks postanowiło zawalczyć w konkursie Truck Innovation Award wystawiając elektrycznego trucka. Oprócz wyżej wspomnianych, do Truck Innovation Award, zostały zgłoszone takie pojazdy jak: Nikola, która jak wiadomo kolaboruje z IVECO, Volta Trucks, Mercedes-Benz oraz szwedzki startup Einride. 

Odświeżony model Renault T - z segmentu długodystansowego- również zasługuje na uwagę. Użytkownik znajdzie w nim nieco wyższy komfort pracy, niż w starszym modelu i poprawioną ekonomikę paliwową. 

Tytuł Międzynarodowej Ciężarówki Roku 2021 został przyznany ciągnikowi MAN TGX nowej generacji i to on wówczas był uznany za najlepszy na rynku produkt. Z kolei całkowicie elektryczny Mercedes-Benz eActros zdobył, w ub. roku, nagrodę International Truck Innovation Award 2021 - co również było sporym przełomem technicznym - w tym roku elektryczny Actros powalczył o nagrodę główną, jednak zabrakło kilku punktów.

Zwycięzca konkursu International Truck of the Year 2022 zostanie ogłoszony dzisiaj podczas uroczystej kolacji na Międzynarodowym Salonie Solutrans 2021 w Lyonie.

Przeczytaj też:
Mobilne kontrole e-Toll już działają

Na początku grudnia w systemie e-TOLL zarejestrowano 1,361 tys. pojazdów, w tym 1,167 tys. (85%) ciężarówek i 204 tys. (15%) samochodów osobowych.

Japońska technologia już od grudnia w europejskiej fabryce

FUSO, japońska spółka córka Daimler Truck i zarazem jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w Europie nowego FUSO Cantera.

Sprzedaż samochodów ciężarowych w listopadzie 2021

To przedostatni miesiąc podsumowań sprzedaży samochodów ciężarowych w drugim roku pandemii.

Najstarszy oryginalny samochód ciężarowy na świecie

Jest nim Daimler Motor-Lastwagen z roku 1898, zbudowany w firmie Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), na stałe eksponat Muzeum Mercedes-Benz.

Panoramiczny obraz z lotu ptaka dzięki kamerom 360° i 270°

W dawnych czasach marynarz wspinał się na grotmaszt okrętu, by z bocianiego gniazda obserwować morze. Dziś pojazdy użytkowe mogą już być wyposażane w system kamer o kącie widzenia 360° lub 270°. Cel jest taki sam: uzyskanie najlepszej możliwej widoczności wokół całego pojazdu.

Zmiana w fabryce MAN Trucks w Niepołomicach

Z dniem 01.11.2021 dr Richard Slovák objął stanowisko dyrektora zarządzającego w fabryce MAN Niepołomicach oraz prezesa zarządu spółki MAN Trucks sp. z o.o.

Scania z kamerami zamiast lusterek, ale w innym miejscu

Opcja ta będzie początkowo oferowana tylko na rynku europejskim.

Sprawdziliśmy ile kosztują nowe DAF'y XG zamówione przez Waberer's

Od węgierskiego dilera DAF Trucks przyszła dobra wiadomość - wpłynęło ogromne zamówienie na na 570 modeli DAF XG.

Poznajemy DAF XF model 2022

Oglądamy jeden z pierwszych samochodów, nowej serii DAF XF, który trafił do Polski. Samochód wyspecyfikowany na polski rynek, a więc taki jaki zapewne będą kupować polscy przewoźnicy.

 

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje